לבני הודיעה: אתנגד לחוק עמאר

בעוד 'הבית היהודי' ו'ש"ס' החלו להתכונן להעברת 'חוק עמאר', שרת המשפטים ציפי לבני מאיימת לטרפד את הצעת החוק והודיעה כי היא מתנגדת באופן עקרוני לחקיקה פרסונלית.

שרת המשפטים, ציפי לבני, מתנגדת לדיל בין ש"ס לבית היהודי שיביא לבחירתם של הרב יעקב אריאל והגרמ"ש עמאר והיא יוצאת היום (שלישי) חוצץ נגד הצעות החוק שיונחו על שולחן הכנסת.

קרא עוד:

[postim]

"לא ראוי שבחקיקה תיפתר בעיה ספציפית של אדם או אינטרס צר, אלא של בעיה עקרונית", אמרה לבני.

כרגע מונחת על שולחנה של הכנסת הצעת חוק שיביא להארכת כהונתו של הרב עמאר. שנקרא 'חוק עמאר', אישור החוק ותמיכת הבית היהודי בו – יביא לתמיכת ש"ס ביוזמה שמגבש הרב חיים דרוקמן.

דרוקמן דואג לקדם את מועמדותו של הרב יעקב אריאל למשרה, למרות גילו המבוגר. כידוע, לפי החוק אסור למועמד להיות מעל גיל 70 ומשום כך אינו יכול להתמודד על המשרה.

לאחר אין ספור ספקולציות וליחשושים במערכת הפוליטית, מודיעים בצהרים בסיעת ה'התנועה' כי הסיעה מתנגדת להצעות חוק אלה. "שרת המשפטים, שהובילה את ההחלטה בישיבת הסיעה שהתקיימה אתמול בכנסת אמרה כי היא מתנגדת באופן עקרוני לחקיקה פרסונלית", נמסר בהודעת המפלגה. "לפיכך היא תתנגד לשתי ההצעות אשר עומדות על הפרק – הארכת כהונת רב ראשי מעבר לעשר שנים, ושינוי גיל המועמדות – ומבלי להתייחס לגופו של אדם". מציינים במפלגה.

שרת המשפטים שיושבת על השיבר הראשי של משרד המשפטים אמרה בישיבת הסיעה כי: "גם אם מדובר במינויים של אנשים ראויים, אני סבורה שחקיקה צריכה להיות מנוסחת באופן כללי ובעלת ערכים אוניברסליים, ולא חקיקה שנתפרה למידותיו של אדם. לא ראוי שבחקיקה תיפתר בעיה ספציפית של אדם או אינטרס צר, אלא של בעיה עקרונית".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו