במוצ"ש: הקמפיין החדש של בעלזא נגד הקיצוצים יוצא לדרך

בעקבות הקיצוצים החדים בתקציבי הישיבות, האברכים והילדים, הורה האדמו"ר לצאת בקמפיין מחזק במטרה להרים את רוחם של האברכים ומנהלי המוסדות המתמודדים עם הקשיים שנוצרו

בהוראת כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א, החסידים יוצאים בקמפיין נגד הגזירות והקיצוצים לישיבות לאברכים ולילדים.

קרא עוד:

[postim]

לפני ימים אחדים זימן האדמו"ר מבעלזא את אחד מעסקניה הבולטים של חצר הקודש בעלזא, והורה לו לפתוח בקמפיין הסברתי רחב היקף, נגד ממשלת הזדון, שחרטה על דיגלה למוטט את הציבור החרדי על כל אגפיו, הן כלכלית והן רוחנית.

לא העת לחשות לא עוד לשבת בחיבוק ידיים ולהחריש נוכח הגזירות הניחתות בזו אחר זו, חייבים לפעול, כך אמר האדמו"ר לאותו עסקן, שמיד נרתם למשימה והחל להוציא אל הפועל את הוראת האדמו"ר, אל העסקן חברו עוד קבוצת אברכים נמרצים, העמלים לצרף עוד חצרות וקהילות למאבק.

הסלוגן הראשוני שהודפס ויופץ במוצאי שבת הקרובה לאחר אמירת הסליחות בבית המדרש הגדול בקרית בעלזא נושא את המילים, "התורה היא חיינו, לא יצליחו לנתק אותנו".

מטרת הקמפיין מסביר לנו אחד מהעוסקים בו, הוא להניע את אמות הסיפים, ולא להחריש בעת כזאת, שנית, להחדיר את המשמעות אל תוך הציבור, לתת את התמיכה והחיזוק לאותם אברכים שנפגעו מכאן ואילך בכאלף ש"ח לחודש, ולמוסדות התורה והחינוך שצריכים להתמודד עם הקיצוץ הגדול.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
15 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ב"ה סוף כל סוף יהיה פה מאבק עד הסוף
וב"ה התחיל תחרות בין המוסדות והתחילו המנהלים להוציא הודעות לאברכי בני התורה שמשלימים את החור וגם יוסיפו להם כגון משכורת 13 בכדי לעזור להם, אני כבר ראיתי את המודעה הזאת בכמה מוסדות מביניהם ישיבת המקובלים שער השמים שמונה קרוב ל100 תלמידים חשובים ועוד ועוד כמה מוסדות וככה נראה לאנשי הרשע שאנחנו לא מתפעלים מהם ואי אפשר להזיק לעולם התורה וב"ה כשצריך יש מספיק כסף אצל עולם החרדי והיחידים שייפגעו בסוף יהיו החילונים המסכנים שאף אחד לא יסתכל עליהם לעזור להם

חזק ואמץ! הקמפיין בדרך מכל הצדדים

חשבתי אולי משום שהם קצת… וכתוב בפירוש בפסוק של התוכחה

פרשת כי תבא מספר דברים

{לב} בָּנֶיךָ וּבְנֹתֶיךָ נְתֻנִים לְעַם אַחֵר וְעֵינֶיךָ רֹאוֹת וְכָלוֹת אֲלֵיהֶם כָּל הַיּוֹם וְאֵין לְאֵל יָדֶךָ:

תרגום של יונתן בן עוזיאל זצוק"ל:
וז"ל: בניכון ובנתיכון מסירין לעם "חילוני" ועיניכון חמיין וחשכון עליהון כל יומא ולית בידיכון עבדין טבין דתיתוקפן ידיכון בצלו קדם אבוכון דבשמיא דיפרוק יתכון:

תרגום ללשון מדוברת בישראל:
בניכם ובנותיכן מסורים לעם "חילוני" ואתם הומים וחומלים עליהם ונחשכים עינכם בשל כך ורפים ידכם כל היום ואין בכם מעשים טובים כדי לחזק את ידכם להתפלל לפני אביכם שבשמיים כדי שתענו ויצילם: עכ"ל.

איך נפלו הגיבורים.
הלואי שהם יתברך שמו יחזיר אותנו לתשובה אמיתית במהרה בימינו.

א"כ הוא צורת הדברים נשאלת השאלה הנוקבת לחדרי בטן, אולי סוכ"ס היה מרן מסאטמאר צודק כשחזה מראש כחכם אמיתי העדיף מנביא, האיך יתגלגלו הדברים א"כ למה לא לשמוע לו בשלימות לנתק את עצמכם מכל וכל ממדינת השמד הזאת אולי…………………..????????????????????

60 שנות שגשוג הישיבות והכוללים באר"י הוא אינו דבר של מה בכך, שניתן לבטלו במחי יד.

אל תשכח, שהיו גם קדושים וטהורים כמו מהר"א מבעלזא זי"ע והבית ישראל ועוד רבים וטובים שחלקו על מהר"י מסאטמאר זי"ע, ואתה לא מתכוון לומר שהם טעו, חלילה!! וכמובן שאלו ואלו דברי אלוקים חיים, והם ברוחב דעתם ידעו על מה לסמוך. והמציאות שהם זכו להקים אימפריות של מוסדות קודש ולגיונות של תלמידי חכמים, ואין צריך לחפש ולהוכיח בין ענקי עולם הללו, מי היה צודק!!!

רעיון מצויין!
לדעתי צריך גם להסביר כי כעת, לאחר הקיצוצים, משפחה חרדית ממוצעת "נקנסת" בסכומים גדולים המשולמים למדינה, כמו מס ערך מוסף וכדו', כשהתמורה שהיא מקבלת חזרה היא פחות מכך.
ואם נצרף את כל הציבור החרדי, כולל אנשי העסקים, הרי שהמדינה רק מרויחה מהחרדים ולא מעניקה כלום מעבר למה שהיא מקבלת.
והכל על חשבון ילדים רעבים, שמתוך ידיעה ממש אני מעיד על משפחות שמהשבוע שעבר חיים בצמצום נוראי, הפסיקו לקנות מוצרי חלב שונים ואף מנסים לקצץ בלחם.
רבותי! אני לא מגזים!
תיתי לו לאדמו"ר מבעלזא שהרים את הכפפה והורה לזעוק את הזעקה!
נתפלל להצלחת המאבק להחזיר את גזילת כבשת הרש!

שוטה מדבריך ניכר היטב שאינך יודע את הא' ב' במשנתו של הרב מסטמאר, דכל הבעיה של סטמאר היה כח פועל בנפעל והיינו שאנחנו נתקלקל מכח הכספים, וב"ה שהשומעים בקול רוב מוחלט של גדולי הדור ובפרט אותם הדרים כאן ולא ממרחק ב"ה נהנו שנים ארוכות מכספים וא"א לא התקלקל על אפם ועל חמתם של סאטמר, ועכשיו יש קיצוץ וזה קשה מאוד, נכון, אך מה זה קשור לסטמאר, מוזר שאחד שמחזיק את עצמו לקנאי אינו יודע מה השיטה הקדושה, קנאות איה רק הפגנות…. הגע בעצמך מה הסכום שכל אברך קיבל בכולל בערך820 עכשיו תכפיל את זה ב50000 אברכים עכשיו כפול שניים עשר חודשים ועכשיו תגיד לי אם סטמאר יכולה להחזיק רק את הכוללים בלי שאר המוסדות לשנה אחת?…..
אל תראה את בורך וחוסר השכלתך בנידון סיג לחכמה שתיקה,

מרן האדמו"ר מקלוינבורג זי"ע בשעתו רצה להקים מדינה יהודית בשביל עצמה "מדינה בתוך מדינה" ולשם כך הוא בנה את ביה"ח 'לניאדו' ורצה לעשות אז גם שדה תעופה נפרדת . בקיצור שלא יהיה לנו שום קשר עם המדינה הציונית. ואף לשלם מיסים למדינה היהודית הכל כרגיל: אך לא אסתייעא מילתא!

אחזור שוב על מה שכתבתי ולא פורסם כנראה שהאתר נגוע בקנאות…
הכותה משלה אינו יודע הא' ב' במשנת סטמאר והיינו שכל הבעיה בתקציבים הינה " כח הפועל בנפעל" והיינו שאפשר להתקלקל מכסף לא כשר. ונהפוך הוא ב"ה ציבור יראי ה' שנשמעו לקול רוב גדולי ישראל נהנו ממיליונים ויתר ולא התקלקקלו בכהוא זה.ולענין הכח פועל יש תירוצים למכביר אז בבקשה משלה סיג לחכמה שתיקה ואל חגלה ברותך ברבים….

חסיד סטמר מדרבנים עוד ועוד חילולי שבת וחיטוטי שכבי ע"י זה שאינם לוקחים בחזרה את כספם שהם משלמים למדינה.

לידעתכם, על כל מוצר שאתם קונים כ 30% הולך למיסים.

לכבוד משה'לה אל לנו להתערב לדעות הצדיקים, מי כן צדק ומי לא, ידוע לנו מספה"ק שלכל צדיק מריאים לו מהשמים שדרכו הנכונה, וד"ל

למה כל פעם שכתוב משהו על המדינה נכנסים לוויכוחים בנושא קלויזנבורג וסאטמער, מה זה חסר.
כל אחד לפום שיטתיה, לא צריך להתווכח על כל שטות.
כל אחד יעשה מה שרבותיו אומרים, בין מי שיודע מה זה סאטמער ובין מי שלא יודע.
ערב ראש השנה תשע"ד —— הגיע הזמן לעשות תשובה אנו כבר למעלה מ1944 שנה בגלות המר והנורא הזה, ולא עם מריבות הפגנות וחילול השם, נזכה לגאולה השלימה, וד"ל…….

עיקר טענתו לא לקחת כסף מהמדינה הוא כי בסופו של דבר יתערבו בדרכי החינוך שלנו , מה שקורה היום ה"י.
ענין כח הפועל בנפעל הוא טענה צדדית שלו, ואנו אין יודעים כלל השלכות של כח הפועל בנפעל זהו דבר דק מאד
ובפרט כי אכן הוקם דור של אלפים יראים ושלמים שלקחו כסף ולפי ראות עינים לא הזיק,
אמנם היו רוב גדולי ישראל שראו המצב שלא נוכל להקים ישיבות וכוללים מבלי להיזקק לכספם, זכורנו שהפני מנחם זעק פעם שכל לקיחת התקציבים הו בליתת ברירה של יבוא הנס מ"מ ומה טוב היה שלא נצטרך להגיע אליהם,
גם האדמו"ר מקלויזנבורג היה נחוש להינתק מהם כליל אך על לקיחת תקציבים טען שאנו לוקחים את שלנו,
כך או כך אנו קטנים מלהכניס ראשנו בין ההרים
למסקנא אלו ואלו דברי אלוקים חיים ושני המהלכים מתקיימים סנו האחד שלקיחת המעות מהם לא ילא יזיק החזיק לא מעט שנים ודרך השני שלקיחת התקציב יגרום להתערבות מתקיימת כעת זכותם יגן עלינו הרה"ק מבעלז והרה"ק מסאטמאר והחזון איש והטשעבינער ראב וכו' וכו'
היו שליחיםמהבוכ"ע אחר השואה האיומה להציל את כללל ישראל הם בכלל לא היו שייכים לכאן

"עיקר טענתו הייתה שיתערבו בחינוך שלנו".
מבלי לפקפק כי-הוא-זה בעצם גדלותו של הרב מסאטמער ז"ל.
לא בדיוק מובן מה אתה אומר. מה זאת-אומרת "יתערבו"? למי זה איכפת מה הם אומרים לנו? אם יגידו דברים צודקים, דברים שלא מזיקים, דברים שעוזרים לילד בהמשך החיים שלו לפרנסה וכדו', שהלימודי חול שלומדים בכל ת"ת ממילא כשעה וחצי ליום יהיו יותר איכותיים ומועילים וכו', וגם יתנו תקציבים לדברים אלו, יקבלו מה שהם אומרים, אך אם יגידו ללמוד את התאוריות האפקרסיות של דרווין, לא ילמדו את זה! ואם המחיר הסירוב יהיה צורך בלהתנתק מתקציבם אז יתנתקו! ע"כ כלל מובן איך שאתה מנסה להסביר את דברי הבעל ויואל משה ז"ל. הרי לדבריך שהבעיה היא "שיתערבו" אין הכוונה סתם "שיתערבו", אלא הכוונה היא שיתערבו ואכן אנו הציבור החרדי ניכנע לתכתיבים שלהם ונלמד אפיקורסות וכדו' במוסדות שלנו. נו, תראה לי באיזה מוסד קורה היום תהליך מסוכן כזה! באף מקום! תראה לי באיזה מוסד חרדי לומדים תורת דרווין או תורת משרד החינוך על הנושא של – חינוך מ' – וד"ל! באף מקום! למרות כל הכספים שאנו מקבלים מהם ולמרות ההתערבות שלהם,עדיין אף מוסד חרדי לא הוציא את התלמידים שלו לשמד!

ביום אחד הייתי שבע מאוד, לא יכולתי להכניס אפי' לא כוס שתיה נוסף.
ואז פגשתי חבר טוב והציע לי ארוחה על חשבונו. אך לתדמהתו סירבתי.
הסברתי לו שאני לא יכול לאכול כלום עכשיו, אני שבע, ובוודאי לא ארוחה שלמה.
לאחר מס' שבועות מצאתי שוב את החבר הנ"ל ובקשתי ממנו לבוא לאכול אצלו ארוחת שבת, מכיון שאין לי איפה לאכול, אך הוא סירב לתדהמתי, 'לפני כמה שבועות רציתי לתת לך אוכל ולא רצית, אתה רואה שצדקתי?! עכשיו אתה בוכה שאתה רעב…' נסיתי להסביר לו, שאז הייתי כ"כ שבע אז למה לי לאכול שוב, אבל הפעם אני באמת רעב ואין לי איפה לאכול, אבל דברי נפלו על אוזניים אטומות.
בימים אלו אנו שומעים את חסידי סאטמר אומרים 'אתם רואים?! אמרנו לכם שאנחנו צודקים ואסור לקחת כסף, תראו כמה אתם סובלים כעת, חבל שלא שמעתם לנו אז.." משום ממה אני נזכר מאותו סיפור עם החבר…….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו