מול ילדי ביתר עילית, גם האל"מ עוזי דיין מחה דמעה

עוזי דיין שמכהן כיו"ר מפעל הפיס. דיין התרגש ואמר ש"הערבות ההדדית היא זאת ששימרה אותו בקהילות המגובשות בכל הגלויות. יד לחצה יד והקהילה היתה מרימה כל משפחה שכשלה. הפעוט בן שלוש שצעד לחיידר כבר ידע קרוא וכתוב, התורה שלמדו הביאה לאמונה ולחינוך ותלמידי החכמים הם שהובילו את העם היהודי לדרך הנכונה"

מקהלת ילדי חיידר שהופיעה בטקס שנערך בת"ת חיידר אידיש חב"ד ליובאוויטש 'אהלי מנחם' – בית אברהם נחום ע"ש התלמיד אברהם נחום דור ז"ל, בן ה 10, שנהרג בתאונת דרכים לפני 11 חודשים, ריגשה עד דמעות את האלוף (במיל') עוזי דיין שמכהן כיו"ר מפעל הפיס. דיין התרגש ואמר ש"הערבות ההדדית היא זאת ששימרה אותו בקהילות המגובשות בכל הגלויות. יד לחצה יד והקהילה היתה מרימה כל משפחה שכשלה. הפעוט בן שלוש שצעד לחיידר כבר ידע קרוא וכתוב, התורה שלמדו הביאה לאמונה ולחינוך ותלמידי החכמים הם שהובילו את העם היהודי לדרך הנכונה".

קרא עוד:

[postim]

הדבר היה במהלך ביקור של בכירי מפעל הפיס בעיר לרגל חנוכת כיתות חדשות בשלושה תלמודי תורה בביתר עילית. בטקסים שנערכו בת"תים: אור עולם, עץ החיים ואהלי מנחם – הופיעו מאות ילדי חמד מול בכירי העירייה ומפעל הפיס.

נפש רחבה. יור מפעל הפיס עוזי דיין וראש העיר הרב רובינשטיין בטקס צילום יהודה קלמן (3)

במהלך הביקור אמר ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין לעוזי דיין: "אנחנו העיר הצעירה ביותר אולי אף בעולם כולו שכן 66% מהתושבים הינם בני 0-18 שנים. בכל שנה נולדים כאן בעיר כ 2000 תינוקות, בממוצע כיתה בכל שבוע, והתייחסותכם לכך היא בהתאם. בדקתי ומצאתי כי רק בחמש השנים האחרונות השקיע מפעל הפיס בהקמת מבני חינוך בביתר עילית כ 50 מיליון ₪". הרב רובינשטיין העניק לדיין שופר וברכה נרגשת; 'לא תאונה אליך רעה ונגע לא יקרב באהליך' הנו בגימטריא 'עוזי דיין יו"ר דירקטוריון מפעל הפיס'.

נפש רחבה. יור מפעל הפיס עוזי דיין וראש העיר הרב רובינשטיין בטקס צילום יהודה קלמן (5)

יו"ר מפעל הפיס, מר עוזי דיין שהתקשה להסתיר את התרגשותו אמר כי מזה זמן רב הוא לא התרשם כל כך מביקור בבתי ספר של הפיס; "זהו ביקור מאלף. חן המקום על יושביו. ואני מרגיש חובה לשתף את כולכם בתחושותיי; עם ישראל במהלך כל הדורות הגיע להישגים הגדולים ביותר בתולדות האנושות אך ורק בזכות לימוד התורה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו