מחר: ערב מיוחד לזכרו של הגר"ש טוביאס זצ"ל

מחר בערב בבני ברק: יום עיון לתורת מרן הגה"צ מהר"ש טוביאס זצ"ל גאב"ד פיאטרא ניאמץ לרגל ההילולא ה-20

מחר בערב, יום רביעי, ייערך כנס התלמידים הראשון של הגה"צ מוה"ר רבי שמואל טוביאס זצ"ל אב"ד פיאטרא ניאמץ ברומניה וראש ישיבת 'באר חיים מרדכי' בהרצליה, לרגל יום ההילולא העשרים ולציון יום השנה החמישים לעלייתו ארצה מעמק הבכא.

הכנס מעורר התרגשות רבה בקרב בוגרי ישיבתו 'באר חיים מרדכי' בהרצליה ובקרב כל הצאצאים ובני משפחתו של בעל ההילולא, שיתאספו באולמי נוף הירדן ברחוב הירדן בבני ברק, שם תועלה דמותו המזהירה של מי שהיה אחרון הרבנים החרדיים ברומניה של שנות השישים.

הגר"ש טוביאס הסתופף בצילם של קדושי דורו ובהם הרה"ק ה"שומר אמונים" ואצל ה"חקל יצחק מספינקא" והמהרי"ל צירלזון בישיבתו בקישנוב, מרן הרה"ק רבי אברהם מתתיהו משטפנשט ובצל אדמו"רי בוהוש וסדיגורה. הרה"ק אדמו"ר אביר יעקב מסדיגורה בצילו הסתופף עוד בהיותו בקישנוב, היה אחד האישים הבולטים בתולדות יהדות רומניה בדור של השואה ולאחריה, כמי שנשא על כתפיו את עברם המפואר של יהודי רומניה ודאג לשימור הגחלת היהודית גם בארץ הקודש, כשרבים מבני גלות זו התלכדו סביבו, והלהיטו את הגחלת לדורות הבאים.

במקום רבנותו בארץ הקודש – שביב הרצליה הקים את ישיבת "באר חיים מרדכי" ע"ש מורו ורבו המובהק ומגאוני רבני רומניה הבולטים מנשיאי מועצת גדולי התורה, אביהן של העגונות הגאון רבי חיים מרדכי רוללר אבד"ק ניאמץ הסמוכה לעירו פיאטרא ניאמץ. זכה והותיר אחריו דור מפואר של רבנים מפורסמים.

לציון יום ההילולא העשרים וכן לציון חמישים שנה מיום עלייתו מרומניה לארץ הקודש בראשות בני משפחתו יערך כנס תלמידים ראשון בהשתתפות גדולי תלמידיו אדמו"רים ורבנים. הכנס מחולק לשני מושבים הראשון לבני המשפחה והצאצאים יתחיל בשעה 17:00, והמושב השני לתלמידים ולמוקירי זכרו יתחיל בשעה 19:30.

דריכות רבה בקרב תלמידיו לקראת המושב השני בו יופיעו אדמו"רים ורבנים מתלמידיו ומשומעי לקחו ומוקירי תורתו בהם ישמיעו מדברות קודשם לכבוד ההתכנסות התורתית הראשונה לזכרו. לכבוד האירוע יו"ל הספר 'שלהבת שמואל' ובו 500 עמודי זיכרונות מתורת בעל ההילולא ומצאצאיו ותלמידיו, ומכתבי קודש רבים שהיה מתכתב עם אדמו"רי וגאוני דורו הרואים אור הדפוס לראשונה.

מהוועדה המכינה נמסר כי היות שנודע כי הרבה הזמנות לא הגיעו ליעדם על כן כל התלמידים ומוקירי זכרו מוזמנים בזאת למושב הפתוח שיערך מחר בערב כ"ח תשרי באולמי נוף הירדן החל מהשעה 19:30 ועד 22:30.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו