כֹּל הוֹלֵךְ עַל אַרְבַּע • פולמוס סוער‎ באנטוורפן על עוף נדיר עם 4 רגליים

עוף נדיר עם 4 רגליים התגלה באנטוורפן ועורר מחדש את הפולמוס אודות היתר אכילתו • הציבור הגיע בהמוניו לראות את פסיקת הרבנים שניתנה סופית לאחר שחיטת העוף • תיעוד נדיר

מאות יהודים מכל שדרות הציבור החרדי באנטוורפן השתתפו אמש (שלישי) בלילה באירוע נדיר בבית המדרש קהל חסידים בעיר: פולמוס הלכתי סוער סביב עוף שנולד עם ארבעה רגליים.

ההמונים גדשו את בית הכנסת ומבואותיו, על מנת לשזוף את עיניהם בעוף הנדיר, ובחלקיו הפנימיים השונים, ולחוות את דעתם בנושא ההלכתי המיוחד שהסעיר את הרוחות בהיכלי התורה בעיר הבלגית.

אין זו הפעם הראשונה בה נדרשים פוסקי הדור לעוף מוזר זה. לפני כארבע שנים התעורר הפולמוס לראשונה לאחר שנמצא עוף בעל 4 רגליים בלולים שהובאו למשחטתו של יואלי'ש קרויס ב'מאה שערים', רבני ירושלים התפלמסו רבות בין היתר לאיסור, אך לאחר מסקנות הדיון פסקו כי אמנם סתמו של העוף אסור משום "כל יתר כנטול דמי" שדינו טריפה, אך אם לאחר השחיטה וחשיפת המערכת הפנימית יתברר כי הרגליים צמחו ממקום אחר ואינם כרגל כפולה- יותר העוף. חלק מן הפוסקים העירו כי במקרים בהם הולך התרנגול על ארבעת רגליו יש להחמיר אף אם אין הרגליים מובנות בגוף התרנגול כדרך הרגליים.

לפני כחצי שנה, הובא תרנגול כזה אל ביתו של מרן הר"ח קנייבסקי שליט"א אשר עלז למראה המצווה הנדירה בברכת 'משנה הבריות', והזכיר להלכה את הנפסק כאמור לעיל.

עוף עם 4 רגליים (1)

עוף עם 4 רגליים (2)

עוף עם 4 רגליים (3)

עוף עם 4 רגליים (4)

עוף

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו