רב הכותל: "הדלקת נר חנוכה על ידי נשים- לא ברחבה המסורתית!"

"על המתפללים והמבקרים לקבל את כללי המקום הנהוגים מדור ודור" אמר הרב שמואל רבינוביץ בתגובה לעתירות ארגוני הנשים בנושא אי-השתתפותן במעמד ההדלקה המחודש • מגעים נרחבים להקמת 'עזרת ישראל' שתאפשר לקבוצות ההזויות להמשיך בפגיעתן בקדשי ישראל אך תמנע מפגיעה ברגשות המתפללים

2154 שנים לאחר נצחון בני האור על חשכת יון, שוב מתמודדים שלומי אמוני ישראל עם מתיוונים קנטרנים החפצים לנגח את חומות היהדות.

המשנה ליועמ"ש הודיע לרב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ שליט"א, כי בעקבות עתירת ח"כים וארגוני נשים עליו לשתפן ולהעניק ייצוג נשי במעמד ה'פרסומי ניסא' שברחבת הכותל.

בלשכת רב הכותל גיחכו מול הטענות הפרובוקטיביות וטענו כי שרי הממשלה גב' גילה גמליאל וגב' מירי רגב הוזמנו להשתתף בטקס כבר לפני חודש.

רב הכותל המערבי קיים מספר שיחות והתכתבויות עם המשנה ליועמ"ש גב' דינה זילבר בנדון ואמר כי בשל הרגישות והאווירה המתוחה בכותל "על פי תפיסתי האישית והתורנית אין מקום לרחבת תפילה נוספת בכותל, ועל המתפללים והמבקרים לקבל את כללי המקום הנהוגים מדור ודור, אך למרות זאת תמכתי באימוץ הפשרה מתוך הראייה היהודית של 'גדול השלום'. אין לי אלא להצטער על שלא כל הצדדים במחלוקת נוהגים על פי אותם השיקולים. דווקא בכותל המערבי ראוי היה לכולנו לאמץ את דרך הפשרה, ולא את דרך הקנאות שהחריבה את מקדשנו".

"לצערי מנצלים את רצוני להביא שלום לכותל כדי לנגח ולפגוע במרקם העדין. אני אמשיך בכל דרך כדי להצליח ולמצוא את הגשר גם מול אלו שמנסים לחבל בזה מכל הצדדים. לשם כך גובש הרעיון להקמת "עזרת ישראל" שאמור לתת מענה לכל הדרישות, והוא המקום לפתרון לכל הדרישות".

בשבועות האחרונים מתנהלים דיונים קדחתניים לסיכום תהליך ארוך, עדין ורגיש בהובלת מזכיר הממשלה, שמטרתו הסדרה מוסכמת של דרישות הזרמים השונים בכותל המערבי. רק הבוקר קיים מזכיר הממשלה דיון בנושא זה. במשך זמן רב התעכב התהליך, בשל דרישות מרחיקות לכת לפיתוח ובנייה מסיביים במתחם "רחבת ישראל". הרב רבינוביץ מציין כי אירועי השבועות האחרונים הוכיחו גם לאחרוני הספקנים כי הזהירות הרבה שננקטה הייתה מוצדקת, וכי באזור הכותל המערבי יש לטפל בעדינות רבה ומתוך תשומת לב למכלול השיקולים האזוריים.

"אסור היה שנפתור בעיה אחת ונצית אש שכבר בוערת מכיוון אחר. מתוך הבנה זו הושגה פריצת דרך משמעותית לקראת הסדרת מעמדה של "עזרת ישראל" באופן שיהיה מקובל על כל הצדדים.

בארגוני הנשים מכחישים כי קיימים מגעים כלשהם בנושא ואומרים כי בכוונתם לפעול נגד ה"הדרה". בשנים האחרונות קיימו מספר נשים אירועי הדלקה ברחבת הכותל לקול מחאת המתפללות והמתפללים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו