Tomer Neuberg/Flash90

אחרי הנפקה מוצלחת בבורסה: לראשונה, ח"כ מיליארדר בכנסת ישראל

עד כה, הוא היה הפוליטיקאי העשיר בישראל. עכשיו, ניר ברקת הופך להיות מיליארדר בעקבות ההנפקה המוצלחת בנאסד"ק בסכום שיא של 10 מיליארד דולר של חברת הפינטק 'איטורו' (eToro) שברקת הוא אחד ממשקיעיה המרכזיים

חבר הכנסת ניר ברקת מסיעת הליכוד יהפוך למיליארדר הראשון בתולדות הכנסת, כך פורסם היום (שני) בעיתון כלכליסט. זאת, בעקבות הנפקה מוצלחת בנאסד"ק בסכום שיא של 10 מיליארד דולר של חברת הפינטק 'איטורו' (eToro) שברקת הוא אחד ממשקיעיה המרכזיים.

מדובר בהכפלה של הונו תוך זמן קצר, זאת לאחר שעל פי דירוג "פורבס", ב-2019, הונו של ברקת הוערך בשווי של כ-500 מיליון שקל, והיה כבר אז לפוליטיקאי העשיר בישראל וכעת הונו חוצה את מיליארד השקלים.

רווחיו של ברקת ואחיו אלי מהעסקה מגיעים מבעלותם על קרן ההשקעות BRM אשר מחזיקה כ-10% בחברה. בעקבות הרווחים הנאים, ברקת עתיד לשלם לקופת המדינה מיליונים רבים של מס הכנסה.

ההנפקה הנוכחית מצטרפת לאקזיט הגדול ביותר של הקרן בחברת צ'קפוינט, והקרן שבבעלותם הייתה המשקיעה הראשונה שלה. בנוסף, השניים השקיעו בה גם באופן עצמאי בתחילת דרכה ומחזיקים בה כיום במניות בשיעור משמעותי.

איטורו, שהכפילה את שוויה פי 12.5 ב-3 השנים האחרונות, מעסיקה כיום 1,100 עובדים, מתוכם 700 בישראל, מספר שצפוי לגדול משמעותית לאחר גיוס עובדים מסיבי בשנה החולפת. מדובר בחברה המעניקה פלטפורמה לניהול השקעות עבור משקיעים פרטיים, ומאפשרת ל-15 מיליון המשתמשים בה לעקוב אחר משקיעים ולאמץ את אסטרטגיות ההשקעה שלהם בשוק ההון.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שישימו אותו שר האוצר. ולא כל מני כאלה שלא מבינים כלום בפיננסים וכלכלה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו