"מבצע חורף-קיץ" בארון הבגדים – הלכה למעשה

מה הקשר בין טושים, מדבקות, שקיות ודבק סלוטייפ ולהחלפת סדרי עונה בארון הבגדים? על זה נאמר - איך לא חשבתי על זה קודם?

 

לא יודעת מה איתך, אבל אני דוחה ודוחה את המטלה הזו של החלפת חורף-קיץ בארון הילדים עד… עד שכבר אין ברירה. ואז מתחילה מהומה, ובלאגן של המוני בגדים שאני לא מצליחה להשתלט עליו, ומה מתאים למי ומתי.

השנה גיליתי שאפשר אחרת!

נתחיל בזה שתקחי לך פרק זמן שבו תהיי פנויה לדבר הזה בלבד. נניח בוקר חופשי או ערב שקט (השכיבי את כל הילדים בחדר אחר. תרוויחי פעמיים – גם חווית ילדות שלא ישכחו וגם חדר ילדים פנוי לעבודה) ועשי זאת ללא לחץ של ילדים פעילים או טלפונים הדורשים השקעה.

ועוד משהו קטן לפני שנתחיל:

אל תורידי את בגדי "העונה הנכנסת" מן הדפים העליונים לפני שעשית סדר בבגדי "העונה היוצאת". אחרת את עלולה למצוא את עצמך טובעת בים בגדים אינסופי. ומאותה סיבה הוציאי בכל פעם מדף אחד בלבד!

חורף

שלב ראשון – מיון סדר "קיץ-חורף" הוא הזדמנות נהדרת למיון הבגדים. כשאת מוציאה את בגדי "העונה היוצאת" מן המדף, אל תעלי אותם למעלה באופן אוטומטי. הקדישי רגעי מחשבה למיון – את אלה שלא יעלו על הילד/ה בשנה הבאה הניחי בצד אחד ואת אלה שכן, בצד שני. אח"כ את אלה שלא, מייני למסירה/לילד הבא/לזריקה.

נכון, מיון זה קצת כמו דיאטה – קשה לצאת לדרך, אבל אח"כ נהנים מהתוצאה. בכל מקרה, אל תדלגי על השלב! ואל תהיי נוסטלגית מדי. בגד קטן, דהוי, שלא יילבש יותר, או שאת כבר לא אוהבת וכד' – תעבירי הלאה. פחות בגדים – פחות בלאגן.

שלב שני – שקיות ומדבקות זה טיפ חשוב ביותר וממש עושה את החיים הרבה יותר קלים – את בגדי "העונה היוצאת" שיהיו טובים לשנה הבאה את לא סתם מעלה למדף העליון, אלא מכניסה אותם קודם לשקית גדולה. על כל שקית מדביקה מדבקה וכותבת מה יש, למשל "רותי-קיץ תשע"ז" ומעלה למעלה כשהמדבקה פונה אלייך. וכמובן, שאם לא כל הבגדים נכנסים לשקית אחת, אז תחלקי לשקית של "מכנסים-מוישי קיץ תשע"ז",  "חולצות-מוישי קיץ תשע"ז".

ואז בעונה הבאה את פשוט שולפת את השקית המתאימה בשלמותה, בפעם אחת! נהדר, לא?

ככה שכבר לא יקרה לך, שאת מטפסת למעלה, עם שרפרף של הילדים (כי את מתעצלת להביא כיסא…), ואז מגיעה למשוך רק את הגופיה שהכי קרובה אליי (כמובן לא זו שרציתי)… מושכת רק חלק מהבגדים, הכל נופל ומתבלגן, וחלק בכלל נשכח שם למעלה מאחור. עד שפתאום באמצע העונה, את נזכרת באיזה בגד שקנית לאחד הילדים ותוהה איפה הוא…

זה נגמר!  את אמנם עדיין תטפסי על שרפרף,  אבל גם אם תפסת רק את השפיץ של השקית, זה מספיק!

אם תוך כדי מיון ואריזה את מגלה ש"לרותי יש רק 2 חצאיות לקיץ" (כי השאר קטנות, דהויות וכד') אז את כותבת על המדבקה מה חסר לעונה הבאה. כך גם תרוויחי התארגנות נכונה לקניות.

הכי חשוב – להביא הכל מראש – עוד לפני שאת מתיישבת ומתחילה במיון!

אז מה להביא? 1. דף של מדבקות לבנות גדולות (כאלה שקונים בכל חנות למכשירי כתיבה)

 2.טוש ארטליין; 3. כמה שקיות (שקית סופר – הכי נוחות, הכי זולות)

ו-4. דבק סלוטייפ רחב, כדי לכווץ את השקית (שתתפוס פחות נפח) ולסגור טוב (שלא יתפזרו הבגדים שם למלעלה…),  (או שקיות ואקום – עסק יקר יותר).

ולמה להביא מראש? כי אחרי שכבר תתיישבי ותתחילי, את תתעצלי לקום! וזה יגרום לך להתפשר. כמו למשל להכניס כמה דברים לשקית ולהגיד לעצמך שתזכרי שפה למעלה בצד ימין זה מכנסיים קצרים. וברור שכשיהיה צריך, רוב הסיכויים שלא תזכרי כלום (מנסיון…).

ברגע שיש הכל לידך, זה פשוט, זה מסודר וזה אפילו הופך להיות נחמד. אבל שניה לפני שאני מכניסה הכל לשקית, אני עושה עוד משהו! (ראי את הסעיף הבא)

שלב שלישי- "חליפה בשליפה" – לפני שאני מכניסה לשקית את כל הבגדים שיהיו טובים לעונה הבאה, אני תמיד לוקחת 2-3 מכנסיים/חצאיות ו-2-3 חולצות שיהיו לי ב"שלוף", באחד המדפים הנגישים (אבל מאחורה) למה?

1. למקרה שעוד יהיו הפתעות בימים הקרובים.

2. לימים "המשוגעים" שמגיעים באמצע העונה, כמו כמה ימים של קיץ באמצע החורף.

3. וגם לימים של תחילת העונה הבאה (עוד לפני שהבאתי את עצמי לעשות את "הפרוייקט"), ואז יש לי תמיד בהישג יד בגדים מתאימים.

*ועוד משהו, תמיד לחורף, אני משאירה למטה בארון חלק מהחולצות הקצרות (כדי לשים מתחת לסוודר או הקפוצ'ון) ולקיץ, כמה מהסריגים הדקים והפתוחים (למקומות עם מזגן או לערבים קרירים…).

חורף בריא גשום ושמח!

 שלג

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו