5 דרכים יצירתיות לעזור לילדים שלכם ללמוד

הורים לילדים שרוצים לקחת אחריות על הביצועים שלהם בלימודים יכולים לתרום להם במגוון דרכים. הנה כמה שיטות יצירתיות, מעניינות ובעיקר יעילות שיקפיצו את הידע של הילדים שלכם לרמה הגבוהה ביותר

מערכת החינוך אחראית לתת לילדים שלנו כלים לרכישת ידע והשכלה, אך גם לנו כהורים יש אחריות מסוימת. הבעיה היא שהרבה הורים מתקשים לתרום לילדיהם כאשר הם מגיעים לגילאי בית הספר והתיכון וחלקם אף לא מרגישים מספיק ביטחון בידע שלהם. הפתרון הוא לאמץ דרך יצירתית, לשאוב השראה ממחנכים מוצלחים ולהתחיל לנסות להשפיע לטובה על הילדים כבר מגיל צעיר.

הנה למשל 5 דרכים יצירתיות לעזור לילדים שלכם ללמוד:

  1. עודדו אותם ליישם את החומר הנלמד בחיים האמיתיים

התפקיד העיקרי שלכם כהורים הוא לשבץ את נושאי הלימודים בתמונה הגדולה. בסופו של דבר, אתם אלו שנמצאים עם הילדים אחרי שעות בית הספר,בשעות הפנאי. כל רגע כזה הוא הזדמנות פז להראות לילדים איך החומר שהם למדו בכיתה מיושם בחיים האמיתיים ובנושאים שנוגעים להם.

  1. שפרו את סביבת העבודה שלהם

מבחינה טכנית, אתם כהורים יכולים לעזור לילדים שלכם ללמוד על ידי הענקת תנאים אופטימאליים בסביבת העבודה שלהם. כדאי לכם לבדוק אחת לכמה חודשים עד כמה שולחן הלימודים של הילד מתאים לגילו, לצרכים שלו ולדרישות מבית הספר.

שמרו על תקשורת פתוחה עם הילדים ותנו להם להביע דעה. שמעו מהם מה מקשה עליהם ללמוד בבית או לחילופין מה מקל עליהם, ופנו מקום בתקציב החודשי בשביל לרכוש עבורם את אמצעי העזר היעילים ביותר.

  1. השתמשו באימוג'ים

מחפשים דרך יצירתית להעביר לילדים מסר מסוים? השתמשו באמצעי תקשורת שהם מכירים, כמו למשל אימוג'ים. סביר להניח שאת רוב האימוג'ים גם אתם בעצמכם מכירים ואין סיבה להשאיר אותם מחוץ לרפרטואר אמצעי ההבעה. סטודנטים להוראה לומדים כבר במהלך תואר ראשון בחינוך על החשיבות של סמיילים ואימוג'ים והם משלבים אותם בתכני הלימודים כדי לפתוח בפני הילדים עולם חדש של רגשות.

  1. שלבו אפליקציות

מגוון אפליקציות יכולות לעזור לכם ללמד את הילדים שלכם טוב יותר. לא משנה באיזה תחום הם מתקשים, תמיד תהיה אפליקציה שתדע להעביר להם ידע מרוכז ולאפשר להם להתנסות, להיכשל ולהצליח בסביבה סטרילית ונעימה. אפליקציות מופעלות באופן אינטואיטיבי ועצם השימוש במחשב יעודד אותם לשתף פעולה.

  1. האמינו בלמידה משמעותית ולא בציונים

הדרך הכי נוחה לעקוב אחר ביצועי הילדים היא לבדוק את הציונים במבחנים ובעבודות. מצד שני, זו גם הדרך שהכי מזיקה לילדים ולא תורמת להם.

ציונים לא מלמדים את הילדים כיצד ללמוד, אלא מודדים אותם בהשוואה לקבוצת השווים. הפתרון מבחינתכם צריך להיות אמונה בלמידה משמעותית, בתהליך ובדרך ולא רק בתוצאה הסופית ובשורה התחתונה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה אתר חרדי אם אני לא טועה אז למה יש פה טיפים לשימוש באפלקציות וכדומה? האם יעלה על הדעת שנתן לילדים מגיל צעיר ללמוד באופן שכזה?

אמא יהודיה, את צודקת, לא בגיל צעיר ולא בגיל מבוגר, אנו מתנזרים ומקווים להמשיך הלאה מכל אמצעי החבלה המודרניים. מה שכן נעשה נגביר בלב הילדים את האהבה ללימוד כי זה בנפשנו, נחזק אותם כשנראה אותם בלימודם, נכין להם עוגה בסיום או שלט מעוצב לסיום ונרומם אותם על כל התקדמות כמו שעשו אמהותנו בדור הקודם.
אבל את האמת קשה להתפלא על האתר הזה, כי הוא מלא בכל 'אביזרייהו'.

זאת הסיבה, כנראה שלילד בתמונה אין כיפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו