וואלה: "חסידי מיר" הדליקו נרות בשכונה המסוגרת

בבורות מוחלטת, דיווח אתר החדשות וואלה על מנהג הדלקת נרות חנוכה בשכונת מאה שערים "המסוגרת" • האם יש מצוות משלוח מנות איש לרעהו גם בחנוכה?

תחת הכותרת "אלא לראותם בלבד: מאה שערים מדליקה נרות חנוכה", דיווח אתר החדשות וואלה! על "חסידי מיר" שיצאו מהבניין לדקות ספורות בשכונתם המסוגרת, כדי להדליק נר ראשון של חנוכה, לחלק סופגניות זה לזה בלי לדלג על ברכת 'חנוכה שמח' לפני האכילה.

אם זה לא היה משעשע, היינו בוכים. הכתב, או העורך התורן, גילה בורות עצומה בכל מה שקשור לרחוב החרדי. אין לנו טענות כלפיו, ואין ציפייה שילמד את הניואנסים הקטנים – אך עליו לדעת, וזאת יאמרו כולם, כי אם הוא מבקש לסקר את המגזר החרדי, אזי כדאי שיצטייד במעט מידע מוקדם, או יערוך שיעורי בית כדי לא לכתוב הבלים כפי שתקראו בהמשך.

משלוח מנות ויציאה לחירות

"שכונת מאה שערים, שבימים אלה זוכה לחשיפה בעיקר על תופעות כגון הדרת הנשים ומאבקים בין הזרמים השונים ובעיקר הסיקריקים, עצרה לרגע את חייה על מנת להדליק נר חנוכה ראשון. עם צאת הכוכבים החלה נזרעה השכונה החרדית אורות חנוכה.

"חסידי מיר האשכנזית-ליטאית, המתועדים בתמונות, ציינו לטובה את מזג האוויר הנוח והחמים יחסית לעונה שפקד את הבירה, שבתקופה זו מאופיינת בטמפרטורות נמוכות ואף ניצלו אותו לצאת החוצה לרחובות ולרקוד במעגלים. ישיבת מיר היא אחת הישיבות הגדולות ביותר בעולם החרדי והיא קרויה על שם העיירה בה נוסדה בבלארוס בשנת 1815.

"בין היתר חילקו חסידי מיר סופגניות זה לזה ובירכו זה את זה בברכת 'חנוכה שמח'. היום ובשבעת הימים הקרובים צפויים מראות אלה לחזור על עצמם בשכונה החרדית המסוגרת".

על פי התרשמותנו, כותב הידיעה לא ביקר מעודו בשכונה 'המסוגרת', לא הדליק נר ראשון של חנוכה וגם לא אחרון, לא חילק סופגניות ולא קיים את הציווי האלוקי 'ומתנות לאביונים'. אנו תקווה כי הצלם רק שיגר תמונות והעורך התורן כתב את הדברים על דעת עצמו. אם שני אנשים מסוגלים להתנסח בבורות שכזאת, בעודם מסקרים את הרחוב החרדי ומנהגי היהדות, אזי המצב עגום במיוחד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו