האדמו"ר מצאנז: שכל אחד יקבל על עצמו קבלה טובה

האדמו"ר מצאנז עורר בסעודה שלישית על המצב השורר בארץ כאשר משפחות נאלצות בעל כרחם לברוח מאימת אויבינו, וקרא להתחזק במצוות שבין אדם למקום ובין אדם לחבירו

אלפי משפחות מהדרום עזבו את בתיהם בעל כרחם, והרחיקו את ביתם וטפם מטווח הירי הבלתי פוסק, והם מפוזרים בימים אלה בין ישובי המרכז, ירושלים והצפון, הציבור שאינו חווה את המצוקה בעת שמיעת האזעקה והדי פיצוץ הגראדים לא יוכל להבין, עוד יותר לא יוכל להבין כיצד משפחות שלמות נאלצות לסחוב עמם מספר מזוודות מלאות, כי אין לדעת מתי יסתיים המבצע.

קרא עוד:

[postim]

כ"ק אדמו"ר מצאנז שליט"א עורר על כך בדברות קודשו בעת רעווא דרעווין, כידוע בחצר הקודש צאנז בליל שבת נושא האדמו"ר פלפול תורני בנושא הפרשה, ואילו את דרשתו בעת רעווא דרעווין הוא מקדיש לדברי התעוררות ומוסר, בעת רעווא דרעוין השבת (תולדות) הקדיש האדמו"ר את דברי ההתעוררות בנושא המצב השורר בארץ הקודש.

האדמו"ר עורר את קהל המשתתפים בדמעות שליש, וקרא להם לראות ולהתחזק לאור המצב, בדבריו אמר: את אחי אנכי מבקש, על כל אחד מאיתנו באשר הוא לקבל על עצמו איזה קבלה טובה, כי בזמן כזה שהיא שעת צרה, גם פעולה קטנה ביותר מעוררת רחמים בשמי שמים. על כן בקשתי שטוחה בזאת לפני כל אחד ואחד, הקטנים עם הגדולים, האברכים והבחורים, שכל אחד יקבל על עצמו קבלה טובה, לכל הפחות לשבועות הבעל"ט, בענינים שבין אדם למקום או בין אדם לחבירו, לחזק גדרי קדושה שלא להכשל בעת ההליכה ברחוב וכדומה, להרבות בקיום המצוות ולהוסיף במעשים טובים לזכות כלל ישראל.

כמובן שעיקר הכל הוא להתפלל ולהפיל תחינה באמירת פרקי תהילים, כאשר כל אחד ידמה בדעתו כאילו הוא עומד אל מול האויבים וחרבם שלופה כנגדו, וישפוך שיח לפני הבורא כל עולמים שיאמר למלאך המשחית הרף, שהרי הרבה נחלי דמעות ונהרי דם נשפכו כבר מבני ישראל, ובזכות התפילות להשי"ת והוספת גדרים וסייגים להשמר כראוי שלא לבוא לידי מכשולות, יתעוררו רחמים על בני ישראל להמתיק הדינים מעליהם ויגולו רחמיך על מידותיך. עכתוד"ק.

במקום נכחו גם רבים מתושבי הדרום שעזבו את בתיהם והתארחו בקרית צאנז.

תוכן דברות קודשו

תוכן דברות הקודש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו