גלריה ווידאו מברכת על נטילת לולב של כ"ק אדמו"ר מפיטסבורג שליט"א | כמנהג בית נדבורנה נוהג האדמו"ר מפיטסבורג לשהות בסוכה בימי הסוכות | כ"ק האדמו"ר מברך על נטילת לולב, ולאחר מכן מברך ברכת שהכל בסוכה | צילום: שוקי לרר JDN
בפעם הראשונה שאני רואה שיש מנהג להחזיק האתרוג בשעת הברכה ואח"כ להפכו, יש מישהו שיודע מקורו?
חסיד
10 שנים לפני
אין לזה שום מקור. אלא ישנה בעיה בהלכה של הברכה שתהא עובר לעשייתן ואם מחזיקים האתרוג ישר, כביכול כבר יוצאים ידי חובה. בהלכה ישנה אפשרות לקחת את האתרוג ישר ולכוון שאין יוצאים בזה יד"ח עד לאחר הברכה. בחסידויות רבות נוהגים כלל לא להחזיק את האתרוג בשעת הברכה כי אין זה נאה להחזיק פרי קדוש הפוך מצורת גידולו, ורק לאחר הברכה נוטלים האתרוג ומנענעים יחד.
שמואל דוד
10 שנים לפני
על מה כתבת שאין לזה שום מקור?
העצה להפוך את האתרוג מופיעה מפורש בשולחן ערוך סימן תרנ"א סעיף ה'. ואילו העצה שלך כתב הגאון מוילנא.
והתוספת האישית שלך בשם חסידויות רבות. מעניין מאיפה לקחת את זה
אשדודי
10 שנים לפני
פני האדמו"ר בשעת הברכה למי ששם לב בוערות והאדמו"ר הסתיר עבודתו בטליתו ובכל אופן אפשר להציץ ולראות פניו בוערות קדוש יאמר לו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בפעם הראשונה שאני רואה שיש מנהג להחזיק האתרוג בשעת הברכה ואח"כ להפכו, יש מישהו שיודע מקורו?
אין לזה שום מקור. אלא ישנה בעיה בהלכה של הברכה שתהא עובר לעשייתן ואם מחזיקים האתרוג ישר, כביכול כבר יוצאים ידי חובה. בהלכה ישנה אפשרות לקחת את האתרוג ישר ולכוון שאין יוצאים בזה יד"ח עד לאחר הברכה. בחסידויות רבות נוהגים כלל לא להחזיק את האתרוג בשעת הברכה כי אין זה נאה להחזיק פרי קדוש הפוך מצורת גידולו, ורק לאחר הברכה נוטלים האתרוג ומנענעים יחד.
על מה כתבת שאין לזה שום מקור?
העצה להפוך את האתרוג מופיעה מפורש בשולחן ערוך סימן תרנ"א סעיף ה'. ואילו העצה שלך כתב הגאון מוילנא.
והתוספת האישית שלך בשם חסידויות רבות. מעניין מאיפה לקחת את זה
פני האדמו"ר בשעת הברכה למי ששם לב בוערות והאדמו"ר הסתיר עבודתו בטליתו ובכל אופן אפשר להציץ ולראות פניו בוערות קדוש יאמר לו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!