שמחת האירוסין לבת הגר"ש אלתר שליט"א

אמש נערכה שמחת האירוסין לבת הגאון רבי שאול אלתר, ראש ישיבת 'שפת אמת' גור. השמחה נערכה באולמי 'בית מלכה' בירושלים בהשתתפות קהל רב. החתן הוא הבחור שמחה בונים שפירא, בנו של הרב בנציון שפירא מלייקווד שבניו גרז'י.

הגרש אלתר אירוסין בת (1)

הגרש אלתר אירוסין בת (2)

הגרש אלתר אירוסין בת (3)

הגרש אלתר אירוסין בת (4)

הגרש אלתר אירוסין בת (5)

הגרש אלתר אירוסין בת (6)

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה אין תמונות של כ"ק מרן האדמו"ר מגור שליט"א משתתף בשמחת התנאים לבת הרה"צ ר' שואל אלתר שליט"א ראש ישיבת "שפת אמת" גור ובן כ"ק מרן האדמו"ר בעל ה"פני מנחם" מגור זצוק"ל ?

בדרשה שנשא בשמחת התנאים, סיפר הגר"ש אלתר שלפני כ-18 שנה, כשהמתין להולדת הבת המדוברת, הכין שיעור לישיבה. "זה היה שיעור חזק", סיפר ראש הישיבה והרחיב בנושאי השיעור לפני באי השמחה כשהוא מוסיף ומשבח לה' על הזכייה בלקיחת חתן תלמיד חכם. "חז"ל אמרו לעולם ימכור אדם מנעליו וישיא ביתו לתלמיד חכם – מה הכוונה 'מנעליו' ולמה נקטו דווקא כן? אלא ש'נעלים' הכוונה לעניינים גשמיים פחותים. כדי לזכות לחתן תלמיד חכם צריך קודם להיפרד מהגשמיות", אמר הגר"ש.

לאחר מכן סיפר אחיו הרה"צ רבי דניאל חיים אלתר, שביום שהכלה נולדה הוא היה בבית אביו ה'פני מנחם' מגור זצ"ל. "כשהאמא הרבנית תליט"א סיפרה את הבשורה על לידת הבת לאבא הפני מנחם, אמר הרבי 'בת תלמיד חכם, ואם יש היום בדור מישהו שאפשר לומר עליו תלמיד חכם זה הראש ישיבה'".

אכן בשבת קודש פרשת יתרו תשנ"ו בעת הקידושא רבא אמר ה'פני מנחם' זצ"ל בבית המדרש: "בת תלמיד חכם, כאן זה בת תלמיד חכם אמיתי, ואם החתן ילמד טוב הרי זה יהיה 'בת תלמיד חכם לתלמיד חכם'". ברכה שהתקיימה כעבור יותר מח"י שנים.

אין תמונה של הרבי מגור באירוסין? הייתי כשהרבי היה שמה.

סימן טוב ומזל טוב שמחת בית רבינו מורנו ראש הישיבה שליט"א.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
כבוד התורה בתפארתה,הלב מתרונן למראה זיו פניו הבוהקות והשמחות של רבנו שליט"א.
אך טוב וחסד כל הימים,שנזכה שיוביל אותנו במהרה לקבלת פני משיח צדקנו ,אמן.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

השדכן הוא האדמור מטולנא אשדוד (ר' אמיתי) שהתארח בביתו של המחותן בליקווד והוא הציע לרה"י שליט"א את הבחור, שלומד בבריסק.
רה"י התייחס גם לכך ואמר כ"אומרים על המתנגדים האמיתיים שלחמו מתוך ערלכקייט שהעונש שלהם יהיה שנכדיהם יהיו חסידים. גם אני (ידוע שרה"י תקף תמיד את הסברות הברסיקאיות) נלחמתי בבריסק והנה קבלתי חתן הלומד בבריסק…
הוא המליץ בקשר לזה ג"כ את המילים 'דמוקיר רבנן יהיו ליה חתנין רבנן' – מוקיר מלשון אוקר רגליך מבית רעיך….

היושב בצד ימין עם הזקן הלבן הוא הרב חיים דב רובינשטיין מחיפה, חמיו של הגר"ש אלתר. יש לו חנות לתשמישי קדושה ברח' הראשי ע"י בית הכנסת הגדול כבר 40 שנה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו