אבל בבאבוב ● הרה"ח שמחה האממער ז"ל נאמן בית אדמו"רי באבוב

התחזקות בשיעורי תורה ברבים אחר מיטתו של הגבאי שזכה לשמש שלשה אדמורי"ם נפטר בפתאומיות • הציבור מתאחד בלימוד פרק ערבי פסחים עד לחג הפסח הבעל"ט

אבל כבד ירד על חסידי באבוב בכל רחבי תבל, ביהוודע הבשורה המרה, על פטירתו הפיתאומית בטרם עת, של המשב"ק הנודע ר' שמחה האממער ע"ה, לאחר שחלה בשפעת.

ר' שמחה נולד לאביו הרה"ח ר' יקותיאל הלוי' ע"ה שהיה מחשובי ומכבודי חסידות באבוב, שלמד בשיבת באבוב בעיר מולדתו צאנז, ולאחר שנות המלחמה המשיך להתדבק בכ"ק מרן הרה"ק רבי שלמה מבאבוב זי"ע, ובדרכו הלך בנו ר' שמחה ע"ה שהתקרב מאוד לרבו ונהיה המשמש בקודש.

עבד לעבדי ה' היה ר' שמחה, ערב בוקר וצהריים, תמיד היה ר' שמחה מוכן לעשות את רצון רבותיו, לאחר פטירתו של הרה"ק רבי שלמה מבאבוב זי"ע המשיך ר' שמחה במסירות נפלאה אצל בנו ממלא מקומו הרה"ק רבי נפתלי צבי מבאבוב זי"ע עד יומו האחרון אז המשיך ר' שמחה את המסורת לדור השלישי אצל חתנו מ"מ כ"ק מרן אדמו"ר מבאבוב שליט"א שעוד זכה לשמשו כמה ימים טרם נפל למשכב.

חוץ מהיותו משמש נאמן ומסור, ר' שמחה גם היה מהעסקנים הכי בולטים בקרב קהילת באבוב במשך ה40 שנים האחרונות, תודות לר' שמחה נהיה בתי המדרש של חסידות באבוב אבן שואבת לאלפים ורבבות המגיעים ללמוד בשיעורי תורה ולהתפלל במניינים התדירים אותם ייסד ר' שמחה. בנוסף גם פעל והשתדל להוזיל את מחירי השמחות להקל על הבעלי שמחה בעת משוש שכל חסידי באבוב מוקרים לו על זה.

פטירתו הפתאומית נחת כרעם היום בהיר אצל החסידים, וכבוד גדול עשו לו במותו אלפי חסידי באבוב ליוו אותו למנוחות, הספידו הגה"צ אב"ד פרימישלאן מפלעטבוש שליט"א שנפרד ממנו בדברים קצרים. לאחמ"כ נסעו אלפי החסידים בראשות כ"ק מרן אדמו"ר מבאבוב שליט"א לביה"ח באבוב בניו ג'רסי שם הובא לקבורה ליד אביו הרה"ח ר' יקותיאל ע"ה, סמוך ונראה לציון רבותיו הק' מבאבוב, לאחר הקבורה נשא דברי הספד הגה"צ אבד"ק באבוב שליט"א.

זמן קצר לאחר היוודע הבשורה המרה נשא כ"ק מרן אדמו"ר מבאבוב שליט"א מדברות קדשו לקהל חסדיו ולאור המקרה הקשה תבע האדמו"ר להתחזק בתורה הק', וציווה לחסידים ללמוד את פרק ערבי פסחים.
ואכן החל ביום ראשון אלפי חסידי באבוב הוגים ולומדים את פרק ערבי פסחים כהכנה לקראת חג הפסח ולע"נ של הגבאי המסור, כאשר ציווה רבם עליהם, בכל בתי המדרש של באבוב קיימים עשרות שיעורים כמו"כ על הקו 'קול באבוב' נשמעים שיעורים בפרק הנ"ל.

מתוך דברי ההתעוררות שהשמיע כ"ק מרן אדמו"ר מבאבוב שליט"א:

אירעו לצערנו דברים קשים, ויודעים אנו שאם רוצים לבטל את החרון אף, העצה החזקה ביותר היא בלימוד התורה, שבלימוד התורה טמון כח גדול. בעת האחרונה חזרנו באמת כמה פעמים על ענין זה, שהעצה לבטל חרון אף הוא בלימוד התורה, תורה מגנא ומצלא.

לצערנו שמענו בשבוע האחרון בשורות קשות אצל יהודים חשובים מאנ"ש, באופן יוצא מדרך הרגיל, כזו אבידה חטופה רח"ל, רואים אנו בעינינו שיש חרון אף, ואנו מאמינים בני מאמינים צריכים לחשוב איך לבטל ולהסיר את חרון האף מעלינו ולהנצל מכל גזירות רעות, ולכן צריכים להתגבר בלימוד התורה.

חשבתי שהרי מבואר בחז"ל שואלים ודורשים בהלכות הפסח שלושים יום קודם החג, זהו זמן שבו הציבור עסוק וטרוד בהכנות ליו"ט. אבל עם כל זאת, מוכרחים לזכור שיש חיוב של לימוד התורה מידי יום ביומו, וקביעות העיתים לתורה צריך להמשך הלאה כסדרו.

חשבתי שאולי היה זה דבר נכון שיעלה בהסכמה ללמוד לימוד יחדיו לכבוד יו"ט, שיש לזה את כח הרבים, שיהיה זה בבחינת תלמוד תורה דרבים שיש לו כח יותר גדול וחזק והוא יותר נעלה מכל לימוד התורה של יחיד. כל אחד יחזק את חבירו. ללמוד יחדיו את פרק ערבי פסחים, שהוא פרק מאוד נעים, וזה יוכל להיות הכנה ליו"ט וללילה המקודש של ליל הסדר. בפרק זה ישנם בערך 20 דף, ונשאר לנו עד יו"ט שבועיים, ועפ"י חשבון זהו דבר השוה לכל נפש לשנות פרק זה בזמן הנותר, כל אחד לפי מדרגתו, אצל אחד גמרא רש"י, ומי שיכול להוסיף גם את הרשב"ם, ואלו שיכולים יותר ילמדו גם תוספות. דבר זה יהיה לו כח קדוש להגין על כלל ישראל להסיר את חרון האף מעלינו, ושילך על אומות העולם.

אין זה זמן הראוי להספדים, אבל בדין הוא שיטול שכרו. המנוח ר' שמחה [האמער ע"ה] הרי היה עוסק בענין זה של שיעורי תורה, שזה יהיה לטובת ולעילוי נשמתו. ושיעזור הקב"ה, שבזכות זה שנתכונן ליו"ט הבעל"ט בלימוד התורה, זה יסיר מעלינו את החרון אף.

מקבץ תמונות מהמשמש הרה"ח ר' שמחה האממער ע"ה במשך ארבעים שנות עבודת קדשו

בתמונה האחרונה נראה הגבאי עומד ליד האדמו"ר שליט"א בעת ההשתטחות על ציון חותנו האדמו"ר זצ"ל ימים ספורים לפני פטירתו הפתאומית

01-1

01-2

01-3

01-4

02- 1

02 -2

03 - 1

03 - 2

03 - 3 תמונה אחרונה עומד ליד האדמו''ר מבאבוב י''ב אדר תשע''ד בעת עליה לציון

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכרתי אותו אישית איזה צדיק אואואואואאואואואווא כואב הלב איזה נקי כפיים איזה התיחסות לכל אחד אי ר' שמחה אי אי אי אי אי אי אי אי אי אי אי השם ינחם את האלמנה היקרה ואת כל משפחתו
חותם בדמע בן דודו

אבידה גדולה לכל אחד ואחד שהכיר את האיש הנעים הליכות הזה.
תמיד רק מילה טובה לזולת היתה בפיו.
תנצב"ה
ונשמע אך ורק בשורות

האם זה פטירה פתאומית?

כן, היה חולה שלשה ימים בלבד.

אוי איזה כאב היכרתי אותו אישית חסיד שכבר שנים על גבי שנים ממתי שהיה בחור לא פספס שחרית או טיש אחד! אצל רבותינו הקדושים
אבידה שאין לה תמורה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו