אלפים מבני העיר אלעד בשבת מרוממת בהשתתפות נשיא מועצת החכמים ויו"ר ש"ס

מרן הגר"ש כהן התקבל בתהלוכה אדירה ע"י ראש העיר, חברי המועצה וילדי העיר, ובמהלך השבת נשא דרשות בפני אלפים רבים ועורר אותם על חשיבות המערכה • יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי נשא אף הוא דרשות במספר רב של בתי כנסת בעיר ואף התנצח בריתחא דאורייתא עם הלומדים • חוויות משבת שלא תשכח

שבת  של חיזוק והתעלות רוחנית שלא תישכח בעיר אלעד במחיצתו של מרן ראש הישיבה נשיא מועצת החכמים הגאון רבי שלום כהן שליט"א ששבת בעיר בשבת קודש.

את טעמה הנפלא שטעמו תושבי אלעד בשבת זו שבת שירה בה שהו במחיצתו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א  לא ישכחו תושבי העיר לעולם, שבת שהייתה רצופה בדרשות ובשיעורי תורה למכביר, כאשר גם שירת הבקשות ברוב עם ובטוב טעם עם טובי החזנים לא נעדרה בבחינת לשמוע אל הרינה ואל התפילה.

מיד עם היוודע בתחילת השבוע על דבר כוונתו ובואו של מרן ראש הישיבה לעיר החלה היערכות קדחתנית להצלחתו של ביקור נדיר וחשוב זה, שכן, הן בשל העובדה  שמרן ראש הישיבה ממרומי גילו מתקשה בהליכה, והן כדי לקבל את ההמונים המתעתדים לבוא ולשמוע את שיעוריו ודרשותיו, ולשם כך נבחר בית הכנסת הספרדי הגדול בעיר בית הכנסת "זכור לאברהם" שתוגבר במאות כסאות נוספים ודירה סמוכה לביהכ"נ למשכנו של מרן ראש הישיבה.

צוות משימה בראשותו של סגן ראש העיר הרב צוריאל קריספל ועוזרו המסור ר' יצחק מלכה, אברכים שהתגייסו לסייע וגבאי בתי הכנסת איש איש במשימה שהוטלה עליו, החל בהכנת קבלת הפנים בשערי העיר ע"י מאות ילדי התתי"ם עם הוריהם, איתור דירות אירוח לבאים הרבים מחוץ לעיר, ובראשם, יו"ר תנועת שס הרב אריה דרעי שליט"א שאף הוא יתארח בשבת זו.

קבלת פנים חגיגית

בשעה היעודה להגעתו של מרן הגר"ש  לשערי העיר, נהרו מאות מילדי התתי"ם והוריהם במחלצות השבת, רבנים ואישי ציבור, ראש העיר הרב ישראל פרוש, סגן ראש העיר ויו"ר התנועה בעיר הרב צוריאל קריספל, וחברי המועצה שקיבלו את מרן בשירה אדירה, ושיירה ארוכה של מכוניות כשבראשה מתנדבי "איחוד הצלה" עם אופנועיהם מלווים את מרן עד לבית מארחו הסמוך לביהכ"נ המרכזי, לא לפני שמרן מעניק ומאציל באריכות ברכת כהנים לילדי החמד והוריהם.

מאות הכיסאות שהוכנו מראש בבית הכנסת נתפסו מבעור יום על ידי המתפללים הרבים שנהרו מכל רחבי העיר, רבני הקהילות על חבריהן שבאו לחזות ולחסות בצילו של הכהן הגדול וליהנות מדרשותיו.

לאחר תפילת מנחה וקבלת שבת ברוב עם, קיבל את פניו בדברי פתיחה המרא דאתרא הגאון רבי מרדכי מלכה שליט"א  וכשלאחר מכן נשא הגר"ש דברי התעוררות. למעלה מאלף איש יושבים מרותקים שעה ארוכה לדרשתו הארוכה של מרן שליט"א שהרבה לדבר בעניין עבודת השם מה היא, התבטלות מוחלטת למצוותיו, ולחכמי ישראל, ללא ספק, לראות ולשמוע את מרן שליט"א מתרפק על השם יתברך כשהוא מדבר על עבודת השם השאיר חותם ורושם עז על קהל השומעים.

הגר"ש בדבריו ציין את החובה של כל אחד ואחד ללא יוצא מן הכלל להיות שותף לממלכת התורה הזו שנקראת תנועת ש"ס אשר מאחוריה עומדים אלפי מוסדות והרבצת תורה שאין כדוגמתו ובשעה זו על כולנו לפעול להצלחתה ולקדש שם שמיים.

לאחר התפילה ברך מרן את כלל הנוכחים, ושעה ארוכה עברו על פניו המתפללים לברכת שבת שלום איש איש כברכתו ברך אותם, וכך עד שאחרון המתפללים זכה לברכה, פרש מרן לסעודת שבת עם רעייתו הרבנית תליט"א  בתו  וחתנו הרה"ג רבי יצחק זיאת שליט"א, שעזבו אף הם את ביתם וילדיהם בביתם כדי להצטרף למרן שליט"א בסעודתו.

מרן פרץ בבכי

למרות התארכותם של התפילות והדרשות, כבר לפני השעה 20:00 התייצבו המונים רבים בבית הכנסת כדי לתפוס מקומות לשירת הבקשות המונית כנהוג בתפוצות ישראל מבני עדות המזרח מידי שבת, ובמיוחד לכבוד 'שבת שירה' כאשר טובי החזנים והפייטנים תושבי העיר בניצוחו ובניהולו של הרב כפיר פרטוש שניהל את השירה ביד רמה ובטוב טעם ודעת. בית הכנסת התמלא על יושביו ועומדיו אשר צר מהכיל בלמעלה מ-1.000 איש, כאיש אחד ובלב אחד תוך כדי שהם מקבלים את פניו של נשיא המועצת בשירה אדירה ובכבוד רב כיאה לכבודה של תורה.

כך במהלך כל התפילות כולן התקבצו ובאו מכל רחבי העיר טף ונשים אבות ובנים, מי בתפילת ערבית ומי בשחרית, מנחה וערבית, ובשעת רעווא דרעווין נשא מרן ראש הישיבה את השיעור ההלכתי כאשר מראש פורסמו לציבור הרחב מראי המקומות לשיעור ע"מ שיוכלו להכין את השיעור ולעמוד על הדברים בייתר שאת, מרן שליט"א האריך הרחיב בסוגיית "שומע כעונה", תוך כדי שהוא חוקר בסוגייא בעניין של "חציו באמירה וחציו בשמיעה" האם יצא ידי חובה או לא, החל בדברי הגמרא במסכת ברכות, ובדברי הטור בסימן רפ"א, ובשאר דברי הראשונים והאחרונים כיד השם הטובה עליו ובעיקר בדבריו של רעק"א בחידושיו ובשו"ת, כך משך מרן את ליבות קהל השומעים שעה ארוכה לאחר צאת השבת וזמן ר"ת.

לאחר תפילת ערבית וברכת הלבנה יצא מרן לביתו להבדלה, ומיד לאחר מכן הגיע בלוויית המרא דאתרא הגר"מ מלכא שליט"א ויו"ר התנועה הרב דרעי שליט"א יחד עם ראש העיר הרב ישראל פרוש וסגנו הרב צוריאל קריספל, חברי המועצה והסיעה, לקבוע מזוזות ולשאת דברים בפני הנוכחים הרבים שהסתופפו  בחנוכת המבנה החדש והמפואר של תלמוד תורה "מאור ישראל" בנשיאותו של המרא דאתרא שליט"א,

מרן הגר"ש בדבריו שם פרץ בבכי כאשר דיבר על הבלבול והרוחות הרעות שפושות במחנה, ועל החובה לציית ציות מוחלט לגדולי ישראל ומנהיגיו המסורים לנו מדורי דורות וכמה שחשוב לא לסטות ימין ושמאל מהחינוך הטהור וכפי שקיבלנו מסיני ובשרשרת הדורות.

את ביקורו בעיר חתם מרן שליט"א בסעודה רביעית בבית המרא דאתרא שליט"א בהשתתפותם של נכבדים רבים כשבסיומה ניגש להכתיר את תלמידו הרב הגאון יחזקאל כהן כרבה של קהילות "איגוד האברכים" בעיר, מרן שליט"א האריך בשבחיו של הרב מהיכרותו רבת השנים, על התמדתו וכח עיונו וברכו שיצליח להנהיג את עדתו ביד רמה ושלא תצא תקלה מתחת ידו.

התנצחות בלימוד של היו"ר

בין לבין, ביקרו יו"ר התנועה הרב אריה דרעי ביחד עם סגן ראש העיר הרב צוריאל קריספל ויו"ר התנועה בעיר  למטה המרכזי של התנועה בעיר כאורחו של מנהל המטה המסור והנמרץ הרב חנן זיגדון, כדי לחנוך אותו ולקבוע מזוזות במקום החדש שנערך בטוב טעם ודעת ובאופן מרשים, ושיחת חיזוק ותמריץ קצרצרה עם הפעילים הנמרצים והנלהבים, בבחינת אין מזרזין אלא למזורזין, בא לחזק ויצא מחוזק משנוכח מהאוירה ורוח ההתנדבות במקום.

בתוך כך גם יו"ר התנועה הרב אריה דרעי נשא דרשות במהלך השבת בבתי הכנסת בעיר בענינא דיומא וחידושים מפרשת השבוע, תוך שהוא חמוש וגדוש במאמרי חז"ל על הפרשה ובביאורים ותובנות נפלאות. כמו"כ נשא דרעי שיעור נרחב בפני מאות אברכים ובחורי ישיבות בבית הכנסת "אור שמעון" בראשותו של הרב  דניאל פריינטה שליט"א, שיעור בהלכה ופלפול בדיני חיוב ברכת המזון וממה הוא נובע חיוב זה ("ואכלת ושבעת") האם בגלל האכילה ושיעוריה, או שמא בגלל השביעה, שעה ארוכה התנצח הרב דרעי שליט"א עם האברכים ובחורי הישיבות בסוגיה זו תוך כדי הבאת דברי הראשונים והאחרונים בסוגייא.

גם רעייתו הרבנית יפה דרעי תחי', מסרה שיעורים לנשים הן בערב שבת והן בשבת בצהריים שיעורים מרתקים, שנמשכו שעה ארוכה כאשר בסיומם מתלוות אליה נשות השיעור מי בעצה ומי בשאלה, ללא ספק שבת עמוסה ומרעננת רוחנית ומספקת אנרגיות הדדיות וכוחות לכל מי שחווה, השתתף ונטל חלק בפעילות רוחנית עניפה זו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו