הֲבֵן יַקִּיר לִי • שמחת נישואי בן זקוניו של האדמו"ר מסאסוב

קהל רב השתתף אמש בשמחת נישואי בן זקוניו של כ"ק האדמו"ר מסאסוב שליט"א, עב"ג בת הרה"צ רבי ברוך הגר שליט"א ראש רשת הכוללים בקרית קרעטשניף, חתן כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף שליט"א, ובן הגה"צ רבי ישראל אליעזר הגר שליט"א אב"ד סערט ויז'ניץ ירושלים • שוקי לרר


0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הייתה חתונה מדהימה עם דביקות וכיסופין. כאורח מהצד שאינו קשור לחצירות סאסוב וקרעטשניף התפעמתי מאוד מרגשי ההתעלות שחוו כל המשתתפים.
עבודת הקודש של האדמו"ר מסאסוב בניגוני הדביקות והכיסופין היא חוויה שאין כדוגמתה. יתן לו השי"ת כח ובריאות להמשיך בעבודת הקודש. גם המצווה טאנץ של האדמו"ר מקרעטשניף מאוד הרשים אותי. במשך שעה ארוכה סובב אחור ושוב בדביקות עצומה כשרואים בחוש שהוא אינו נמצא פה כלל. אנו בטוח שהוא הביא השפעות טובות ע"י אבותיו הק' לכל המשתתפים.

דרך אגב, החתן עושה רושם אדיר, רציני עם הארת פנים. שמעתי עליו דברים טובים איך שישב ולמד בישיבה ברצינות. אכן תפארת בנים אבותם.

ועוד הערה. כשאני מסתכל על החתן עם הסטרוקעס, לבוש פאר שאין דומה לו אני חושב לעצמי מתי יתחילו כל החתנים גם מי שאינו בנש"ק ללכת עם הלבוש הזה. הרי וואסע זאקין לא היה פעם נחלת הכל. זה היה פעם לבוש של אדמורים בלבד והיום הולכים עם זה כמעט כל החסידים.
אני חושב שצריך להנחיל את זה לכל החתנים שיחלו ללבוש סטרטקעס וגם שביחד עם הוואסע זאקין יתחילו ללכת גם עם וואסע הויזן. כן כן. אמנם זה כיום לבוש רק של אדמורים, אבל כבר כתבתי גם הוואסע זאקין היה פעם רק של אדמורים. אין לכם מושג איזה יפה זה יהיה כשנראה אברכי משי יקרים הולכים בשבת עם הלבוש הפאר הזה של הסטרוקעס כשמתחת לזה מבצבץ גם הוואסע הויזן. זה יהיה מושלם.

גם אני מסכים עם הנ"ל. כשאני רואה לפעמים אדמורים חשובים שמתחת לבעקיטשע מבצבץ לו מכנסיים לבנים הבוהקים מלובן מעל הוואסע זאקין וכולו אומר הוד והדר של קדושה אזי אני אומר לעצמי למה שלא יילכו כך כל האברכים החסידים שהולכים עם וואסע זאקין בשבת שיילכו גם עם מכנסיים לבנים. זה בטח מוסיף מראה הוד שבתי ומראה של קדושה.

לגבי הסטראקעס, אני חושב פשוט שזה אשמה של חברות ההלבשה החסידיות. אם הם היו מפרסמים את זה ומשווקים את זה, זה היה הולך והיה נמכר. זה כנראה קצת יותר יקר מבעקיטשע רגיל, אבל המראה המלכותי שלו שווה את זה ובפרט אם זה יילך יחד עם מכנסיים לבנים.

אני חושב שאולי כעת לקראת פורים זה זמן טוב שהחברות כמו דסקל וכד' יפרסמו על מכירת סטראקעס לציבור הרחב (לא של פורים, רק אמיתי) וכן על מכירה של מכנסיים לבנים כמו של אדמורים, ואברכים שיירכשו את זה כבר יישארו עם זה גם אחרי פורים וכך זה ייכנס לאט לאט.

צריך לזכור שמה שביטלו את הבגדי לבן זה רק לגבי הבעקיטשע , אבל לגבי המכנסיים לא ביטלו ואין כל מניעה ללכת כך עם וואסע זאקין יחד עם מכנסיים לבנים.

שנה שעברה לפורים הלכתי עם הוואסע זאקין גם עם מכנסיים לבנים של אדמורים.
בשבת לאחמ"כ חשבתי לעצמי למה לא להמשיך ללכת כך, הרי במילא אף אחד לא רואה, זה הרי מתחת לבעקיטשע. ואכן הלכתי כך כמה שבתות. ההרגשה היא עילאית ביותר. הרגשה של התרוממות ובגדי קודש. אמנם פה ושם יש שאנשים שמים לב לכך כשאתה יושב בביהמ"ד או כשאתה פושט את הבעקיטשע, אבל אז אדרבא אתה נהנה שאנשים רואים שיראו ויעשו גם כן.. אני רק מחכה שימכרו וואסע הויזן בדסקל לפחות כמו שמוכרים געפעפעטע הויזן.

לגבי הסטראקעס זה יותר בעייתי כי אנשים רואים וזה בולט. אבל אם יתחילו ללכת כך וזה יימכר בחנויות יחד עם וויסע הויזן אז זה כבר לא יהיה חריג.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו