Orel Cohen/FLASH90

תעתועי המטבע / רענון לשבת מאת צבי סילבר

כמידי שבוע בשבוע מגיש צבי סילבר רענון לשבת קודש. והשבוע: מהו הדבר הטוב ביותר שיקרה לכל עסק אם ישכיל לשאול את הלקוחות שלו בכל הצורות האפשריות מה הם רואים בעסק? האם יש דברים שכדאי לשפר? איך היחס ללקוחות?

בתלמוד בבלי מסכת סוכה דף כ"ב ע"ב נכתב כך 'אמר רב פפא היינו דאמרי אינשי כזוזא מלעיל כאיסתרא מלתחת' הפירוש הוא שבזמן הגמרא היו מטבעות ולכל מטבע היה שם אחר, השוני בין המטבעות היה בגודל ובשם, מטבע אחת נקראת זוז והיא הייתה קטנה יותר, והמטבע השנייה נקראת איסתרא/סלע והיא היתה גדולה יותר וכמובן שערכה רב יותר.

רב פפא מצטט את דברי העולם שאומרים שכהשמש זורחת על הגג החור דרכו נכנסות קרני השמש יהיה בגודל של מטבע זוז – הנקב יהיה קטן.
על הקרקע אור השמש יהיה גדול כמו המטבע איסתרא / סלע.

אותן קרני השמש שמאירות שטח מסוים, ככל שהשטח נמוך יותר כך יגדל יותר אזור השטח המואר, ככל שהשטח גבוה יותר כך יקטן אזור השטח המואר.

וזה מחדד לנו תובנה ידועה שכמה שנשנן אותה נופתע בכל פעם מחדש,

הראיה שלנו מתעתעת בנו ואפשר לראות באותו דבר כמה צדדים ולפעמים הפוכים אחד מהשני.

כפי שמצטטים בשמו של רבי ישראל מסלנט זצ"ל את המשפט הבא: כוח ראייתו של אדם – למרחקים, ברם כל מטבע קטנה מסתירה בפניו.

המשפט של רבי ישראל מתחרז היטב עם האמירה של רב פפא במסכת סוכה, רב פפא מתאר עד כמה שונה גודל השטח המואר במיקום גבוה ובמיקום נמוך, ורב פפא ממשיל את זה במטבעות, רבי ישראל מסלנט מקרב אלינו עוד יותר את הקשר בין מטבע לראיה שהראיה הטבעית שלנו היא למרחקים והיא מתעמעמת על ידי ובגלל המטבע,

הסלע בארמית נקרא איסתרא וכעת יש לנו הסבר למה הסלע נקרא איסתרא – כי הוא מסתיר.

והפרודקס הגדול של כל איש עסקים הוא בדיוק בנקודה זו, איש העסקים פותח עסק כדי להתפרנס בכבוד,

הוא בעצם מעונין במטבע שנמצא אצל הלקוחות, ואותו מטבע גורם לו להסתרה, המטבע מסתיר לו את המציאות שמעל 60% מהלקוחות יחליטו איפה לקבל שירות או לרכוש מוצרים על בסיס היחס שהם יקבלו מנותן השירות או מהמוכר, ולא על בסיס המטבע היינו מחיר.

והרי לנו מעגל קסמים, כדי שהמטבעות של הלקוחות יגיעו אל בעל העסק, הוא צריך להתייחס כראוי ללקוחות, זה מגדיל את סיכויי המכירה בלמעלה מ 60%, אבל המטבע גורמת לו להסתרה והוא לא רואה את מה שהלקוחות רואים, הוא יכול להיות בטוח שהוא מתייחס הכי יפה ללקוחות, אבל את הלקוחות הוא פעם לא שמע ולא שאל.

ובמבחני הראיה הלקוח תמיד יראה יותר, כמו שאומר הפתגם 'אורח לרגע רואה כל פגע',

הדבר הטוב ביותר שיקרה לכל עסק אם ישכיל לשאול את הלקוחות שלו בכל הצורות האפשריות מה הם רואים בעסק? האם יש דברים שכדאי לשפר? איך היחס ללקוחות? ועוד שאלות רבות ומגוונות…מומלץ להיות חכמים ולהתבונן היטב לפני ששואלים ואת מי שואלים, לא כל לקוח מוכן לענות את האמת, צריך לברר בצורה מושכלת!

חפץ ה' בידינו יצליח ונזכה לראות את הטוב והנכון.

בברכת שבת שלום,
צבי סילבר.

על העריכה:
נָתַלֶ'ע הולצמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו