pixabay

הדוגמא האישית / רענון עסקי מאת צבי סילבר

ידוע הפסוק במשלי 'כַּמַּיִם הַפָּנִים לַפָּנִים כֵּן לֵב הָאָדָם לָאָדָם': ככל ובעל העסק יתנהג ללקוחות שלו באמינות ובהגינות רווחיו יעלו ולא יפסקו בס"ד! וזה למרות הדמיון התמידי שזה יקרה רק אם הוא יעגל פינות / רענון לשבת עם צבי סילבר

ידוע הפסוק במשלי 'כַּמַּיִם הַפָּנִים לַפָּנִים כֵּן לֵב הָאָדָם לָאָדָם'

לעתים אנחנו נוטים לחשוב שהכלל תקף רק ביחסי משפחה וחברות, אך לא כך והכלל לדעתי מקבל משנה תוקף ביחסים עסקיים – בין מוכר לקונה וכדו'.

ככל ובעל העסק יתנהג ללקוחות שלו באמינות ובהגינות רווחיו יעלו ולא יפסקו בס"ד! וזה למרות הדמיון התמידי שזה יקרה רק אם הוא יעגל פינות.

ואביא דוגמא מבעל עסק שנפגש איתי בתקופה האחרונה וראיתי איך שהוא מבטיח ללקוח מועד אספקה לא ריאלי בכלל ושאלתי אותו – למה ומדוע? הוא השיב לי – אחרת לא אקבל את ההזמנה!
אמרתי לו – זה דמיונות אולי תקבל את ההזמנה הזו אבל אחרי שהוא יראה שאתה לא עומד בזמנים לא תקבל מהלקוח הזה הזמנות נוספות ובמו ידיך הרסת את כלי השיווק הזול והיעיל ביותר שהוא לשקף ללקוח את האמת, מה שאתה תשקף ללקוח זה מה שהוא ישקף לסביבה שלו.

אם תשקף את האמת הוא ישקף כך את העסק והשירות שלך הלאה והלאה, מה שיביא ללקוחות נוספים.

הדבר נכון גם כלפי העובדים בעסק, בעלי עסקים רבים מתלוננים על התנהלות העובדים בכל מיני מישורים, ובמקום לתת להם דוגמא אישית איך כן להתנהג הם ממשיכים בהתנהגותם הבעייתית ו…ממשיכים להתלונן על העובדים.

ומהגמרא במסכת סוכה דף ל' ע"א נוכל ללמוד את חשיבות הדוגמא האישית
'משל למלך בשר ודם שהיה עובר על בית המכס אמר לעבדיו תנו מכס למוכסים אמרו לו והלא כל המכס כולו שלך הוא אמר להם ממני ילמדו כל עוברי דרכים ולא יבריחו עצמן מן המכס'…

אם אתה מעלים נתונים מהלקוחות – העובדים יעלימו נתונים וחלילה כספים ממך.

אסיים במשפט של דן חלוץ – אנחנו, בהתנהגותנו, מעצבים את ההתנהגות של האחרים כלפינו.

שנזכה בס"ד לנהוג ביושר ובהגינות, ולא נכשל לעולם ועד.

בברכת שבת שלום,
צבי סילבר.

על העריכה:
נָתַלֶ'ע הולצמן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו