הופיע: הגדה של פסח – קול יהודה

בימים אלו הופיע ויצא לאור ההגדה שרבים ציפו לאורה. הגדה של פסח משלחנו של מרן הגאון רבי יהודה צדקה זצוק"ל - ראש ישיבת "פורת יוסף" ובעל "קול יהודה"

בימים אלו הופיע ויצא לאור ההגדה שרבים ציפו לאורה. הגדה של פסח משלחנו של מרן הגאון רבי יהודה צדקה זצוק"ל – ראש ישיבת "פורת יוסף" ובעל "קול יהודה".

ספר זה מחולק לשני מדורים. המדור הראשון נקרא בשם "קול יהודה" ובו חידושים על סדר ההגדה מלוקטים מספרו של הגאון זצ"ל. והמדור השני בשם "פניני יהודה" הכולל לקט עובדות, הנהגות, מעשי רב ושיחות מוסר מאוצרו ופעלו של הגאון זצ"ל. כל אלו משובצים על סדר הגדה של פסח.

בנוסף לכל זה, בנוסח ההגדה הוכנסו כמעט כל התפילות והבקשות והלימודים והפיוטים והקריאות הנהוגות בחודש ניסן ולילה הסדר כדי שימצא הקורא לפניו הכל כשלחן ערוך.

הספר יצא לאור בשנה זו בה מלאו חצי יובל שנים להסתלקותו של הגאון זצ"ל. ובהסכמתם ותמיכתם הנלהבת של בניו הגאונים שליט"א שליוו מקרוב את הוצאת הספר והדריכו את הרב העורך והמסדר באופן עריכת וכתיבת הספר בין דבריהם כתבו "שמחנו בהופעת החיבור הנפלא הכולל פירושים וחידושים סדורים על סדר הגדה של פסח מתורתו ומשנתו של אבינו מורינו ורבינו עט"ר מרן הגאון רבי יהודה צדקה זצ"ל… מו"א מרן זצ"ל הנחיל לנו למורשה בחיים חיותו את ספרו "קול יהודה" אשר הדפיסו בחייו בשתי מהדורות וכל הרואה את הספר הנפלא הזה עודנה בכפו יבלענו מרוב מתיקות דבריו השווים לכל נפש.

כידוע ספרו של מו"א התקבל באהבה ובחיבה יתירה אצל אחינו בית ישראל מהיושבים על התורה, מגידי שיעור ודרשנים ועד שאר ישראל, וכל הקורא בספרו הקדוש ימצא בו פנינים יקרים השקפות טהורות ורעיונות נפלאים המסולאים מפז ונופת צופים, והכל בשפה ברורה ונעימה כדבר איש אל רעהו וכל דבריו חוצבי להבות אש יורדים חדרי בטן, ערוכים בטוב טעם ודעת ונעימים לחיך, ומן שמיא קא זכו ליה ללמד את העם דעת ה' השקפות טהורות מתוך יראת ה' טהורה, וגם לעמוד על משמרת הקודש להוכיח בדרכי נועם בשער בת רבים ולהורות את הדרך אשר ישכון אור ובפרט בחינוך הילדים. ובמשך כל ימי חייו למד ולימד והפיץ את דבר ה' בארץ ובגולה דרשותיו היו מלאי רגש ותוכחה למעשה וכל זה ביטא בספרו הקדוש.

ועתה הופיע לפנינו הרב נחום סילמן שליט"א והראה חזותו לפנינו אשר ערך ואשר העלה בטוב טעם ודעת את חידושיו של מו"א ועט"ר מרן זצ"ל על סדר הגדה של פסח, יציאת מצרים, חודש ניסן ועוד מלוקטים מספרו "קול יהודה" על פרשיות התורה ומועדי השנה ומשובצים כל דבר במקומו, דבר דבור על אופניו. ומלשונו הטהורה של מו"א ועט"ר בספרו הקדוש, לא שינה כלום והעתיקה כמות שהיא.

מלבד כל זה הוסיף עוד על סדר ההגדה מדור אשר בשם "פניני יהודה" יכונה ובו פנינים, חידושים, מאמרים מעשי רב והליכות בקודש ממו"א ועט"ר שנדפסו בספרי תולדותיו עתירי המעש ובחיבורים שונים…".

להשיג בחנויות הספרים המובחרות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו