Abed Rahim Khatib/ Flash90

ההסלמה בדרום: בקבינט מעלים מחדש את האפשרות לכיבוש הרצועה

לדברי שרת המשפטים שקד, צריכים למוטט את שלטון החמאס גם אם הדבר כרוך בכיבוש רצועת עזה. "אל מול ההסלמה בעזה צריך פשוט להכריע. אפשר על ידי כיבוש כל הרצועה, ואפשר על ידי חיסול ראשי חמאס", הוסיף ח"כ יוגב, החבר בוועדת החוץ והביטחון

שרת המשפטים איילת שקד אמרה בצהריים (יום ג') בריאיון לרדיו דרום בעקבות המטחים הכבדים לעוטף עזה כי יש להיערך לכיבוש רצועת עזה במסגרת מאמץ למוטט את שלטון חמאס. "אם היה קורה אסון כזה גדול בגן הילדים, זה היה יכול להוביל למלחמה. התגובה צריכה להיות חריפה מאוד, כאילו נשפך פה דם. כל האופציות על השולחן כולל כיבוש הרצועה", אמרה.

לדבריה, "בנס לא קרה אסון גדול שהיה יכול להוביל למלחמה". שקד הוסיפה כי "אנחנו צריכים לנצל את הנס הזה ולהגיב בעוצמה. כל האופציות על השולחן. כשאתה אומר להכריע הכוונה היא למוטט את שלטון חמאס שזה כרוך במה שזה כרוך". במענה לשאלה הוסיפה שקד כי צריכים למוטט את חמאס גם "בכיבוש הרצועה. זה על השולחן. צריך לדעת את האמת".

חבר הכנסת מוטי יוגב, החבר בוועדת החוץ והביטחון אמר היום כי "אל מול ההסלמה בעזה צריך פשוט להכריע. אפשר על ידי כיבוש כל הרצועה, ואפשר על ידי חיסול ראשי חמאס. הם הנותנים את ההוראות והם האחראים. הם הנותנים הוראות לירי וצעדות על הגדר. אין צורך להמשיך את חילופי הירי המיותרים המסכנים חיים, אלא לחסל את ראשי חמאס. יתכן שהדבר יביא להסלמה רגעית, אך זהו הדבר המרתיע ביותר שיביא לביטחון ושקט ברצועה. זהו אבן יסוד בהרתעה: חיסול ראשי החמאס ברצועת עזה".

חבר הקבינט השר זאב אלקין (הליכוד) אמר הבוקר במשדר ynet כי מטח הפצמ"רים לעבר יישובי עוטף עזה מחייב תגובה חריפה של צה"ל. "מישהו בעזה בוחן אותנו ואני חושב שמצופה פה משר הביטחון ומצה"ל לקבל החלטה משמעותית על תגובה מאוד מאוד חריפה. צריכים להגיב פה בצורה מאוד כואב ולשמור על נוסחת ההרתעה", אמר השר אלקין.

לדבריו, "מה שמדבר בסוף במזרח התיכון זה תמיד מה אתה עושה ולא רק מה אתה אומר. במזרח התיכון מכבדים את מי שיודע לתת מכה חזרה, מכה כואבת, כדי שיכבדו אותו". על אף ההערכות כי לירי אחראי ארגון הג'יהאד האיסלאמי שביקש לנקום את מות פעיליו שלשום בתקיפת צה"ל, השר אלקין מבהיר כי האחריות היא על חמאס: "חמאס הוא זה שצריך לשלם מחיר כבד. זה לא משנה מי ירה. הכתובת לאחריות על רצועת עזה זה קודם כל חמאס".

מוקדם יותר הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיגורים מרצועת עזה ואיים: "נגיב בעוצמה רבה על המתקפה". הוא הוסיף כי "ישראל תגבה מחיר כבד מכל מי שמנסה לפגוע בה ואנו רואים בחמאס כנושא באחריות". במקביל, צייץ ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו תמונה עליה נכתב: "הפגנות שקטות? הבוקר נורו 57 פצצות לעבר אזרחים ישראלים, כולל לעבר גן ילדים".

"ישראל רואה בחומרה את ההתקפות עליה ועל יישוביה מצד הג'יהאד האסלאמי וחמאס", אמר ראש הממשלה נתניהו בוועידת הגליל. "צה"ל יגיב בעוצמה רבה על ההתקפות הללו – ישראל תגבה מחיר כבד מכל מי שמנסה לפגוע בה ואנו רואים בחמאס כנושא באחריות".

"הממשלה והקבינט וכוחות הביטחון יעשו ועושים את כל מה שאפשר כדי לתת לתושבי הדרום ביטחון", אמר שר הפנים אריה דרעי, שנשא גם הוא דברים בוועידה. "החיים צריכים להמשיך בשגרה, אנחנו נכה ונעניש את מי שאחראי לירי החמור הזה. גם הג'יהאד האסלאמי וגם החמאס, שאנחנו רואים בהם אחראים, יודעים מה הם ישלמו בתרחיש של הסלמה, ואני מעריך שהם מאוד לא רוצים את זה. אנחנו לא רוצים הסלמה ולא רוצים לדרדר את המצב אבל שלא יבחנו אותנו. אין מגעים להודנה ואין לנו כוונה לעשות הודנה עם מי שלא מכירים במדינת ישראל ולא מוכנים להכיר בזכות הקיום שלה ופוגעים באזרחים שלנו".

כתגובה להתפרעויות החמאס: קריאה לשוב למדיניות הסיכולים הממוקדים

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איפה ליברמן עם כל האיומים שלו?
ירד למקלטים?

התחממות נוספת
20:00 בערב, אזעקה בדקות האחרונות בקרית גת, כמו"כ לפני כשעתיים נשמעו פיצוצים עזים בעיר כתוצאה מיירוטים באיזור אשקלון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו