Yonatan Sindel/Flash90

אגודת ישראל לא מצטרפת לש"ס: "השבת היא מעל הפוליטיקה"

הכרזתו של יו"ר ש"ס לפיה יתמוך בלסרי לא מביאה את האפקט המצופה של הודעת תמיכה דומה מצד אגו"י. מזכיר וועדת הרבנים למען השבת מבהיר: "התחייבויות לימים שאחרי הבחירות אינן מקובלות. ובוודאי אם רצונו לקבל תמיכה – עליו לנקוט בצעדים כעת"

לפני שבוע הודיע יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי על תמיכה במועמדותו של יחיאל לסרי לראשות העיר אשדוד, ובינתיים, באגודת ישראל המקומית מסרבים להצטרף לתמיכה בו. שלא לציטוט אומרים שם כי הכרזתו של יו"ר ש"ס באה בהפתעה וללא תיאום. אם לא די, בסיעה אף דואגים להבהיר כי אם חשב ראש העיר שהתמיכה בו היא אוטומטית, הרי שעליו לחשב מסלול מחדש. "כרגע" אומרים בכירים בסיעה, "עם דגש על ה'כרגע', אין כלל דיבורים על תמיכה. מי שהשלה את ראש העיר כאילו אנו עומדים לתמוך בו, מכר לו אשליות".

בכיר בסיעה אמר לעיתון המקומי 'אשדוד בכותרות' כי על ראש העיר לדעת שלפני שמדברים על תמיכה, יש צורך לנקוט בצעדים חיוביים בשטח.  "נתחיל עם השבת. ראש העיר הצהיר כידוע כי יפעל לתקן את שעיוות והוא יחזור לבצע אכיפה שתמנע מהחנויות להיפתח בשבת, אך בפועל – מאומה. אם בשבועות הראשונים שלאחר פרוץ המחאה עוד היתה פעילות בדמות דו"חות אזהרה, היום אין כלום. אין דו"חות ואין אזהרות. בעיר אשדוד אין היום אכיפה כלל, לא ב'ביג' ולא בכל רחבי העיר. בעוד שבתל אביב ישנה אכיפה מידי שבוע, באשדוד אין כלל אכיפה".

הוא חושף כי הסיעה התכנסה לפני חג שבועות לישיבה מיוחדת בנושא השבת, והם צפויים לקבל החלטות בעניין. הוא מוסיף ומדגיש כי "יש לזכור שזהו הנושא שעליו יקום או יפול דבר. כזכור, כינס כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א את מועצת גדולי התורה רק לפני כשבועיים, ושם דובר על החובה לפעול בעד שמירת השבת במרחב הציבורי. יתכן ולראש העיר ישנם כאלו שלוחשים על אזנו כי השבת לא מעניינת את הציבור החרדי וכי גם אם לא ינקוט בצעדים הוא יקבל את תמיכתו של הציבור החרדי, אך חשוב להבהיר לו שמבחינתנו נושא זה היה ונשאר הראשון בסולם הערכים וכי לא תהיינה כל פשרות בהתאם לכך".

מעבר לכך, הועלו טענות נוספות. "אם ניקח את נושא הסכם הגג שכזכור ראש העיר הבטיח כי הציבור החרדי יקבל חלק מתוך הדירות שיבנו בעיר. עד לרגע זה לא קיבלנו תשובות ברורות היכן, אם בכלל, יקבלו החרדים את הדירות. ומדובר בנתון אקוטי, שכן ישנם הבדלים בין המתחמים השונים, כשישנם מתחמים שבהם ניתן להתחיל לבנות בשלב המיידי, ולעומת זאת ישנם מתחמים שבהם ניתן יהיה לבנות רק בעוד עשר שנים. מראש העיר אנו מצפים שיכריז ויודיע בדיוק היכן יהיו המתחמים המיועדים לציבור החרדי, אך הוא, כמו ביתר הסוגיות האחרות, ממלא פיו מים והולך בין הטיפות. הוא אומר ש'יהיו דירות לציבור החרדי', אך לא מוכן להתחייב ולומר היכן ומתי". 

"אנו דורשים לדעת עכשיו וכעת באופן הברור היכן יהיו הדירות" הוא אומר, ומוסיף כי "אנו עוקבים מקרוב אחר הפעילות בוועדה המקומית, ורואים כיצד ישנם מתחמים שמתקדמים בהליך מואץ. כשפנינו לראש העיר ושאלנו היכן הם המתחמים המיועדים לציבור החרדי, הוא אומר ש"אין לי עדיין תשובות" כשההשלכות במקרה זה ברורות מאד. ואם לא אין תשובות, הדבר מטריד ומעלה שאלות".

ויש את יתר הנושאים כמו שאלת הגנים שלא נפתרה – נכון להיום מרבית הגנים בציבור החרדי שוכנים בתת תנאים, והגיע הזמן להסדירם בעוד שהעיריה אינה מאותתת כי היא מנסה לפעול בכיוון. ישנם את צרכי מוסדות החינוך שפועלים בתנאי צפיפות קשים, כאשר ראש העיר מסרב בעקשנות להעביר לרשותם מוסדות חינוך של הציבור הכללי על אף שהם עומדים ריקים.

"צריך לזכור דבר אחד – השבת היא מעל הכל. היא מעל לכל שיקול אחר וברור שהיא מעל הפוליטיקה" אומר מזכיר וועדת הרבנים שע"י גדולי ישראל למען השבת הרב יצחק גולדקנופף, במסר מיוחד שהוא מעביר לראש עיריית אשדוד, לחברי העיריה ולכל הפעילים בזירת המו"מ, כשהוא מדגיש: "אם לא ינקטו צעדים מיידיים למען השבת, אין מה לדבר על תמיכה כלל".

"יהדות התורה והשבת תציב בראש ובראשונה, לפני כל דרישה אחרת, את נושא השבת" אומר הרב גולדקנופף בשיחה מיוחדת ל'אשדוד בכותרות'. "והדרישה היא אחת ובלתי מתפשרת: אנו מצפים מראש העיר שימלא את התחייבותו לנו, לאדמו"רים ולרבנים, והוא יפעיל אכיפה מיידית כנגד כל מחללי השבת. השבת אינה נושא שנתון כלל למשא ומתן. אין פשרות ואין בכך 'קולות' ו'היתרים'. אנו נדרוש את קיומה של ההתחייבות הזו עד תומה, ובטווח המיידי".

הרב גולדקנופף מתייחס גם להצעה שהועלתה בידי ראש העיר, לפיה בימים אלו תשמור העיר על 'שקט תעשייתי', ואילו אחר הבחירות תחל אכיפה דרמטית בכל המתחמים מחללי השבת. אך הוא דוחה את ההצעה הזו על הסף: "השבת היא מעל לפוליטיקה, ולכן לא נקנה לא סיסמאות ולא הבטחות. מי שירצה את תמיכת ציבור מקדשי השבת, עליו לדעת שעליו לפעול ובעוצמה למען השבת, ולפחות לתקן את שנפרץ בעיר בשנתיים האחרונות. כך שלא נתספק לא בהצהרות ולא בהבטחות. אנו דורשים לראות מעשים".

"מי קבע שהשמירה על השבת תביא להתססה? אולי ההיפך? אולי זה שהחנויות פתוחות בכל רחבי העיר ואין פוצה פה גורמת להתססה לאחר שהיא פוגעת וצורבת את רגשותיהם של מקדשי  השבת? פרט לכך, אוכל לומר שהטענות הללו לא הוכיחו עצמן. כבר הוכח שהיכן שמאפשרים לחלל שבת, הפרצות רק מתרחבות. על השבת אנו מצויים בציווי מיוחד של 'ושמרו', להוסיף גדרות וסייגים, לא ההיפך. לא לחפש קולות והיתרים. מעבר לכך, לא שמענו על שיטה שאומרת שמותר לחלל שבת אחת בכדי שלאחר מכן ישמרו שבתות אחרות. לא נמצא כל רב שיתיר לראש העיר לחלל השבוע שבת, בתמורה לכך ששבת אחרת תישמר, אם בכלל. כך שמבחינתנו, הדרישה היא חד משמעית: אכיפה מחמירה, ועכשיו".

בשורה התחתונה, הוא מבהיר, "יש לזכור שהשבת היא לפני ואחרי הכל. אין כל שיקול אחר שאמור להנחות אותנו מלבד הדאגה לשבת. עם כל הכבוד להקצאות, לשטחים, לתקציבים, השבת היא מעל הכל. אנו מוכנים ללמוד בכיתות צפופות, מוכנים לוותר על גינות, על פעילות תרבות, אך לא נוותר על השבת. אני סומך על הנציגים ועל העסקנים בעיר שהם יציבו את הדרישה הזו במרכז המו"מ ולא יהיו מוכנים לכל פשרה. בדיוק כפי שנציגנו בכנסת ידעו להילחם בלי פשרות למען השבת – כאשר שר הבריאות אף ויתר על מקומו ותפקידו כזכור – וכפי שכעת הם מנהלים מאבק חסר פשרות לתיקון חוק הגיוס תוך התעלמות משיקולים אחרים, כך גם נצפה מנציגנו בעיר שידעו להתעלות על כל שיקול אחר".

אשדוד: ש"ס הודיעה על תמיכה בלסרי במירוץ לראשות העיר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אשדוד היא עיר שהחרדים נהנים שם מכל דבר מתקציבים ועד פעילויות תרבות דברים שבכל עיר חרדית אחרת רק חולמים וכל זאת בזכות ד"ר לסרי.

וגם ש"ס וגם חסידות בעלז הודיעו שייתמכו בלסרי….

בחסידות גור בעיר יש כבר תקופה עיתונאי בעל אינטרסים שמנסה לסנדל את נציג החסידות במועצה ולכן משתדל כל הזמן לעלות את נושא השבת באשדוד דבר שלא יוכלו לחיות איתו.
הסטטוס קוו באשדוד נשמר שנים אותו הדבר אבל בכל זאת דואגים להזכיר לנו שגדרות השבת נפרצות יותר ויותר בעיר מתוך תקווה שהציבור לא יבדוק נתונים ויילחם את מלחמת השבת( שזה בעצם כיפופי ידיים בסיעה המקומית .. ). וחבל על כך.
בתקופת הגזרות של לפיד לסרי דאג לתקצב את מוסדות החינוך החרדי באשדוד במסגרת חוק נהרי מה שאפי בעיריות החרידיות לא ת

ברקת הוא יהודי שומר שבת וכשרות שסגר את כל ירושלים ולכן תמכנו בו

הכל פוליטקה שך הסיעה המרכזית פנימית ואנחנו תושבי אשדוד נסבול נזה

גם בירושלים השבת היתה אמורה להיות מעל הפוליטיקה

ראש עיריית אשדוד הוא הראש עיר הכי חכם שאני מכיר וכל הטענות שמפיצים עליו פה הם שקריות וחסרות בסיס אין ראש עיר שלא מזוהה בתור חרדי שדואג ואכפת לו מהחרדים
פשוט זה הזוי לראות שכותבים פה שהוא לא נלחם על השבת
אני זוכר את הלינץ שעשו לו החילונים רק בגלל השבת
וכל דבר שרצה לעשות עד שלא קיבל הוראה ישירה מהאדמור מגור לא עשה
כך שכל הטענות פה חסרות בסיס ושקריות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו