תמונת מצב: אגו"י תומכת בדייטש, ש"ס בליאון, דגל מתלבטת

ההכרעה האם להריץ מועמד חרדי לראשות העיר ירושלים עדיין לא התקבלה ובינתיים מסתמנת תמונת מצב מדאיגה: רק אגודת ישראל תתמוך ביוסי דייטש במקרה והוא יתמודד, ש"ס מעדיפה את משה ליאון ודגל התורה מתלבטת בין ליאון לזאב אלקין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

כאשר הודיע ניר ברקת בצורה רשמית כי לא יתמודד לקדנציה נוספת בראשות העיר ירושלים, נראה היה כי הדרך להחזרת המועמד החרדי אל הלשכה אשר בקומה השישית שבכיכר ספרא, הפכה להיות קלה מהמתוכנן. ריבוי המתמודדים מהמגזרים האחרים בעיר, לצד העובדה שרובם אינם נחשבים לדמויות אהודות בקרב התושבים, הייתה אמורה לסלול בקלות את דרכו של המועמד החרדי לראשות עיר הקודש והמקדש.

בינתיים, נכון לשעת כתיבת שורות אלו, נראה כי המאבקים הפנימיים בין הסיעות החרדיות השונות, מטרפדות כל סיכוי לניצחון חרדי בעיר ירושלים. את הטור שפרסמתי מיד לאחר מעברו הרשמי של ברקת לזירה הארצית סיימתי עם המשפט הבא: "מי שלא יהיה המועמד החרדי, באם יהיה בכלל מועמד חרדי, יוכל לנצח רק במידה והחרדים בירושלים יבינו, לאור לקחי תוצאות שתי מערכות הבחירות האחרונות, כי אחרי כל המאבקים הפנימיים, כוחנו באחדותנו". אז אחדות – אין, וכפי שנראה בשורות הבאות.

נכון לעכשיו, אלו המועמדים הרלוונטיים העשויים לזכות בתמיכת החרדים: משה ליאון, זאב אלקין ויוסי דייטש. מבין השמות שהזכרנו, היחיד שכבר הצהיר על התמודדותו, הוא משה ליאון שהפסיד במערכת הבחירות האחרונה את התפקיד לניר ברקת. ליאון התמודד אז רשמית מטעם "הליכוד – ביתנו", מפלגת הכלאיים של הליכוד וישראל ביתנו, וכמועמדה של דגל התורה וש"ס. באגודת ישראל סירבו לתמוך בו רשמית בנימוק שאי אפשר להורות לציבור להצביע עבור מועמד שאינו נמנה על בני המגזר החרדי.

ניתוח הקולות מעלה כי גם אם כל מצביעי יהדות התורה וש"ס היו מצביעים עבור משה ליאון, הוא עדיין היה מפסיד, שכן הוא לא הצליח לגייס את סכום הקולות המינימלי שנדרש ממנו להביא מהמגזרים האחרים בעיר. אפילו ראש הממשלה נתניהו תמך, בצורה לא רשמית, בניר ברקת ולא במועמד מפלגתו.

"אסור שיהיה ראש עיר בירושלים שיהיה שייך לקבוצה מסוימת או למגזר מסוים", הודיע השבוע השר אריה דרעי ובכך סתם את הגולל על אפשרות של תמיכה במועמד חרדי לראשות העיר. לדברי דרעי, "צריך בירושלים ייחודיות של ראש עיר שתהיה לו הסכמה רחבה, וזה מה שאני מנסה לעשות. ולכן חשוב לי להגיע להסכמה גם עם ראש הממשלה". כאשר נשאל האם הוא מתכוון לליאון אמר: "משה ליאון אחד מהמועמדים. כל מועמד שמצליח להשיג הסכמה רחבה הוא מבחינתי מועמד טוב".

מה מביא את דרעי לתמוך שוב במשה ליאון? במערכת הפוליטית יש הטוענים כי קיים דיל בין המפלגות החרדיות לאביגדור ליברמן על תמיכה בליאון בתמורה לריכוך חוק הגיוס אותו מגבשים כעת במשרד הביטחון. בש"ס הרשמית מכחישים, כמו גם במפלגת ישראל ביתנו שם מסרו כי "מדובר בספין הזוי ובזוי, המופץ כמידע נכלולי, על ידי גורמים אינטרסנטיים ללא קשר למציאות. חוק הגיוס מגובש על ידי ועדה מקצועית במענה לצרכים של צה"ל".

ח"כ משה גפני אמר אף הוא כי "מי שאומר שסיכמנו על תמיכה במשה ליאון בירושלים תמורת הקלות מליברמן בחוק הגיוס, הוא איש רע, שונא את עולם התורה ומחולל לה נזק. אני אומר זאת על דעת יהדות התורה על כל חלקיה וגם על דעת אנשי שס". ההכחשות המשותפות מעלות ספק האם יש דברים בגו, אך לא ניתן לקבוע בוודאות כי ישנו דיל כזה.

גפני הוסיף כי "להריץ מועמד חרדי בירושלים זאת הרפתקה מסוכנת אידאולוגית ופוליטית כל עוד לא ברור לנו אם נצליח לאחד את כל הקהילות ללא יוצא מן הכלל. בבחירות הקודמות הציבור החרדי התפלג ופלג מסוים המליך ראש עיר חילוני". יחד עם זאת הוא הבהיר כי "אם יוסי דייטש יביא את תמיכת כל החרדים וכל הפלגים החרדים ויוכיח שיכול לנצח – אני בהחלט יתמוך בו".

על פי ההערכות, ראש הממשלה צפוי להודיע לשר זאב אלקין כי הוא אינו יכול להעניק לו את תמיכתו במירוץ לראשות עיריית ירושלים. בליכוד אומרים כי למרות רצונו העז של אלקין לרוץ מטעם המפלגה, נתניהו החליט כי הוא לא יכול לוותר עליו בממשלה. גפני עצמו סיפר: "נתניהו התקשר אלי היום והודעתי לו שאין לנו כוונה לתמוך באלקין, משום שעדיין לא החלטנו. ליאון הוא בהחלט אופציה אפשרית, אך עדיין לא התקבלה הכרעה".

בינתיים נראה כי רק אגודת ישראל מעדיפה לראות נציג חרדי מתמודד לראשות העיר. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נפגש בנושא עם ראש הממשלה נתניהו והבהיר לו כי בעדיפות ראשונה הם יבחרו להעניק תמיכתם למועמד החרדי. במידה ולא יהיה מועמד חרדי, הרי שההחלטה תיפול רק בסמיכות לבחירות. "אם יוחלט להציג מועמד חרדי – נתמוך בו לראשות עיריית ירושלים. אם לא – נביא את השאלה ואת המועמדים לגדולי ישראל להכרעתם, לא לפני חודשיים לפני הבחירות", אמר ליצמן לנתניהו.

תמיכה מפתיעה משהו במועמדותו של דייטש ניתן היה למצוא בהודעתו של נציג סיעת 'בני תורה', יהושע פולק, כי בתנאים מסויימים, צפויה סיעתו לתמוך ביוסי דייטש. "נתמוך אם כל החרדים ילכו על מועמד חרדי. אנחנו בגידול של 15%, גידול טבעי ואין שום סיבה שלא ייבחר נציג חרדי. אני לא דובר המפלגה אבל אין סיבה שהציבור החרדי לא יתאחד סביב הציבור החרדי שיזכה ודאי – ועוד בלי המצביעים החילונים שגם יצביעו בחלקם. יוסי דייטש היה סגן ראש עיר מצוין והרבה חילונים יצביעו לו. כשמביאים מועמד מקובל על הציבור החרדי ומוכר מיד נקבל גם קולות מהחילונים שרוצים ראש שקט ולא אחד שייקח לו זמן להתרגל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא נראה לי שבעלזא יתמכו ביוסי דייטש אחר מה שהוא עשה נגדם

מצב מדאיג?
נראה לי שהחלק האחר מדאיג שאגודת ישראל לא חושבת כלום רק על נציג שלה,
וברוך בדגל התורה בודקים את השטח ועדיין לא החליטו כלום!!! למרות הפרסומים גפני רק אמר מה הוא חושב במצב הזה לא שלל תמיכה בדדיטש לא שלל הצבת הרב פינדרוס כמועמד,
ובעזרת השם בשלב הגמר כולם יתאחדו למעט הבוגדים,
מה שעצניקים הרשעים ובראשם יהושע פולק מה שאמר אינה מפתיעה כלל איפה שהם יכולים לעצבן או לנסות לעצבן את דגל התורה הם יעשו,
אך למעשה בקלפי רובא דרובא מהם באופן וודאי יהיה מה שיהיה לא ישימו פתק דייטש אם יתמודד בכלל,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture