גרינבלט בוחן מנהרת חמאס. צילום: המתפ"ש

גרינבלט: "החמאס ירה רקטות, אך מועצת הביטחון של האו"ם מגנה רק את ישראל"

שליח ארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט כתב הערב בעברית כי "מאז 2006, החמאס ירה אלפי רקטות, אך מועצת הביטחון של האו"ם מגנה רק את ישראל שוב ושוב. אנו מעודדים את שאר העולם לגנות את מעשה הטרור הזה כדי להגן על חייהם של ישראלים"

שליח ארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט כתב הערב בעברית בחשבון הטוויטר שלו כי "ניקי היילי כינס פגישת חירום של מועצת הביטחון של האו"ם לגינוי התקפות חמאס על ישראל. מטרת ירי הרקטות ופצצות המרגמה מעזה היא פגיעה בישראלים. מאז 2006, החמאס ירה אלפי רקטות, אך מועצת הביטחון של האו"ם מגנה רק את ישראל שוב ושוב".

עוד הוסיף גרינבלט: "אנו מעודדים את שאר העולם לגנות את מעשה הטרור הזה כדי להגן על חייהם של ישראלים חפים מפשע ולהגן על פלסטינים חפים מפשע בעזה מניצול על ידי חמאס. אני גם מריעה לנשיא טראמפ על שהוא מעודד את ממשלת ארה"ב לדבר את האמת ולפעול בבהירות מוסרית"

בדיון אתמול במועצת הביטחון של האו"ם אמרה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי כי "ארצות הברית זימנה את הפגישה הזו כדי לדון בפעולות ההרסניות של ארגון הטרור חמאס בעזה. הייתם חושבים שעוד מדינות ייצטרפו אלינו בגינוי של חמאס. זו לא שאלה. אבל כמובן בגלל שההתקפה מערבת את ישראל, הסטנדרט הוא שונה. ניסחנו הודעה שאמורה לגנות את חמאס, אבל ההצהרה נחסמה".

היילי הדגישה כי "יש כמה מסקנות שצריך להסיק מכך: הפעולה הזו מוכיחה שמטרתו של חמאס היא השמדת ישראל. זו מטרתו כשהוא יורה טילים על ישראל, וכשהוא חופר מנהרות מתחת לשטחי ישראל".

לדברי היילי, "נראה שיש נציגים שלא חושבים ששיגור טילים על ידי חמאס לא מהווה טרור. אנחנו בארצות הברית חושבים אחרת. אנחנו וידועים שהפעולות בעזה מקבלות תשומת לב אדירה. באופן מוזר, פעולות אחרות לא מקבלות את אותה תשומת הלב. עובדות ברורות. חמאס ובנות בריתו ירו לפחות 70 טילים מעזה לישראל, בניסיון לגרום לפגיעה מקסימלית לאזרחים. העובדה שאחד הטילים נחת בגן ילדים זו כל ההוכחה שאנחנו צריכים כדי להוכיח את הכוונה של הטרוריסטים. הנזק שיכול היה להיגרם – אי אפשר להעלות אותו על הדעת".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו