צילום: פלאש 90

אלפים מפגינים על הגדר; ארבע שרפות כתוצאה מעפיפוני תבערה

כ-4,000 פלסטינים מתקהלים בחמישה מוקדים ליד הגדר ומבעירים צמיגים. כוחות צה"ל משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות, יורים לעבר מסיתים מרכזיים ומבצעים ירי אזהרה למי שמתקרב לגדר. ארבע שריפות לפחות פרצו כתוצאה מעפיפוני תבערה

עד כה מתקהלים כ-4,000 פלסטינים בחמישה מוקדים ליד גדר הגבול, בעיקר בדרום רצועת עזה, והחלו להבעיר צמיגים. כוחות צה"ל משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות ומבצעים ירי אזהרה כלפי פלסטינים שמתקרבים לגדר הגבול ומנסים לחבל בה, הן ליד חאן יונס שבדרום הרצועה והן בצפונה. בנוסף, צלפים יורים לעבר מסיתים מרכזיים בשני מוקדים עיקריים – ג'באלייה שבצפון הרצועה וחאן יונס בדרומה.  בשעות הבוקר בוצע ירי הרחקה לעבר פלסטינים שניסו להתקרב אל גדר המערכת בחלקו הדרומי של גבול רצועת עזה.

עד כה פרצו לפחות ארבע שריפות כתוצאה מעפיפוני תבערה. השריפות פרצו בסמוך לקיבוץ ניר עם, באזור יער בארי, ליד נחל עוז ובסמוך לכרם שלום, שם נפגע קל חייל כתוצאה משאיפת עשן. לפני כן הוצתה אש באזור מפלסים, והחשד הוא כי מדובר בהצתה כתוצאה מעפיפון גם כן.

מאות צלפים ולוחמי תגבור התפרסו הלילה בגבול הרצועה, והם הצטרפו לגדודי השריון מחטיבה 401 ולגדודי חטיבת גולני, שייתנו מענה לאפשרות של אלימות מצדם של המוחים בהובלת פעילי הזרוע הצבאית של חמאס. צה"ל ערוך גם עם רחפנים ליירוט עפיפוני תבערה. במקביל, סוללות כיפת ברזל שנפרסו בדרום הארץ עלולות להתמודד עם שילוב של ירי מטחי רקטות או פצמ"רים. צה"ל הכריז על שטח צבאי סגור בחלק מהאזורים הסמוכים לגדר.

גם מערך כיבוי האש נכנס לכוננות גבוהה ומתגבר כוחות בעוטף עזה מחשש משרפות כתוצאה מטרור העפיפונים. ארגון כבאות והצלה לישראל סיים את היערכותו בגזרת עוטף עזה. כוחות מחוז דרום בסיוע כוחות ממחוזות אחרים, יחידת להבה, יחידת האופנועים, טרקטורונים, כבאיות של קק״ל, חיל האוויר, מתנדבים מהקיבוצים ואנשי רט״ג יתנו מענה מהיר לכל התפתחות של שריפה כתוצאה מעפיפונים או בלוני הליום. בשטח נפרסו 22 צוותים וכוחות נוספים הועמדו בכוננות כעתודה. במידת הצורך יופעלו גם מטוסי כיבוי.

צפו: חיל האוויר מתרגל תקיפות ברצועת עזה

מוקדם יותר היום דיווחו הפלסטינים כי עוד לפני ההפגנות, הצית חיל האוויר הישראלית באמצעות נורים ערימות של צמיגים שהוצבו בגבול רפיח – במטרה להבעירם בהמשך. מצה"ל לא נמסר אישור לכך.

ארגון חמאס מסר כי שריפת הצמיגים והאוהלים על ידי חיל האוויר הישראלי מזרחית לרפיח ברצועת עזה – "לא תפגע במוטיבציה של ההמונים שישתתפו בצעדת המיליון למען ירושלים וימשיכו לדבוק בהסרת המצור".

מקורות פלסטינים דיווחו כי סוכנות אונר"א אסרה על פקידיה להשתתף בצעדות השיבה והזהירה כי בכוונתה לנכות שכר של יום מהפקידים שישתתפו ולפטר כל פקיד שייפצע בפעילויות.

מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, הודיע כי הפגנות "צעדת השיבה" בגבול רצועת עזה ייימשכו "עד שירושלים תשוב להיות משוחררת ועד שיסתיים המצור על הרצועה". הנייה הוסיף כי "אנו מוכנים לשתף פעולה עם כל יוזמה רצינית שתביא לסיום מוחלט של המצור, אך לא על חשבון הסוגיה הפלסטינית".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, פנה למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון והזהיר כי חמאס עושה מאמצים רבים להסלים את המצב בדרום "בחודשיים האחרונים, ארגוני החמאס והג'יהאד האסלאמי, בתמיכת איראן, שיגרו למעלה ממאה טילים לעבר מרכזי אוכלוסייה אזרחיים בישראל. לצד ירי זה נערכו הפגנות בגדר ההפרדה עם ישראל במטרה לעורר פרובוקציות אלימות", כתב דנון.

כמו כן, השגריר דנון התייחס לטרור העפיפונים. לדבריו, "ישראל לא תתפשר על צרכיה הביטחוניים ותנקוט בכל הצעדים הדרושים להגן על אזרחיה וריבונותה. ההתדרדרות במצב הכלכלי ברצועת עזה היא באחריותו של החמאס, אשר ממשיך להסיט כספים המיועדים לאוכלוסייה האזרחית למען מטרות הצבאיות שלו. למרות התנגדותה של המועצה לגנות את החמאס, אני קורא לכם לגנות בצורה ברורה וחד משמעית את הפעולות המסוכנות של חמאס. למען האינטרסים של החזרת השקט לאזורנו ומניעת אירועי אלימות נוספת".

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ימ"ש

ימ"ש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו