Abed Rahim Khatib/Flash90 / דובר צה"ל / אבו עלי

שלושה מתפרעים הרוגים; ירי בוצע לעבר כוח צה"ל, אין נפגעים

הפלסטינים מדווחים על שלושה הרוגים ו-525 נפגעים, בהם 92 מירי חי, עוד דווח כי מצבם של שבעה מהפצועים קשה ושל 94 מוגדר בינוני. כ-10,000 מתפרעים בחמישה מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. לראשונה: מטען חבלה חובר לבלון הליום


צפו: מפקד פיקוד הדרום בסיור שטח.

לפני זמן קצר מחבלים ביצעו ירי לעבר כוח צה"ל בצפון רצועת עזה. זוהתה פגיעה בעמדה. לא היו נפגעים. בשעות האחרונות שוגרו כאמור עשרות עפיפוני ובלוני תבערה ונפץ אל עבר הגדר וכן הושלכו מטענים ורימונים לעבר כוחות צה״ל. בנוסף הציתו המתפרעים צמיגי תבערה ובוצעו ניסיונות להשחית את תשתיות ההגנה.

חייל צה"ל מיחידת ימ"ס נפצע קל, לאחר שרסיסים של כדור שנורה על ידי צלף ביחידתו, פגעו בצווארו ומעל לעינו. הוא פונה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

כ-10,000 מפרי סדר בחמישה מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. לעבר כוחות צה"ל הושלך רימון, מטען צינור וכן שוגר עפיפון תבערה שככל הנראה נשא חומר נפץ והתפוצץ באוויר. כמו כן מפרי הסדר מבעירים צמיגים ומיידים אבנים לעבר כוחות צה"ל וגדר המערכת, כמו כן משגרים עפיפונים אליהם מחוברים חפצים בוערים במטרה להבעיר שרפות בשטח הארץ. בפעם הראשונה בעימותים ברצועה, חיברו המתפרעים מטען חבלה לבלון הליום שיכול להגיע למרחקים גדולים הרבה יותר מעפיפוני התבערה.

דובר צה"ל מוסר כי "הכוחות משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות ופועלים בהתאם להוראות הפתיחה באש. ארגון הטרור חמאס מוסיף להפעיל טרור בחסות האוכלוסיה כנגד תשתיות ההגנה וכוחות הביטחון. צה"ל ערוך בכוחות מתוגברים לאורך הגדר ברצועת עזה, להגנה על תושבי עוטף עזה ותשתיות ההגנה מפני ניסיונות טרור ופגיעה מצד ארגוני הטרור בראשם חמאס".

הפלסטינים דיווחו על שלושה הרוגים ו-525 נפגעים, בהם 92 מירי חי של חיילי צה"ל. עוד דווח כי מצבם של שבעה מהפצועים קשה ושל 94 מוגדר בינוני.

שר הביטחון התייחס להתפרעויות ולעימותים עם כוחות צה"ל בגבול הרצועה ואמר כי "הנחישות והמקצועיות של חיילי צה"ל בגבול עזה מוכיחים את עצמם. למרות המאמצים הגדולים של חמאס ואיראן, פחות ופחות מחבלים מגיעים לגבול שלנו. תודה לכם חיילי צה"ל בזכותכם ננצח".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, פנה ישירות לתושבי עזה באמצעות "אלמונסק", עמוד הפייסבוק של מתפ"ש בערבית, והדגיש כי ארגון הטרור חמאס מנצל ומסכן את חייהם של תושבי רצועת עזה. "חמאס מוביל את תהלוכת הפאודה ושולח אתכם לעבר גדר המערכת ובכך מסכן את חייכם, זאת בזמן שמנהיגיו במקום בטוח עוקבים מרחוק אחר האירועים. תושבי עזה – חשבו בעצמכם ואל תיגררו אחרי הנהגה שמנצלת אתכם!", נכתב.

משפחתו של הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, מפגינה מזה כמה שבועות באנדרטת חץ שחור שבאזור קיבוץ מפלסים. האב שמחה אמר היום כי כי "הממשלה והקבינט חייבים להעביר לממשקל האמריקני, לאו"ם ולמצרים את המסר שהשבת החיילים והאזרחים היא תנאי מקדים לכל הסכם". לדבריו, "ראש הממשלה התחייב בפנינו בעבר שהדר ואורון תחילה, ועליו לקיים את הבטחתו".

"שמענו בשבועיים האחרונים את שרי הקבינט אומרים את הדברים בקולם. שר הביטחון אמר את זה ממש השבוע. אבל, שרי הקבינט צריכים לדפוק על השולחן ביום ראשון ולהגיד לראש הממשלה שהשבת החיילים והאזרחים היא תנאי מקדים על כל הסכם הקשור לעזה", הוסיף גולדין.

צילומים: אבו עלי / יונתן זינדל – פלאש 90 / דובר צה"ל

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מטורף!!!! מטען חבלה חובר לבלון הליום!!!
איזה מטומטמים, אין עליהם.

מי ששם לב, רואה שהעפיפון שלהם מפיל רחפן צה"לי!!!!!!
למה JDN לא כותבים את זה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו