ילדים ברצועת עזה. צילום: Wissam Nassar/Flash90

במערכת הביטחון חוששים מפני קריסה הומניטרית מוחלטת ברצועת עזה

גורמים בכירים מציינים כי מניעת אסון הומניטרי ברצועה היא אינטרס ישראלי מובהק. שר המודיעין ישראל כץ: "אני חלוק על תפיסתו של שר הביטחון שאפשר להחזיק את עזה במצב הזה לתמיד. יש לבחוק בין הכרעת חמאס להיפרדות"

במערכת הביטחון ממשיכים לחפש אחר פתרונות למצב ברצועת עזה וגורמי ביטחון מזהירים הבוקר מפני קריסה כלכלית מוחלטת ברצועה: כך דווח הבוקר ב'כאן' בהמשך לישיבת הקבינט אתמול. ע"פ הדיווח, הגורמים מציינים כי מניעת אסון הומניטרי הוא "נושא בעל חשיבות מובהקת לישראל".

כזכור, בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני אתמול הציג הרמטכ"ל לשרים פתרונות לצרכים ההומניטריים הדחופים. הוא הדגיש שאין מקום לנקוט בצעדים ארוכי טווח עד שיוחזרו גופות חיילי צה"ל והאזרחים המוחזקים בידי חמאס.

שר המודיעין, ישראל כץ, שמקדם את תכנית האי המלאכותי מול חופי הרצועה כחלק מתכנית היפרדות כוללת , אמר הבוקר בראיון לרשת ב: "הדרג המדיני נמצא במצב אבסורדי. מצד אחד אנחנו חוששים מהתדרדרות שתהיה לה משמעות. מצד שני אבו מאזן מתנער מתושבי עזה, המצרים מתעלמים מהם ורק היהודים יושבים ודנים איך עוזרים לתושבי עזה שנשלטים ע"י חמאס-אויב מר שלנו".

לדבריו, "אני חלוק על תפיסתו של שר הביטחון שאפשר להחזיק את עזה במצב הזה לתמיד. אפשרות אחת היא שיציע תכנית איך להכריע את חמאס בעזה. אפשרות שניה היא תכנית כמו תכנית ההיפרדות שהצעתי"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו