נתניהו ודרמר. צילום: לע"מ

נתניהו החליט להאריך את כהונת השגריר בוושינגטון בשנה שישית

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להאריך את כהונתו של שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר בשנה שישית לאור יחסיו הקרובים עם הבית הלבן. "לנוכח נסיבות מדיניות ייחודיות יש צורך בהארכת כהונתו של דרמר כך שיווצר רצף כהונה בתפקיד"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט להאריך באופן חריג את כהונתו של שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, בשנה נוספת, כך דווח הערב ב'חדשות 10'. נתניהו יביא את ההחלטה לאישור הממשלה ביום ראשון.

סך הכל ישלים דרמר שש שנים בתפקיד. מדובר בהארכה שנייה של כהונת דרמר, שנכנס לתפקיד לפני כחמש שנים.

בחודש מארס בשנה שעברה האריך נתניהו את כהונת דרמר בשנה נוספת, כדי ללוות את השנה הראשונה של הנשיא טראמפ בבית הלבן. בתקופה זו יצר דרמר יחסים קרובים עם יועצו הבכיר של טראמפ, ג'ארד קושנר, ועם יועצים נוספים של הנשיא, והפך לבן בית של ממש בבית הלבן.

דרמר, שנחשב ליועץ המקורב ביותר לנתניהו, נחשב לאישיות לא רצויה בבית הלבן בתקופת אובמה. זאת, על רקע תמיכתו הגלויה במפלגה הרפובליקנית וההתערבות שלו בפוליטיקה הפנימית בארה"ב. אך כאמור כיום אחרי השינויים בממשל האמרירקני דרמר הוא אישיות רצויה בבית הלבן.

בהצעת ההחלטה, שהועברה היום לשרי הממשלה, נימק נתניהו את סיבת המהלך כ"נסיבות המדיניות הייחודיות בזירה הבינלאומית בכלל ובנוגע ליחסים עם ארה"ב בפרט".

בבקשה הנוכחית של נתניהו לשרים הוא כתב שהוא התייעץ בנושא עם נציב שירות המדינה. "אין צורך להכביר מילים על חשיבותם האסטרטגית של היחסים בין ישראל לארה"ב, וביתר שאת, בכל הנוגע להידוק הקשרים המשמעותי שחל מאז כניסתו של הממשל האמריקאי החדש בראשות הנשיא דונלד טראמפ, אשר שיאו בהעברת שגרירות ארה"ב לירושלים זה לאחרונה", כתב נתניהו לשרי הממשלה.
 
"מר דרמר, במסגרת כהונתו כשגריר ישראל לארה"ב, השכיל לטוות במהלך שנות כהונתו בוושינגטון רשת קשרים עניפה ואיכותית, המאפשרת לו לקדם את יעדיה העליונים של מדינת ישראל מול הממשל והקונגרס", לשון הבקשה. "לנוכח נסיבות מדיניות ייחודיות אלה, יש צורך בהארכת כהונתו של דרמר כשגריר ישראל לארה"ב לתקופה של שנה נוספת, כך שיווצר רצף כהונה בתפקיד, ובסך הכל לתקופה בת שש שנים".

הממשלה אישרה בחודש יולי 2013 את מינויו של דרמר לשגריר בארה"ב לשלוש שנים – תקופת כהונה רגילה של שגריר. בהמשך האריכה הממשלה לבקשת נתניהו את כהונתו של דרמר לשנה רביעית. ב-2 במרס 2017 החליטה הממשלה להאריך את כהונתו של דרמר בשנה נוספת עד לספטמבר 2018, תקופה כוללת של חמש שנים, וזאת "לאור האתגרים המדיניים של מדינת ישראל ולנוכח חשיבות שמירת רצף כהונתו של דרמר כשגריר ישראל לארה"ב".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בקיצור, הוא לא הולך לסיים את התפקיד לעולם….
סתם, הוא באמת שגריר מאוד מוצלח…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו