צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

בן-דהן: "חוק הגיוס יעבור בקריאה ראשונה בעזרת ח"כים מהאופוזיציה"

לדברי סגן שר הביטחון, "ריכוך הסנקציות הכלכליות במידה סבירה, יהיה מקובל גם על גורמי המקצוע". ח"כ ינון אזולאי: "הבעיה בחוק היא המכסות והיעדים. ההוראה שקיבלנו כעת היא להתנגד לחוק. אנחנו קשובים למרן חכם שלום כהן"

הקרב על חוק הגיוס החדש: סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, העריך בצהרים בראיון ל'קול ברמה' כי "החוק יעבור בקריאה ראשונה גם בלי החרדים בעזרת חברי כנסת מהאופוזיציה שמתכוונים להצביע בעד".

הוא הביע אופטימיות באשר להיענות לדרישת הסיעות החרדיות לשינויים בחוק ואמר: "ריכוך הסנקציות הכלכליות במידה סבירה, יהיה מקובל גם על גורמי המקצוע ועל רוב חלקי העם".

מוקדם יותר, בראיון ל'קול חי', הסביר ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) את ההרצנה בעמדת המפלגה שנטתה בתחילה לתמוך בחוק. "ההוראה שקיבלנו כעת היא להתנגד לחוק. אנחנו קשובים למרן חכם שלום כהן…הבעיה בחוק היא המכסות והיעדים. לא אנחנו קובעים אלא גדולי הדור".

מוזס: "החוק יעבור בקריאה ראשונה, עד קריאה שלישית זה יתוקן או לא יעבור"


כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול כי בשבוע הקרוב יביאו את חוק הגיוס להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. את הדברים אמר בישיבת ראשי סיעות הקואליציה למרות התנגדותם של שלושת ראשי המפלגות החרדיות, השר אריה דרעי, סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני שהודיעו כי יתנגדו לחוק במתכונתו הנוכחית, כפי הוראת גדולי ישראל.

"בשבוע הבא יסתיימו 21 יום של תזכיר חוק הגיוס ואז נוכל להביא את החוק לקריאה ראשונה בכנסת", אמר להם ראש הממשלה נתניהו. לדבריו, "לאחר הקריאה הראשונה תתקיים התדיינות בין כל מרכיבי הקואליציה על מנת להגיע להסכמה רחבה לקראת הקריאה השנייה והשלישית".

בסיום ישיבת ראשי סיעות הקואליציה, הוחלט בניגוד לעמדת החרדים, כי הצעת החוק הממשלתית בנוסח שגיבש משרד הביטחון תעלה לקריאה ראשונה ביום שני הבא, ולאחר אישורה, הנוסח יובא לדיון בועדה מיוחדת בכנסת.

בהתייחסות לדרישת החרדים אמר נתניהו כי הוא מתנגד לבקשת דחייה נוספת מבג"ץ. נתניהו אמר להם כי הוא אינו חושש מבחירות. "אני לא רוצה בחירות אבל לא מפחד מהן. אם יהיו בחירות – נהיה בסדר", אמר נתניהו לראשי המפלגות המרכיבות את הקואליציה.

למרות הודעת המפלגות החרדיות כי יתנגדו להצעת חוק הגיוס, בקואליציה מקווים כי יצליחו להעביר את הצעת החוק בתמיכת מפלגת יש עתיד מהאופוזיציה, וזאת בעקבות דבריו של יו"ר המפלגה, ח"כ יאיר לפיד שהודיע כי מפלגתו דווקא תתמוך במתווה הנוכחי, בתנאי שלא יכניסו בו שינויים כדרישת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך החרדים מסכימים לזה?
ומה יעשו אם גם בקריאה שלישית הקואליציה תשתמש באופוזיציה?

בהמלצתי לא להסכים בשום אופן לנוסח חוק הגיוס כעת וללכת לבחירות. כמובן שכלל הציבור החרדי צריכים להתאחד ולהצביע למפלגות החרדיות. הבעיה שיתכן שביבי שוב יבחר לראש ממשלה עם אותו חוק גיוס אותו לא יהיה ניתן לשנות. ואם יקרה כך ההצעה הטובה היא ללכת לצעדת המיליון עם האימרה " היום כולנו יושבים בכלא ". ולהכריז שאף בחור לא יחתום בלשכת הגיוס אם לא ישנו את החוק החדש הטפשי. ובאמת גדולי הדור צריכים להכריז כאחד לא חותמים בלשכה. ישראל אל תירא. לא נפקיר את תורתינו לעולם. יהרג ובל יעבור כדי לשמור על עתידנו וזכות אבותנו תעמוד לצידנו לצאת מאפילה לאורה במהירה.
השם ילחם לכם ואתם תחרישון.

ממש עושה רושם שעוד מעט כל החכי"ם החרדיים ייראו כך, עם זקן לבן ארוך וכיפה סרוגה.
די לפשרות בעניין הגיוס! בלי מכסות ויעדים!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו