צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

חוק הגיוס • מנדלבליט: "ההצעה מעוררת קשיים משפטיים משמעותיים"

מכשלו בדרך לאישור חוק הגיוס החדש? היועץ המשפטי לממשלה סבור כי הצעת החוק טומנת בחובה קשיים משפטיים משמעותיים, אך למרות זאת את מניעה להניח אותה בפני הממשלה ולאשר אותה. בתחילת השבוע יעביר מנדלבליט את חו"ד המלאה לועדת השרים

הקרב על חוק הגיוס החדש: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סבור כי הצעת חוק הגיוס החדשה "מעוררת קשיים משפטיים משמעותיים" – כך נחשף בצהרים באתר וואלה.

ע"פ הדיווח, מנדלבליט סבור שלמרות הקושי, אין מניעה משפטית להניחה בפני הממשלה ולאשרה. "מיד אחרי שהופץ נוסח החוק, התקיימו דיונים במשרד המשפטים בנוכחות נציגי היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, ואלה הציגו התנגדויות וקשיים משפטיים ומקצועיים שונים בתזכיר החוק. מנדלבליט צפוי להעביר את חוות דעתו המלאה בפני ועדת השרים לענייני חקיקה בתחילת השבוע", מוסיף העיתונאי יקי אדמקר.

אמש דווח כי חוק גיוס החרדים צפוי לעלות להצבעה בקריאה ראשונה בשבוע הבא בתום 21 ימי ההמתנה הנדרשים מאז הוגש תזכיר החוק להצעת החוק הממשלתית. בקואליציה עושים מאמצים רבים לגייס את כל מי שנדרש על מנת להבטיח שהחוק יעבור בקריאה ראשונה.

על פי דיווח בעיתון ישראל היום, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לכלל השרים החברים בממשלה לבטל את נסיעותיהם המתוכננות לתחילת השבוע בקרוב, על מנת להשתתף בהצבעה הגורלית ביום שני הקרוב.

למרות הודעת המפלגות החרדיות כי יתנגדו להצעת חוק הגיוס, בקואליציה מקווים כי יצליחו להעביר את הצעת החוק בתמיכת מפלגת יש עתיד מהאופוזיציה, וזאת בעקבות דבריו של יו"ר המפלגה, ח"כ יאיר לפיד שהודיע כי מפלגתו דווקא תתמוך במתווה הנוכחי, בתנאי שלא יכניסו בו שינויים כדרישת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

למרות התנגדות החרדים: בקואליציה נערכים לקדם את חוק הגיוס

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם זה המצב אז החוק יבוטל ע"י בג"ץ, ובוודאי אם יהיו בו שינויים.
אם בפעם הקודמת בג"ץ ביטל זאת די מהר, הרי שהפעם זה יהיה יותר מהר.
המצב לא פשוט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו