יואל רוזבזוב. צילוםף פלאש 90

בג"ץ דחה עתירה של 'יש עתיד': "השקיעו מאמץ בעבודה פרלמנטרית"

בג"ץ דחה אתמול עתירה שהגיש חבר הכנסת יואל רזבוזוב מ'יש עתיד', "לא מצאנו עילה משפטית שתצדיק את התערבותו של בית המשפט". שרת המשפטים: "בפס"ד קצר וקולע, הזכירו שופטי העליון לח"כ רזבוזוב, ממפלגתו של יאיר לפיד, את תפקידו"

בג"ץ דחה אתמול (חמישי) עתירה שהגיש חבר הכנסת יואל רזבוזוב (יש עתיד) בשיתוף עמותת "חזית הכבוד" כנגד אפליית עולים. בעתירה תובע רזבוזוב מבג"ץ להורות למדינה להגדיל את הסיוע הכספי בשכר דירה.

שופט בית המשפט העליון מני מזוז שדן בעתירה, פסק: "לאחר עיון בעתירה ובתגובת המדינה ושמיעת טענות באי-כוח הצדדים, לא מצאנו כל עילה משפטית העשויה להצדיק התערבותו של בית משפט זה".

לדברי מזוז, מדובר בסוגיה חשובה ורגישה, אולם "בשאלה מובהקת של מדיניות חברתית-תקציבית שקביעתה מסורה בראש ובראשונה לכנסת ולממשלה, והעותרים לא השכילו לבסס כל עילה משפטית להתערבותנו".

לאחר הביקורת העיר השופט מזוז לחבר הכנסת רזבוזוב, שהיה ראוי יותר לקדם הסוגיה בכנסת: "לא למותר לציין לעניין זה כי העותר הוא חבר הכנסת ובידו ליזום דיונים ומהלכים במסגרת הרשות המחוקקת, שהיא הזירה הרלבנטית, חלף פניה לבית המשפט".

שרת המשפטים איילת שקד מ'הבית היהודי' התייחס לפסיקת בג"ץ ואמרה כי "בג"ץ איננו תחליף לקלפי. ח"כים שעותרים מזלזלים בכנסת ובציבור. בפס"ד קצר וקולע, הזכירו שופטי העליון לח"כ רזבוזוב, ממפלגתו של יאיר לפיד, את תפקידו. אני קוראת לחברי הכנסת שהתייאשו מהציבור – נסו לשכנע אותו בצדקתכם. אל תעבירו את המשחק הדמוקרטי בכנסת לזירה המשפטית בבג"ץ".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו