ברוך דיין האמת: הנגיד המפורסם ר' מתתיהו (מתי) קראוס ז"ל

בלונדון נפטר בחצות ליל יום ב' הנגיד המפורסם ר' מתתיהו (מתי) קראוס ז"ל והוא בן 74, לאחר שחלה באחרונה. המנוח ז"ל נמנה על משפחתם של גדולי הונגריה בהיותו נכדו של הרה"ק מוואגאש רבי שמואל קראוס זי"ע. הגיע ללונדון כיתום וזכה לעשירות מופלגת.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו, מרת מרים מחלה, בתו של הרבני החסיד רבי שמואל קאליש ז"ל מתלמידי הרבי מונקאטש זצ"ל.
ר' מתי ז"ל, היה מגדולי תומכי תורה וחסידות, היה דבוק ומקושר למורו ורבו האדמו"ר ממכנובקה בעלזא ומגדולי תומכי מוסדותיו כמו"כ הסתופף בצילם של אדמור"י פשעוורסק וסאטמר.

היה תושב שכונת סטמפורד היל בלונדון, שם קבע את מקום תפילותו בבית המדרש צעירי אגודת ישראל. על פי העיתון Sunday Times rich list,  הנגיד מתי ז"ל ורעייתו שווים 103 מיליון ליש״ט.

כל חייו רדף צדקה וחסד ועזר רבות לעולם התורה והחסידות. מכריו מספרים כי פיזר ממון רב לצדקה, לכל חתונה בלונדון תרם לפחות אלף ליש"ט. ופעם אחת הזדמנה לידיו מצווה נדירה ונתן רבע מיליון ליש"ט למצוות פדיון שבויים.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך בניו: הג"ר אברהם משה המכהן גאב"ד וואגאש, הרב הגאון רבי דוד, תלמיד ישיבת פוניבז', הרבני רבי יעקב ישראל, הרבני רבי זאב. חתניו: הרב אברהם משה אלטוסקי והרב סורוצקין.

הלוויתו נערכה ביום שלישי בשעה 12:30 בצהריים מביתו בלונדון.

[divider]האדמו"ר מבעלזא מכנובקא שליט"א בניחום אבלים[/divider] [divider]האדמו"ר מבעלזא מכנובקא שליט"א עם ר' מתתי' ז"ל[/divider]

 

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צורם הביטוי על יהודי ירא שמים שעסק בעבודה וחסד כל חייו
"הנגיד ורעייתו "שווים" 103 מיליון ליש"ט, זה מה ששווה יהודי,אלו המדדים שלנו מה זה יהודי?
צרם לי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו