במבצע מיוחד: 10 זוגות תפילין יועברו מישראל לקהילה היהודית באיראן

ביוזמת סופר סת"ם מישראל יועברו לצעירי הקהילה היהודית בטהרן המתחזקים בשנים האחרונות 10 זוגות תפילין מהודרות. "גם אם יתברר לשלטונות האיראניים כי מקור התפילין מתרומות של ישראלים, הם אינם צפויים להיענש בשל כך"

צעירי הקהילה היהודית בטהרן, מתחזקים בשנים האחרונות ומתקרבים אל אביהם שבשמיים, אך בשל המחסור בחיי דת פעילים, אין להם מספיק זוגות תפילין בשביל כל יהודי הקהילה. יוזמה ישראלית מבקשת לסייע להם ולהעביר לאיראן תפילין עבור אנשי הקהילה היהודית.

את היוזמה מוביל סופר סת"ם המתגורר במרכז הארץ, שעל מנת שלא לפגוע בהוצאת המבצע אל הפועל, העדיף לשמור על עילום שמו ולא לפרט על כל פרטי המבצע. לדבריו, כחלק מפעילותו בכל הקשור לסת"ם, הקים בשנים האחרונות גמ"ח תפילין, מהסוג שניתן למצוא בערים רבות ברחבי הארץ.

לאחר שפרסם את דבר קיום הגמ"ח, וביקש מאנשים לתרום למצווה החשובה את התפילין הישנות שיש להם, או של קרובי משפחתם שנפטרו, והוא ישפץ אותם יבדוק ויחדש אותם, ואנשים שאין ידם משגת לרכוש תפילין משל עצמם, יזכו אף הם לזוג משלהם – פנתה אליו יהודיה שעלתה לישראל מאיראן וסיפרה לו על הקהילה היהודית המתחזקת בטהרן.

לדבריה, מרבית בני משפחתה חיים עדיין ברפובליקה האסלאמית, בדגש על עיר הבירה, ובקהילה היהודית שם, יש צעירים רבים המתקרבים לדת, ומגיעים מידי בוקר, לפני הלימודים בבית הספר, אל בית הכנסת שם הם מתפללים. אך בשל העובדה שיש בבית הכנסת המדובר רק זוג תפילין אחד כשר, הם נאלצים להניח אותו אחד אחרי השני.

סופר הסת"ם שמע את הסיפור, בירר את אמיתתו, והציב לעצמו יעד: לאסוף עשרה זוגות תפילין אותם ישלח לטהראן, על מנת שיתאפשר להם לכל הפחות להתפלל במניין. כאשר נותנים לו זוגות תפילין, הוא בודק את הפרשיות אם הם כשרות, ויש מי שאסף כסף על מנת לקנות בתים ורצועות חדשות.

אם אתם מתארים לעצמכם מבצע הברחה מורכב של התפילין לתוך איראן, בשעת לילה מאוחרת תוך הברחת הגבולות וכדו', אתם רחוקים מאוד מפרטי המבצע, שאינו כה קשה לביצוע כדבריו של סופר הסת"ם, אך בכל זאת הוא מעדיף שלא לפרט יתר על המידה, על מנת שלא לפגוע בסיכויי הצלחתה.

לדבריו, על בסיס שיחות שניהל לצורך ביצוע המבצע, המשטר האיראני אינו רודף את היהודים על בסיס אמונתם הדתית, אלא נלחם רק במי שאינו נאמן לאייתוללות. לכן, עצם פרסום המבצע אינו מסכן את מקבלי התפילין, כמו גם העובדה שאם יתברר לשלטונות האיראניים כי מקור התפילין מתרומות של ישראלים, הם אינם צפויים להיענש בשל כך.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שטויות, "מבצע". אפשר להיפגש בטרמינל באיסטנבול ולמסור להם מה שרוצים. וכי לא כתוב שם על לוח הטיסות "טהראן" ליד "תל אביב"?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו