צילום: מדברים תקשורת

צה"ל: טיל פטריוט שוגר לעבר מל"ט שהתקרב לישראל

דובר צה"ל מוסר כי טיל פטריוט שוגר לעבר כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב משטח סוריה. תושבים בדרום הגולן דיווחו על קולות נפץ ועל עשן בשמי האזור. "צה"ל לא יאפשר הפרה של הריבונות הישראלית ויפעל נגד כל נסיון לפגיעה באזרחיה"

טיל פטריוט שוגר בצהריים (שישי) לעבר כלי טיס בלתי מאויש שחדר מסוריה. מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר שוגר טיל פטריוט של מערך ההגנה האווירי לעבר כלי טיס סורי בלתי מאויש שפעל במרחב החיץ. הכלי ככל הנראה יורט".

דובר צה"ל הוסיף כי "צה"ל ימשיך לפעול מול נסיונות הפרה של הסכמי הפרדת הכוחות משנת 1974, לא יאפשר הפרה של הריבונות הישראלית ויפעל נגד כל נסיון לפגיעה באזרחיה".

סמוך לשעה 15:00 דיווחו תושבים בצפת על שיגור הטיל, ששוגר לכיוון הגבול עם סוריה. התושבים דיווחו על שובל שיצר הטיל, הנראה בשמיים.

כזכור, ביום רביעי הופעלה אזעקה בסביבות השעה 15:30 ביישובים בדרום רמת הגולן ובעמק הירדן, ובצה"ל אמרו כי האזעקה הופעלה עקב שיגור טיל הפטריוט לעבר המל"ט. בצבא אמרו כי מערכות ההגנה זיהו את האיום ועקבו אחריו, והבהירו כי "צה"ל לא יאפשר הפרה של הריבונות האווירית של מדינת ישראל ויפעל נגד כל נסיון לפגיעה באזרחיה".

בתגובה לחדירת המל"ט: צה"ל תקף עמדות צבאיות בסוריה • צפו

על רקע נסיעת נתניהו: המל"ט הופל רק אחרי 15 דקות ובתיאום עם רוסיה • צפו

טיל פטריוט נורה לעבר מל"ט שהתקרב מסוריה; אזעקות נשמעו בגולן

נתניהו לפוטין: "שיתוף הפעולה בינינו הוא מרכיב מרכזי במניעת התלקחות" • צפו

צפו: נתניהו מתעדכן ברוסיה על המתיחות בצפון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו