Gershon Elinson/FLASH90

המדינה תבקש היום מבג"ץ לדחות מועד השלמת חוק הגיוס

את הבקשה יגישו במשרד המשפטים בשם הממשלה, כדי לאפשר לקואליציה להמשיך לעבוד על חוק הגיוס. הבקשה תהיה לדחות את הדיון בשבעה חודשים נוספים. לפני כמה ימים, הודיע ליצמן לנתניהו כי הוא יתפטר מתפקידו אם לא יאריכו את תוקפו של החוק

המדינה תבקש לדחות היום (ראשון) את חוק הגיוס בשבעה חודשים נוספים, זאת על רקע המחלוקות החריפות סביבו. משרד המשפטים יגיש את הפניה לבג״ץ, בשם הממשלה, כדי לאפשר לקואליציה להמשיך לעבוד על חוק הגיוס עוד כמה חודשים. כזכור, בג״ץ הקצה לממשלה עד ל-12 בספטמבר 2018 כדי לתקן את אי השוויון בחקיקה כפי שעברה בראשית הכנסת ה-20 ואשר דחתה את חובת הגיוס עד לשנת 2023.

למרות שהחוק אמנם עבר בקריאה ראשונה, הוא לא הצליח לעמוד במסגרת הזמנים שנקבעה לו: ספטמבר הקרוב. אם בג"ץ לא ייעתר לבקשה של שבעת החודשים ויסתפק במתן דחייה סמלית בלבד, ההערכה היא שנלך לבחירות בינואר הקרוב. ייתכן שהן ייערכו גם במרס, אפריל ואולי גם במאי, מיד אחרי יום העצמאות.

מחלקת בג"צים פנו אל הפורום לשוויון בנטל עם הבקשה לעכב ביצוע ב-7 חודשים את חוק הגיוס. איתי בן חורין העותר בתיק בשם הפורום לשיווין בנטל אמר כי הם השיבו למחלקת בגצים של משרד המשפטים שהם יתנגדו לדחייה. ״מעכבים ביצוע כבר 20 שנים. תנו לצבא לגייס על פי חוק שירות ביטחון ואת העניינים הפוליטיים תסיימו בזמנכם. לא כל המתגייסים בצה"ל צריכים להיות שבויים בידי כמה רבנים בני 80 שעוד לא החליטו מה דעתם בנושא ומנסים לרקוח קומבינה פוליטית מעל הראש של המשרתים".

לפני כמה ימים, הודיע סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לרה"מ בנימין נתניהו כי הוא יתפטר מתפקידו בתוך שבוע אם בג"ץ לא יאריך את תוקפו של החוק. ליצמן ביקש מראש הממשלה זמן נוסף לעבוד על חוק הגיוס כדי שיוכל לדון בו באופן מסודר עם הרבנים והאדמו"רים, ולהסביר להם את היתרונות והחסרונות בחוק המוצע.

נתניהו: חוק הגיוס מאוזן, לא רוצה להקדים את הבחירות

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמד!!!!!!!!!!!!!!!!

אני מזועזע מהציטוט של ההוא שדיבר על הרבנים
אני מבקש מהנהלת האתר להסירו לאלתר!!!

משום מה רוב גורף של המגיבים בכלל הכתבות השונות מצדדים בדעת הפלג למרות מספרם המועט בכלל האוכלסיה כנראה רק להם יש זמן מיותר ולכן ……

משום מה רוב המגיבים בכל אתרים החרדים מצדדים בדעת הפלג למרות מספרם המועט באוכלסיה החרדית כנראה שרק להם יש זמן מיותר
והשעמום מביא לידי ……

לא נמאס לכם?
כי כלליות הציבור זה כבר נמאס לחלוטין…..
תמצאו נושא אחר אולי יתפוס יותר
מה דעתכם על גזרת גיוס אנדרוגינוס????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו