השר גלנט: "בית שמש היא דוגמה יוצאת דופן לשיתוף פעולה בין האוכלוסיות"

שר השיכון שהשיב לשאילתה על עיכוב באכלוס רמב"ש ג-2, אמר במליאה: "ראוי לציין שראש העיר בית שמש, מר משה אבוטבול, פעל בנחרצות ונתן מענה בזמן קצר למציאות החדשה. העיר היא דוגמה יוצאת דופן לשיתוף פעולה בין האוכלוסייה החילונית והחרדית"

שר השיכון יואב גלנט חלק במליאת הכנסת שבחים לפעילותו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול ושל הנהלת העירייה, על פעילותה לבנייה עבור כלל המגזרים בבית שמש, תוך ראיה רחבה של כלל הצרכים באוכלוסיה.

היה זה בעת תשובתו לשאילתה שהגיש חה"כ מנחם אליעזר מוזס לשר השיכון, בנושא עיכוב אישור בטיחות ואכלוס בשכונת רמת בית שמש ג'2. "בניית שכונת רמת בית שמש ג'2 הסתיימה לפני חודשים. התושבים אינם מקבלים אישור אכלוס בשל עיכוב של משרד הבינוי והשיכון ונאלצים לשלם שכירות חודשים ארוכים לריק, במקביל לתשלומי משכנתא. רצוני לשאול: מה ייעשה לזירוז הנפקת האישורים המתאימים?", שאל חה"כ מוזס.

בתשובה לשאילתה, אמר שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, כי בשכונה ג'2 בעיר בית שמש אוכלסו הבתים הראשונים כבר לפני כמה חודשים, לאחר שהמשרד השלים את העבודות הנדרשות לאכלוס, וזאת למרות שרוב השכונה עדיין בשלבי בנייה.

השר גלנט התייחס בהמשך תשובתו לבעיות משפטיות שנוצרו בבית שמש לאחרונה, ואמר "אכן הופסקו הליכי מתן אישורי אכלוס על ידי העירייה, אך ראוי לציין שראש העיר בית שמש, מר משה אבוטבול, פעל בנחרצות ונתן מענה בזמן קצר למציאות החדשה. בימים אלה חודשו גם ההליכים למתן אישורי האכלוס על ידי העירייה. משרד הבינוי והשיכון נתן סיוע ותמיכה לעיריית בית שמש בכל התקופה הקשה הזאת, וגם השלים דרישות נוספות שהתבקשו ממנו לאחרונה בתחומי הבטיחות, וכיום, העירייה פועלת למתן אישורי אכלוס לכל הקבלנים שהשלימו את הבנייה".

בהמשך לדברים שיבח השר גלנט את עיריית בית שמש והעומד בראשה משה אבוטבול, ואמר "ברצוני לציין בנוסף כי העיר בית שמש היא דוגמה יוצאת דופן לשיתוף פעולה בין האוכלוסייה החילונית, החרדית ואוכלוסיות נוספות. משרד הבינוי והשיכון, בשיתוף עיריית בית שמש, קידמו ועיצבו את העיר כך שלכל אוכלוסייה יהיה מענה מותאם. בכל שכונה נתנו הדגשים לצרכים הנדרשים לאוכלוסיות השונות. כך למשל, ברובע ה', המיוחד לאוכלוסייה הכללית, נכלל תכנון של מרכז נופש ופנאי מותאם לאוכלוסייה הכללית – קאנטרי קלאב, בניינים רבי-קומות ומספר מוסדות בהתאמה. ברובע ד', הותאם התכנון לאוכלוסייה הדתית והחרדית עם אפיונים, כגון מוסדות חינוך ותלמודי תורה רבים, מרפסות סוכה וכדומה".

השר גלנט הוסיף "בבית שמש נחתם, כידוע, הסכם גג ל-17,000 יחידות דיור, וכתוצאה מהפיתוח המואץ הורחב כביש 38. בנוסף שווקו אלפי יחידות דיור לאוכלוסייה החרדית. אני רואה בבית שמש מקרה בוחן ליחסי האוכלוסייה החרדית והחילונית בארץ. ולכן אני עמל על מנת לגשר ולשתף ולפעול, ככה שכל האוכלוסיות יוכלו לדור זו לצד זו בכבוד הדדי".

בעקבות הדברים אומר ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול כי הגישה לדאוג לכלל המגזרים ולא להיות ראש עיר סקטוריאלי, היא הוראה שקיבל מגדולי ישראל, מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ומרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, וכן גדולי ישראל נוספים שחיים עמנו לאורך שנים ארוכות טובות, שאמרו לו כבר בתחילת הדרך כי למען אחדות העיר הוא צריך לדאוג לכלל הציבורים שגרים בעיר, ואל לו לדאוג רק לקהילה החרדית. אני שמח שזכיתי לקיים את הוראתם שיש לה גם השלכות לערים נוספות, ואני מקיים בכך את דברי חכמינו "כל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו