צילום: קובי הר צבי

הערב: יוסי דייטש יכריז על מועמדותו לראשות העיר ירושלים

הערב, לאחר כינוס מזכירות אגו"י שצפויה להחליט כי יוסי דייטש הוא מועמד הסיעה לראשות העיר ירושלים, צפוי דייטש להודיע באופן רשמי על התמודדותו לתפקיד ראש העיר. בנוסף, המזכירות תדון בטענות דגל התורה לחוסר שוויון ברשימה למועצת העיר

בשעה זו מתכנסת מזכירות אגודת ישראל במרכז התנועה ברחוב פרס 2 בירושלים ובסופה צפויה להתקבל החלטה כי יוסי דייטש הוא מועמד הסיעה לראשות העיר ירושלים. ממידע שהגיע לידי JDN, מיד לאחר מכן צפוי דייטש להודיע באופן רשמי על התמודדותו.

אתמול עלה דייטש יחד עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר החינוך מאיר פרוש למעונם של גדולי האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

בנוסף, לדברי אחד המשתתפים, המזכירות צפויה לדון גם בדרישות של דגל התורה לחלוקה שונה ברשימה למועצה שכיום מתחלק ל-5 נציגים לאגודת ישראל לעומת 3 לדגל התורה.

אמש פורסם לראשונה בJDN כי מחר (יום רביעי) יחליט הנהלת דגל התורה כי יצחק פינדרוס יתמודד גם כן לתפקיד ראש העיר ירושלים ולפי חלק מההערכות מדובר בהגשת מועמדות לצורכי משא ומתן.

גורמים באגודת ישראל אמרו אתמול לJDN כי הטענה של דגל התורה אינה ברורה, מבלי להכנס לעצם הדיון האם יש רוב ליטאי בעיר, שכן, כאשר בהוראת מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל הוחלט להריץ את אורי לופוליאנסקי לראשות העיר, נחתם הסכם רוטציה בין דגל התורה לאגודת ישראל על התפקיד. בבחירות לאחר מכן, הריצה שלומי אמונים את מאיר פרוש לראשות העיר, אך הוא הפסיד לניר ברקת. במערכת הבחירות האחרונה, החליטה דגל התורה שלא להריץ מועמד, אלא לתמוך במשה ליאון, שהתמודד לתפקיד בתמיכתם של אביגדור ליברמן ואריה דרעי. כעת, שוב תורה של אגודת ישראל והיא עתידה להחליט להריץ את יוסי דייטש.

אחדות אגדואית: ליצמן, פרוש ודייטש בסבב אצל חברי המועצת

ביום רביעי ההכרעה: דגל התורה תריץ את פינדרוס לראשות העיר ירושלים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו