צילום: שוקי לרר

אבסורד: התגייר בבית הדין של הגר"נ קרליץ – ולא זכאי לאזרחות

יעקב חיים דנציגר, לשעבר סלינגר-וויפ, עשה את כל הדרך מכפר חקלאי קטן בצפון אנגליה לחסידות שומרי אמונים. דווקא לאחר שעבר גיור מהודר הוא נתקל בקשיים בירוקרטים שמערימה עליו המדינה והופכים את חייו לסיוט • לסיפור המלא והתגובות

יעקב חיים דנציגר, נולד כסלינגר-וויפ בכפר חקלאי קטן בצפון אנגליה, שם קיבל חינוך נוצרי אדוק. במהלך לימודיו במכללה, נתקל לראשונה באסלאם, ומשם המשיך לחפש אחר האמת דרך כתות שונות בסין ובהודו, עד אשר הגיע במקרה ליהדות, והתחיל לקרוא מאמרים על הדת שעד אז הכיר רק בתור אלו שרצחו את אותו האיש, ולהתחיל להרגיש כי גילה את האמת.

הוא הגיע תחילה לקהילה רפורמית, אך לאחר שראה כיצד הראביי נוהג בשבת ואוכל בשר וחלב יחדיו, הבין כי אין זו היהדות האמיתית, שכן במחקר הקטן שערך על היהדות באינטרנט, נודע לו כי דברים אלו אסורים על פי ההלכה. בהמשך הגיע לקהילה החרדית, ומצא את מקומו בחסידות שומרי אמונים, לאחר שעבר גיור כהלכה בבית הדין של הגאון רבי ניסים קרליץ שליט"א.

על מנת שיאפשרו לו להתחתן בארץ, קיבל אישור מבית הדין הרבני האזורי בירושלים על הגיור שעבר בבית הדין הפרטי. בשל בעיות ביורוקרטיות, עיכבו את ההליך שיכיר בגיור שעבר, ורק לאחר התערבות אנשי לשכתו של שר הפנים אריה דרעי, מתוך מטרה שלא לדחות את מועד החתונה, השיגו את האישור המיוחל ברגע האחרון ויעקב נישא לאשתו כדת משה וישראל, ובאישור המדינה ובית הדין הרבני.

אך כעת, נתקל יעקב בבעיה אחרת. המדינה מסרבת להכיר בגיור מכיוון והוא התגייר בבית דין חרדי פרטי, ומסרבת להעניק לו אזרחות ישראלית. בשיחה עם JDN הסביר יעקב כי כתוצאה מכך, הוא נאלץ לעזוב את מקום עבודתו, שכן כעת הוא שוהה בארץ עם אשרת תייר ואסור לו לעבוד, כך שאשתו נאלצת להיות המפרנסת היחידה בבית.

לפי המצב החוקי הנוכחי, לפני אישור מתווה חוק הגיור כפי שהציע משה ניסים, ולפני דרישת החרדים לאפשר רק לרבנות הראשית לישראל לגייר, על מנת למנוע הכרה בגיורים רפורמיים, המדינה אמורה להכיר בגיורים שנעשים על ידי בתי הדין הפרטיים כמו של הרב קרליץ, כפי המתואר במקרה שלפנינו, אך בצעד תמוה, המדינה מתנכלת ומסרבת לאפשר לו קבלת אזרחות ישראלית.

במשרד הפנים מסרו בתגובה לJDN כי הנושא בתחום אחריותם והפנו אותנו אל רשות האוכלוסין וההגירה, שם מסרו לJDN בתגובה: "מבלי לפגוע בצנעת הפרט נבהיר, כי בסוף חודש יוני התקבלה החלטה בעניינו והיא אינה תואמת את הפרטים העולים בפניה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מצויין נפלא . כך צריך להיות בתור רב יישוב אני רואה כל מיני גרים של כאילו שמתגיירים בבתי דין מפוקפקים
" בהרי יהודה " בגוש עציון " והם פשוט נשארו גויים לכל דבר .
אנו רואים את ההבדל בין אותם בתי דין לרב קרליץ
אבל בית המשפט לא רואה את ההבדל

ואוו!
הא נראה כ"כ יהודי!!

זה בכלל לא אבסורד, המצב הינו שלבתי דין פרטיים אין סמכות בחוק לגייר יהיו המחמירים ביותר וזה בכדי שלא יבואו אחרים ויגיירו שלא כדין, השאלה היא אחרת, אם הרבנות בסוף נתנה את הגושפנקא אז הם גיירו אותו ואם כן מה קורה עכשיו עם משרד הפנים, רק מסתבר שזה לא בדיוק ככה אז למה שזה יהיה אבסורד?

זה לא המקרה היחיד לצערנו.

פושעת המדינה הזאת!!!!1
רק אחד שהתאסלם חשוב אצלם

תגובתי אולי מפתיעה את מי שלא מכיר ולא יודע: אם בית דין זה מבינים בהלכות גרות כפי שהם מבינים בחושן משפט צודקת המדינה שאינה מכירה בגיור שלהם. ואגב הכרתי בחור תמהוני שבא מקרקוב והתעטף בלבוש אדמור"י ובודאי הוא זכור לבני ברקים מלפני 20 שנה שהתגייר באופן מזורז בבית הדין הנ"ל וסופו ידוע למרבה הבושה. ועוד אגב: הייתי מצפה מבית דין זה שלכל הפחות יזדרזו לפסוק את פסק דינם בין בעלי דינים מעונים כמו שידם קלה לגייר כל מי שנדמה להם (ברור שאיני מכיר את המקרה הספציפי המדובר וכל תגובתי מתייחסת לבית הדין הידוע בעינוי הדין ובעוות הדין

אם לא נשמור על בתי הדין הרבניים היום זה הבי"ד של הרב קרליץ ומחר להאא"ה רפורמים ואז כולם יתבכיינו!!!!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו