ערב שבת נחמו: יוסף זאב בראווער שר "כי ניחם"

"מה שמיוחד ב'כי ניחם' הוא שהוא מבטא את תחושת השמחה והנחמה של עם ישראל בימים שלאחר תשעה באב בצורה של שיר געגועים, עם קצב מודרני", אומר יוסף זאב. השיר הולחן על ידי יענקי כהן על המילים: כִּי נִחַם ה' צִיּוֹן נִחַם כָּל חָרְבֹתֶיהָ

חלקכם מזהים את הצמד מהשיר המוצלח והקליפ המרהיב 'כי לא ידח' שפורסם לפני שנתיים. 'כי ניחם' הוא שיר חסידי מודרני, ולמעשה מדובר באחד היצירות הראשונות של יענקי.

יענקי הקליט לראשונה את השיר לפני כמה שנים, וכשהשמיע אותו ליוסף זאב הם ידעו שהם עתידים לשחרר אותו יחד כדי להביע את הקשר העמוק שלהם לירושלים.

"מה שמיוחד ב'כי ניחם' הוא שהוא מבטא את תחושת השמחה והנחמה של עם ישראל בימים שלאחר תשעה באב בצורה של שיר געגועים, עם קצב מודרני", אומר יוסף זאב. "השיר מביע חיבור והעצמה. ואני בטוח שהקהל יתחבר לעומק שבו, שמבטא את הנבואה שאנו זוכים לחיות ולראות את תהליך התגשמותה במו עינינו, כאשר רחובות ירושלים מתמלאים בתקווה, שמחה והודאה. ולכן בחרנו לשחרר אותו בט"ו באב לכבוד שבת נחמו", הוסיף יוסף זאב.

השיר הולחן על ידי יענקי כהן על המילים בנביא ישעיהו כג, ה: כִּי נִחַם ה׳ צִיּוֹן נִחַם כָּל חָרְבֹתֶיהָ וַיָּשֶׂם מִדְבָּרָהּ כְּעֵדֶן וְעַרְבָתָהּ כְּגַן ה׳ שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה יִמָּצֵא בָהּ תּוֹדָה וְקוֹל זִמְרָה.

יענקי גם עיבד והפיק מוזיקלית את השיר המיוחד הזה, ויחד עם יוסף זאב הם מגישים לנו עוד יצירה משובחת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו