"אף בחור או אברך לא יתגייס; תיקנו את כל הבעיות בחוק הלאום"

חברי הכנסת של דגל התורה העניקו סקירה על פעילותם בכנסת במסגרת כינוס של הנהלת המפלגה. "יותר ממה שאנו יכולים לומר –מחייבת האחריות לשתוק. זה לא קל. צריך להיות עשויים מפלדה כדי לשתוק במקום להגיד אמת ולהעמיד דברים על מקומם"

ביום רביעי התכנסו ובאו רבני "דגל התורה" יחד עם חברי ההנהלה הארצית של התנועה לישיבה ממושכת שהתקיימה בבית דגל התורה בבני ברק. בחלקה הראשון של הישיבה התקיימו דיונים מעמיקים בסוגיות ובאתגרים שונים העומדים לפתחם של נציגי התנועה במהלך עשייתם בכנסת.

ח"כ משה גפני אמר "באנו לכאן אני וחבריי כדי לדווח בחלק זה של הדיון על מה שעשינו במושב הקיץ. אך ראשית ניגע בנושא החשוב ביותר, מעמד בני הישיבות. כאן אפשר לומר את מה שפחות אפשר לדבר בחוץ כדי שלא תהיה הסתה חלילה". בשלב זה נסקרו פרטי החוק והשתלשלות הליך החקיקה והדרכים לקידומו כפי שהורו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א אשר נכנסו בעובי הקורה של כל פרט ופרט ונלקחו בחשבון גם התרחישים הרחוקים ביותר, עד להשגת כל הנדרש. "בסייעתא דשמיא מרובה, גם כשהחוק הנוכחי יושלם, נוכל לומר שהמטרה שוב הושגה במלואה: אף בחור ואף אברך, לא התגייס, לא מתגייס ולא יתגייס. זו התמונה, חד וחלק".

"גם לגבי חוק הלאום, שהוא בבסיס חוק רע שאומר דברים חמורים – כל מה שהיה בו בעייתי תוקן. חד משמעית הוא לא חוק שיכול לגרום נזק לציבור החרדי. הכל נבדק, כל תרחיש נלקח בחשבון, והכל סודר עד כדי כך שאם כבר יש נזק הוא לגורמים בעייתיים אחרים, שאכן ניסו לטרפד את החוק ולהפעיל עלינו לחץ שקרי ופסול במעטה שווא ובכזבים שונים, משום שהם יודעים שהחוק שהיה רע בתחילה הפך למשהו שלא יכול להזיק לנו, ואולי אף יפגע בהם.

גפני הדגיש: "נכנסנו לחוק הזה לא בגלל שרצינו. התנגדנו בגלל שזה חוק יסוד, בגלל שיש בו התגרות עם אומות העולם והמגזר הערבי, ואף דברי שטות שונים. אבל אנו השקענו עבודה בכל התיקונים כדי שנוכל להצביע עם הקואליציה ולנהוג בלויאליות כלפי ראה"מ שהחוק הזה היה חשוב לו בצורה בלתי רגילה ואנו זקוקים לתמיכתו בדברים שהם ציפור נפשנו.

"גם בנושא זה, יותר מה שאנו יכולים לומר –מחייבת האחריות לשתוק. זה לא קל. צריך להיות עשויים מפלדה כדי לשתוק במקום להגיד אמת ולהעמיד דברים פשוטים ונכונים על מקומם, אבל יש לנו עול אמתי שהדברים יושגו וייעשו כראוי. הכי חשוב שכתמיד וב"ה גם בסיומו של מושב הקיץ הזה, מעידים אנו עלינו שלא זזנו מילימטר בלי גדולי התורה".

ח"כ אורי מקלב אמר "מעבר לנושאים ולחוקים המרכזיים שנידונו במושב הקיץ ועליהם דובר כעת, זכותנו וחובתנו לדווח כי בחודשים הללו התבצעה חקיקה נוספת שמועילה לציבור החרדי ואף לשאר המגזרים בהיקף ניכר. נושאים מרכזיים מאד של אידישקייט טופלו במאמצים בלתי פוסקים, במגוון זירות כמו ענייני כשרות, שבת, בתי הדין ורבנות, מעמד המוהלים, בירורי יהדות בגיור וברישום לנישואין, עגונות ועוד ועוד. החכי"ם של דגה"ת רצים מדיון לדיון, מוועדה לוועדה, ומעורבים באינספור הליכי חקיקה, תקנות והחלטות שונות. יש בכל הנושאים הללו הישגים בלתי מבוטלים. שום חוק רע לא עובר, כל סעיף נבדק ומתוקן על ידינו".

"בנושא חוק הדיחוי אנחנו מרגישים אכזבה ודאגה. החוק לא ירד כמן משמים, המון עבודה קשה וסמויה הושקעה בו". בשלב זה פורטו הישגי החוק שנוצרו בעמל רב ומדוקדק. "אבל האכזבה שקיימת היא על העיתוי שהוחמץ מהרבה בחינות, ועל כך שאיננו יושבים כאן לאחר שהוא עבר בכל הקריאות. אבל הונחינו לשלם מחיר ומאמץ כדי לשמור על עמדה אחידה כל עוד ניתן".

ח"כ יעקב אשר אמר כי "העול הציבורי הרחב שיש על דגל התורה לבדה, הוא עצום. אני רוצה לומר דבר אחד: אם לא נמצאים שם – לא מבינים את זה. העול הכבד נמצא עלינו. בכל ענייני הדת והציבור החרדי פונים אלינו. דיחוי, לאום, חינוך, תקציבי הישיבות, רווחה ותעסוקה. ב"ה אנו יכולים להסתכל ולראות שורת פעילויות והישגים שהושגו בעבודה מאומצת וקשה מאד, ולא פחות מכך – תוך שמירה על אחדות וכבוד הדדי לשותפים".

"לנו אין זמן לשבת בצד ולתת עצות, לקדם פעולות חד צדדיות או להתעסק בהצהרות פומביות. אנשים שאינם בקיאים ומעורבים בנדרש, מרשים לעצמם לחוות דעה למרות ההשלכות החמורות, בעוד אנו פועלים באחריות, בעמל מתמשך ובמאמץ רב מצליחים לנווט את צרכי הציבור בתוך כל מה שעומד על הפרק. לדגל התורה יש רק שלושה חברי כנסת, אבל בעקבות עבודה בלתי פוסקת ב"ה היקף ההשפעה הוא בלתי ניתן לתיאור".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כרגיל ארגונים עיסקיים ממנים כתבות שיווקיות, הפעם אנו רואים כתבה שיווקית בשירות ארגון שאמור לא להיות עסקי….
הנחת העבודה שצרכן חדשות הוא שיטחי והדיוט לרוב היא נכונה, למרות שבמגזר חרדי הרוב הזה קטן יותר

אין עוד מלבדו מלוא כל הארץ כבודו, הקדוש ברוך הוא הוא מלך ואני עבדו….
תודה רבה להשם שמציל אותנו פעם אחרי פעם
ותודה לרבנים ולשליחיהם…

אשרינו שאלו נציגינו
חשוב לחזור שוב עלל מילותיו של רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א ואליו הצטרף רבינו מרן ראש הישיבה שליט"א וז"ל: לידידנו שלוחא דרחמנא ושלוחי דרבנן הרב ר' משה גפני ורעיו נציגי דגל התורה שליט"א ע"כ לשון קודשו,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו