צילום אילוסטרציה: פלאש 90

"לא היה ולא נברא אתם לא רואים טוב!"

קניית ביקורת במסעדה באזור המרכז, הפכה ל"בדיקת ראיה" עבור אנשי רשות המסים. וגם: מגוון התירוצים של בעלי תחנות הדלק והמסעדנים השונים שנתפסו מעלימים מס

סיפור המעשה החל בקניית ביקורת תמימה, אותה ערכו מבקרי מס הכנסה באחת המסעדות בגוש דן, במהלכה נצפה מסעדן מכניס את הכסף שקיבל למגירה ולא לקופת העסק, מבלי לתעד את הכנסותיו. כשנשאל המסעדן לפשר הדבר השיב, ללא ניד עפעף: "לא היה ולא נברא אתם לא רואים טוב!"

המקרה ארע בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בגוש דן, שכלל 118 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 12% מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקידת השומה גוש דן, נבחרו בתי מסחר ומתן שירותים והתרכזו בערים רמת גן, בני ברק, גבעתיים וקריית אונו.

בעליה של תחנת דלק, התבקש על ידי המבקרים לבצע ספירת קופה, במהלכה הסתבר כי לא רשם שלושה תדלוקים בסך של 400 ₪ המתדלק מיהר להפנות אצבע מאשימה כלפי הלקוחות וטען ש"המתדלקים לא רצו קבלות". בעל מסעדה הבטיח "לבדוק שוב עם העובדים שלו", לאחר שנמצא כי שוברי אשראי בסך של כ- 4,000 ₪ , לא נרשמו בקופה או בספרי העסק. מקרה דומה היה במסעדה אחרת שם לא נרשם שובר אשראי בסך 1,085 ₪, שם טען המסעדן הלחוץ, כי "מרוב לחץ לא מספיקים לרשום"..

"אבא שלי עובד איתי והוא מבוגר ולפעמים הוא עושה טעויות ולא רושם אני צריך לבדוק אותו יותר", כך אמר בעל חנות להנעלה שלא תיעד בספרי העסק ולא בקופה הכנסות מקניית ביקורת מקדימה שנעשתה בחנות שלו. לעומתו, בעל חנות בגדים, העביר את האחריות על אי רישום הכנסותיו לגיסו וטען: "אני אבדוק עם גיסי הוא עמד על הקופה אני אבדוק איתו מה קרה.."

"פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים", נמסר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו