זעזוע באוקראינה: קבר אחים חולל בברדיטשוב; נעצר חשוד במעשה

זעזוע באוקראינה: קבר אחים יהודי שנמצא בפאתי העיר ברדיטשוב שבאוקראינה חולל על ידי אלמונים, שחיפשו במקום אוצרות בין עצמות המתים שנספו בשואה. המשטרה המקומית עצרה צעיר בחשד שחפר את קבר האחים - צעיר נוסף נמלט מהמקום

קבר אחים יהודי שנמצא בפאתי העיר ברדיטשוב שבאוקראינה חולל על ידי אלמונים, שחיפשו במקום אוצרות בין עצמות המתים שנספו בשואה.

רבה של ברדיטשוב הגרי"י ווירצבערגר שליט"א אמר: "הזדעזענו מאוד עת אשר שמענו על חילול קברי הקדושים הנמצאים בפאתי העיר, המשטרה המקומית מטפלת בכל הקשור לאירוע זה". אדוארד דולינסקי מראשי הקהילה היהודית באזור אמר כי "בזיזת הקברים נמשכת כבר שנים באוקראינה ומתעצמת כל קיץ". לדבריו, על אף שידוע שנלקחו מהיהודים כל דבר ערך לפני רציחתם הבוזזים ממשיכים לחפש.

המשטרה המקומית עצרה אזרח אוקראיני בעת שחפר קבר אחים יהודי אחר. חשוד נוסף הצליח להימלט. לדבריו, באוקראינה קבורים כ־18 אלף יהודים בקבר אחים, אך לטענתו המשטרה לא עושה די להילחם בתופעה, ומי שכבר נעצר יוצא בעונש קל של קנס כספי.

"מדובר בחילול זכרון היהודים שנספו בשואה. זה שילוב של ונדליזם ואנטישמיות. זה נובע ממיתוס אנטישמי שהיהודים היו עשירים ובטח בקברי האחים הם ימצאו הרבה אוצרות. אבל האמת היא שרוב היהודים שנקברו בקברי האחים האלה נקברו ללא דבר, ורק במקרים מועטים מאוד נקברו עם הרכוש שלהם".

מטעם תפארת בארדיטשוב בנשיאות הגר"י ווירצבערגר שליט"א אב"ד בארדיטשוב נמסר כי הענין בטיפול מקצועי מול הגורמים הרלונטיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו