צילום: משה שי / פלאש 90

14 שריפות, בלון תבערה ליד חדר אוכל: טרור העפיפונים נמשך

כמות העפיפונים המשוגרים לישראל אמנם פחתה משמעותית בימים האחרונים, אך תושבי עוטף עזה ממשיכים להתמודד עם סיוט השריפות, העשן והנזקים הבלתי נגמרים - כשברקע החשש המתמיד מפני פגיעות בנפש רח"ל

בימים האחרונים נרשמה ירידה דרסטית בכמות עפיפוני התבערה המשוגרים לישראל, מה שמפחית באופן ניכר את כמות השריפות בעוטף עזה, אך אין בדבר כדי לנחם את תושבי האזור שמוסיפים לסבול מהעפיפונים והשריפות (כאמור, גם אם בהיקף נמוך יותר).

לא פחות מ-14 שריפות פרצו היום בעוטף עזה כתוצאה מעפיפוני התבערה שהופרחו לעבר ישראל. בנוסף, בלון תבערה נחת – אך לא התלקח – סמוך לחדר אוכל באחד הקיבוצים.

על אף האמור, גורמים מדיניים מעודדים מהמגמה המסתמנת ומקווים כי המגעים המדיניים להסדרת המצב ברצועה יובילו להחזרת השקט המוחלט לאזור.

נשיא מצרים, מוחמד א-סיסי, התייחס אתמול לנושא ואמר כי "המטרה שלנו היא להקל ככל הניתן את הסבל של תושבי רצועת עזה. זה לא רק עימות בין פתח וחמאס, חיים שם 2 מיליון אזרחים. לא נקבל החלטה שהעם הפלסטיני לא יהיה מרוצה ממנה".

‏נשיא מצרים הוסיף: "אני פונה זאת הפעם השלישית או הרביעית לציבור הישראלי, זאת הזדמנות ענקית ליצור שלום ויציבות אמיתיים באזור".

שליח האו"ם מלאדנוב הציע לראשי חמאס הסדרה שתתבסס על כמה ערוצי, שקט ביטחוני על הגבול לצד הקלות בעזה, החזרת הרשות הפלסטינית לעזה וקידום תשתיות ברצועה. בעזה דווח כי הנהגת חמאס הודיעה לשליח האו"ם למזה"ת מלאדנוב שהיא אינה מרוצה מהצעות ההסדרה.

אבו מאזן שלח לקהיר משלחת לדון עם המצרים על שיחות הפיוס כשהוא מודיע שהוא רוצה את הרצועה בחזרה לידיו ולא ישלם משכורות לאנשי הביטחון של חמאס ברצועה. הנשיא א-סיסי אמר היום כי "אנחנו רוצים לפייס בין הגדה לרצועת עזה כדי שתהיה הנהגה אחת. אנחנו בעד מה שהעם הפלסטיני רוצה".

גורם ישראלי אמר ל'כאן חדשות' כי הוא "לא זוכר פעלתנות כזו של המצרים להשיג פיוס"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו