צילום: פלאש 90

מחאת הדרוזים מגיעה לצה"ל • הרמטכ"ל: "להותיר את הפוליטיקה מחוץ לצבא"

מחאת חוק הלאום מגיעה לצה"ל: שני קצינים דרוזים הודיעו על כוונתם לפרוש בעקבות אישור החוק בכנסת. הרמטכ"ל: "רעות הלוחמים עם אחינו הדרוזים תמשיך להוביל אותנו". דובר צה"ל: "הבעת עמדה בעלת אמירה פוליטית אינה מאושרת לפי פקודות הצבא"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מחאת בני העדה הדרוזית כנגד חוק הלאום מתגברת ובימים האחרונים הודיעו שני קצינים בצה"ל, בני העדה הדרוזית, על פרישתם מהשירות.

שאדי זידאן, סגן מפקד פלוגה בגדוד לוחם, פרסם הבוקר פוסט בפייסבוק שבו הודיע על החלטתו לפרוש מצה"ל בעקבות אישור חוק הלאום במליאת הכנסת. "החלטתי להפסיק לשרת את המדינה. עד היום נתתי למדינה את הנשמה שלי, סיכנתי את החיים שלי, לא ראיתי בית ומה לא".

"אני לא בן אדם של פוליטיקה ולא בן אדם שאכפת לו מזה, אבל, אבל אני אזרח כמו כולם ונותן את כל כולי למדינה וגם מעבר, ובסוף אני אזרח סוג ב'? אז לא תודה, אני לא מוכן להיות חלק מזה וכן, גם אני מצטרף למאבק הזה, וכן, החלטתי להפסיק לשרת את המדינה הזאת. תודה לך מדינת ישראל!" כתב הקצין.

ביום ראשון פרסם קצין דרוזי נוסף פוסט מחאה בעקבות אישור חוק הלאום, אולם בהמשך מחק את הפוסט. הקצין, סרן עמיר ג'מאל מירכא, כתב מכתב פתוח לראש הממשלה בנימין נתניהו וציין: "אדוני ראש הממשלה, ישבתי עם עצמי ולאחר מלא מחשבות שרצות לי בראש החלטתי להביע את דעתי על חוק הלאום שאתה וחברי הכנסת הוצאתם לפועל".

ג'מאל, מפקד פלוגה, כתב עוד בפוסט כי "שני האחים הגדולים שלי היו גם כן לוחמים והשתתפו במבצעים 'עופרת יצוקה' ו'עמוד ענן', ואני השתתפתי במבצע 'שובו אחים' ו'צוק איתן'. רציתי לשתף אותך אדוני ראש הממשלה וכל עם ישראל במה שאני מרגיש ברגע זה ולשתף אתכם במחשבות שרצות לי בראש".

"היום בבוקר, כשקמתי כדי לנסוע לבסיס שאלתי את עצמי למה? למה אני חייב לשרת את מדינת ישראל, המדינה שאני ושני האחים שלי וגם אבא שלי שירתנו אותה במסירות, שליחות ואהבת המולדת ובסוף מה מקבלים? להיות אזרחי סוג ב'. להמשיך לשרת את המדינה? אני לא רוצה להמשיך ואני בטוח שעוד מאות אנשים יפסיקו לשרת וישתחררו מצה"ל בעקבות ההחלטה שלך נתניהו, שלך ושל הממשלה שלך".
 
גם ג'מאל כתב כי החליט להשתחרר מהצבא ו"לא להמשיך לשרת את המדינה", אולם כאמור בהמשך הפוסט שלו הוסר.

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט קרא היום לכלל מפקדי צה"ל וחייליו להותיר את הנושאים הפוליטיים השנויים במחלוקת – מחוץ לכותלי הצבא. "כצבא עם ממלכתי שייעודו שמירה על ביטחון תושבי ישראל וניצחון במלחמה, אנו מחויבים לשמירה על כבוד האדם, ללא קשר למוצא, דת ומגדר", אמר איזנקוט. "כך היה וכך יהיה תמיד. התחייבנו כי האחריות המשותפת ורעות הלוחמים, עם אחינו הדרוזים, הבדואים ויתר בני המיעוטים המשרתים בצה"ל, ימשיכו להוביל את דרכנו".
 
מדובר צה"ל נמסר בתגובה לפוסט שפרסם ביום ראשון סרן עמיר ג'מאל מירכא כי "חיילים וקצינים, בני המיעוטים, בסדיר, בקבע ובמילואים, היו ויהיו חלק מרכזי מצה"ל, בשדה הקרב ובשגרה. תרומתם לאורך השנים ראויה לכל שבח ונכרתה בברית דמים. צה"ל הוא צבא עם ממלכתי ואחדות שורות הצבא מודגשת בכל סוגי הפעילויות ללא הבדל דת ומין. הבעת עמדה בעלת אמירה פוליטית אינה מאושרת לפי פקודות הצבא. הקצין זומן לשיחה עם מפקדו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אל אחיי הדרוזים. היום אתם עומדים למבחן הנאמנות מול העם היהודי היושב בציון. אם נאמר את האמת ללא כפפות, לכם הדרוזים יש אינטרס הרבה יותר גדול להשתלב במדינת היהודים מאשר שמדינת היהודים תשלב אתכם. הגעתם לתפקידים רמי מעלה בזכות, אך דעו לכם שזה נעשה לא מעט על חשבון מקומות עבודה עבור יהודים. ואכן, העם היהודי מוקי ומעריך את עשייתכם. מאידך אם תבואו ותהפכו את הצלחת שאתם אוכלים ממנה, וחיים ממנה, כי זוהי מולדתו של העם היהודי!!!
הרי שהנכם בוגדים בהוויותו המקורית העולמית שאף נקבעה באו"ם הקמת בית יהודי לעם היהודי. ומשכך אתם מצתרפים ברוב איוולת של השמאל הישראלי לאנטישמיות העולמית, ואתם תאבדו את האמון של העם היושב בארץ כלפיכם. אני קורא למנהיגי העדה לדכא ולהוקיע את המכנים את חוק הלאום כגיזעני. שאם לא כך אתם תיפגעו רק בעצמכם.
אוהבים אתכם ומחבקים אותכם כאזרחים מסוג א'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture