צילום: לע"מ

נציגי הדרוזים על מתווה נתניהו: "נוצרה הזדמנות לתקדים היסטורי"

ראשי העדה הדרוזית שדנו עם אנשי ראש הממשלה בחוק הלאום החליטו להמשיך את השיחות "על בסיס עקרונות המתווה שהוצע". בנוסף לכך הם הודיעו כי עצרת ההזדהות בכיכר רבין תתקיים כמתוכנן והבהירו כי "השירות הצבאי והגיוס - מחוץ לוויכוח"

נציגי הנהגת העדה הדרוזית, בראשות השייח מוואפק טריף, קיימו הלילה (חמישי) ישיבה דחופה בנוגע למשבר חוק הלאום, שבה עסקו במתווה שהציע ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתום הישיבה, שהתקיימה בכפר יאסיף, הוחלט להמשיך במשא ומתן לגיבוש הבנות בין הצדדים ובעתירה לבג"ץ, וכן לקיים כמתוכנן את עצרת ההזדהות בכיכר רבין במוצאי שבת.

ראשי העדה הצהירו כי "נוצר חלון הזדמנויות לתקדים היסטורי לקידום העדה הדרוזית ומעמדה במדינת ישראל". בעדה מסרו כי הם מודים לראש הממשלה "על המאמצים הכבירים שהשקיע לעיגון מעמדה החוקתי של העדה הדרוזית במדינת ישראל".

נציגי העדה בדיונים אלה כללו את מנהיגה הרוחני מואפק טריף, קצינים ממטה המאבק בחוק הלאום כמו גם חברי כנסת, ראשי רשויות, עורכי דין ואנשי ציבור. הם החליטו כי יש להמשיך את הדיונים מול צוות ראש הממשלה, "על בסיס עקרונות המתווה שהוצע לצורך הגעה למסמך הבנות המקובל  על שני הצדדים".

הם קראו לבני העדה לנהוג באחריות, תוך כיבוד החוק והסמלים "שלמענם יצאנו למאבק", תוך שהם מבהירים: "נושא השירות הצבאי והגיוס מחוץ לוויכוח הציבורי". בנוסף לכך הוחלט כי עצרת ההזדהות לשוויון שמתוכננת למוצאי שבת הקרובים בכיכר רבין תתקיים כמתוכנן. "המאבק הינו חברתי וא-פוליטי", ציינו נציגי העדה הדרוזית. "באחדות שלנו נמשיך לשמור על המדינה".

‏מנהיג העדה הדרוזית השייח' מואפק טריף אמר הבוקר בראיון ל'רשת ב' כי "אנחנו מקבלים את הצעתו של רה"מ. יש לנו חלון הזדמנויות להגיע לשיוויון. השאירו את העצרת במוצ"ש כהזדהות עם העדה הדרוזית. בחוק יהיה כתוב שיש לדרוזים אותן זכויות כמו ליהודים בארץ".

‏השר יריב לוין אמר הבוקר בראיון ל'גלי צה"ל' כי "לא התכוונו לפגוע בדרוזים עם חוק הלאום. המתווה קובע שמי שמשרת ורואה את עצמו חלק מהמדינה יקבל את היחס המתאים. המתווה הוא פרי חיובי של חוק הלאום".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו