צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

הסתיים הדיון בקבינט: "צה"ל מוכן לכל תרחיש"

במשך כשלוש שעות דנו שרי הקבינט בהסדר ברצועת עזה. בישיבה פורטו המכשולים הרבים. ההערכה בישראל היא שללא הישגים, חמאס יהיה מוכן לצאת לעימות. לדברי גורם מדיני, ישראל דורשת בשלב זה הפסקת אש מוחלטת

במשך כשלוש שעות דנו שרי הקבינט בהסדר ברצועת עזה. במהלך הישיבה עדכן הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, את השרים בתמונת המצב באשר לעזה. בהודעת הקבינט נכתב: "צה"ל מוכן לכל תרחיש".

השרים דנו בתוכנית ההסדרה ברצועת עזה. התוכנית, ביוזמתו של שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב, מהווה למעשה שלב ראשון בניסיון להגיע להבנות בין חמאס לישראל בתיווך המודיעין המצרי.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות', בישיבה פורטו המכשולים הרבים, בראשם קיפאון הפיוס הפלסטיני והלחץ שמפעיל אבו מאזן על הרצועה. אחד משרי הקבינט אמר כי גם אם הפסקת האש תעמוד על כנה – בעיות היסוד בעזה לא ישתנו. כמו כן, ההערכה בישראל היא שללא הישגים, חמאס יהיה מוכן לצאת לעימות – אפשרות שקיימת היערכות אליה.

לדברי גורם מדיני, ישראל דורשת בשלב זה הפסקת אש מוחלטת, כולל טרור העפיפונים, ובתמורה תסכים לפתוח מחדש את מעבר כרם שלום ולתת הקלות על מרחב הדיג. עם זאת, לדברי הגורם, בשלב זה אין דיון על הסדרה ארוכת טווח או על תוכניות נוספות שנמצאות במתווה המצרי להקלה על המשבר ההומניטרי בעזה, וישראל ממשיכה לדרוש פתרון לסוגיית השבויים והנעדרים כתנאי להקלות נוספות.

מחוץ למשרד ראש הממשלה הפגינו כ-30 פעילים ובני משפחותיהם של חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין ז"ל, שמתנגדים להסדרה ללא השבת גופות יקיריהם מעזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו