צילומים: פלאש 90

מלדנוב: "המשבר ההומניטרי גרם להסלמה"; גרינבלט: "חמאס מוליך למלחמה"

שליח האו"ם למזרח התיכון אוצר כי הוא מודאג מההסלמה בין ישראל לפלסטינים והוסיף כי אם המצב הנוכחי לא יטופל "הוא יתדרדר במהירות ויביא להשלכות קשות". שליחו של הנשיא טראמפ לאזור: "לילה נוסף של טרור ושל משפחות מצטופפות בפחד"

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב אמר הלילה כי הוא מודאג מההסלמה האחרונה בין ישראל לפלסטינים, ובעיקר מהשיגורים הרבים לעבר יישובי הדרום. "במשך חודשים אני הזהרתי שהמשבר ההומניטרי, הביטחוני והפוליטי בעזה יגרום להסלמה שאף אחד לא מעוניין בה. האו"ם גיבש עם מצרים תוך מאמצים כבירים מתווה לרגיעה במטרה להימנע מהתפתחויות שכאלה", מסר מלדנוב. עוד הוסיף כי "המאמץ המשותף הצליח למנוע את ההסלמה עד כה, אך אם המצב הנוכחי לא יטופל – הוא יתדרדר במהירות ויביא להשלכות קשות".

שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט צייץ בלילה: "שלטון חמאס שוב משגר רקטות לעבר קהילות ישראליות. לילה נוסף של טרור ושל משפחות מצטופפות בפחד. חמאס מוליך את האנשים לעבר המצב המבעית של מלחמה".

הג'יהאד האיסלאמי פרסם הצהרה בתגובה למטח הרקטות שנורה על יישובי עוטף עזה: "תגובת ההתנגדות הפלסטינית לפשעי הכיבוש הישראלי מגיעה על רקע התוקפנות המתמשכת והפשעים החוזרים ונשנים של הכיבושים. ההתנגדות מחויבת להגן על אנשיה ולענות לפשעים אלו". החמאס פרסם הודעה לפיה הם ממשיכים במדיניות מאזן האימה במאבק נגד ישראל, "הגיע עת הנאמנות לדם השהידים. התנועה הפכה את מאזני המערכה והיא מובילה אותה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו