צילום: פלאש 90

הנחיות לעורף: אין לימודים, אין רכבת ואסור להתכנס בשטח פתוח

הנחיות פיקוד העורף לתושבי עוטף עזה: עבודות חקלאיות לא מאושרות, חוף זיקים סגור לציבור, כל התכנסות במרחב עוטף עזה תהיה מוגבלת בשטח סגור ל- 300 אנשים. שירותים לאזרח יפעלו במתכונת מצומצמת, חל איסור לאזרחים להגיע למרחב המכשול

בהתאם להערכת המצב במערכת הביטחון נקבעו ההנחיות לתושבי עוטף עזה כדלהלן: עבודות חקלאיות לא מאושרות, אין לימודים, חוף זיקים סגור לציבור, כל התכנסות במרחב עוטף עזה (0-7 ק"מ) תהיה מוגבלת בשטח סגור ל- 300 אנשים. לא תתאפשר התכנסות בשטחים פתוחים, שירותים לאזרח יפעלו במתכונת מצומצמת, חל איסור לאזרחים להגיע למרחב המכשול, רכבת ישראל מקו אשקלון שדרות סגורה.

מרכבת ישראל נמסר כי בהנחיית פיקוד העורף הופסקה תנועת הרכבות במקטע אשקלון-שדרות. לפי שעה, רכבות מצפון יסתיימו בתחנת אשקלון, ורכבות מדרום יסתיימו בתחנת נתיבות.

מהמועצה האזורית שדות נגב נמסר הבוקר כי "לאחר הערכת מצב שהתקיימה הבוקר מול הצבא, המסגרות השונות במועצה כמו מעונות היום , מועדון קשישים ומפעל מוגן לא יפעלו היום. פרט למכון סליגמן שם תתקיים פעילות באופן פרטני. לידיעתכם, הקו החם במועצה עובד 24 שעות ביממה ובכל תחושה של מצוקה ניתן להתקשר ולקבל סיוע בטלפון: 089941091".

מהמועצה האזורית שער הנגב נמסר הבוקר כי "המועצה פתחה בלילה מרכז הפעלה, שמלווה באופן רציף את עבודת הצח"ים והרבשצים בישובים. בעקבות הערכת מצב בצה"ל, התקבלה ההנחייה שלא יפתחו היום מערכות החינוך בכלל ישובי שער הנגב באופן גורף. כמו כן לא תתקיים פעילות חינוכית בקריית החינוך ולא יהיו לימודים במכללת ספיר. הרכבת לא פועלת בין שדרות לאשקלון".

עוד הוסיפו בשער הנגב כי "נכון לעכשיו, הנחיות ההתגוננות הן: ביישובי העוטף -שהיה במרחק 15 שניות ממרחב מוגן. בישובים העורפיים – התנהלות על פי החלטת הצח"ים. יש להזכיר כי ההנחיה היא להישאר במרחבים המוגנים 10 דקות לאחר ההתראה. סיום קייטנת הרובוטיקה בבית הספר היסודי, שתוכנן להיום, לא יתקיים. התכנסויות – מאושרות עד 300 איש במרחבים פתוחים ועד 500 איש במבנים סגורים. עבודות חקלאיות – מאושרות בתיאום ובאישור פרטני מול החטיבה המרחבית. בריכות השחייה בישובים ובמרכז ההידרותרפי לא יפעלו. מרכז יחדיו יהיה פתוח לפעילות. במרכז ההידרותרפי רק חדר הכושר יהיה פתוח לפעילות. פסטיבל הבלונים הפורחים, שהיה מתוכנן היום בפארק אשכול, ידחה למועד אחר. אנו מדגישים ששמירה על הנחיות ההתגוננות היא מצילת חיים. אנא הקפידו לשמור עליהן".

מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי "בהתאם להנחיות הצבא, אין פעילות במסגרות החינוך למעט שלושה ישובים באשכול שהוחרגו. פעילות בבריכות השחיה בישובים תחת מגבלות. תחבורה ציבורית באשכול פועלת כרגיל".

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, אמר בשיחה ל'חדשות 10' כי "כל הכוחות שלנו ערוכים. עובדים סוציאליים נשלחו אל הבתים לבדוק אם ישנם עוד נפגעי חרדה וכמובן מטפלים בתשתיות. אני קורא לתושבים – הישמעו להוראות. זהו ערב לא פשוט. אני ממליץ לכולם, למרות שזו לא הנחייה של הצבא, להיות בסמיכות למרחבים מוגנים. מהניסיון שלנו, אנחנו יודעים שזמנים כאלה מולידים הזדמנויות נוספות".

‏נעמה, אם לארבעה מיישוב באשכול, אמרה הבוקר ב'גלי צה"ל': "אין לנו ממ"ד בבית. בזמן אזעקה אנחנו פשוט נכנסים לחדר 'הכי מוגן שיש' ונשכבים על הילדים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו