טנקים בעזה. צילום: נתי שוחט / פלאש 90

שקד: "מעריכה שהסיכוי להסדרה נמוך; צריך לשקם את ההרתעה"

אהוד ברק: "תושבי עוטף עזה מופקרים מזה 130 יום. ממשלת אובדי העצות נגררת אחרי החמאס. ראש הממשלה-ימני. שתי הידיים-שמאליות". מוטי יוגב: "צריך להשמיד את ראשי החמאס". סמוטריץ: "‏זה לא 'סבב' ולא 'הסלמה', זו מלחמה. דורשים ניצחון"

שרת המשפטים ח"כ איילת שקד התייחס הבוקר בראיון ל'גלי צה"ל להסלמה בדרום ואמרה כי "אסור שחמאס ינהל את חיינו. לא נגיע לשום הסדרה שלא כוללת פירוז או הפסקת התעצמות; משום שהסיכוי שחמאס יסכים נמוך – אני מעריכה שגם הסיכוי להסדרה נמוך". שקד הוסיפה,"צריך לשקם את ההרתעה מול חמאס; המציאות החדשה שנוצרה לאחרונה מוכיחה שההרתעה הישראלית נפגעה – צריך להכיר בכך ולא לטמון את הראש בחול".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כתב הבוקר בטוויטר בעקבות סבב ההסלמה בדרום: "שוב אש בדרום. והלב עם תושבי עוטף עזה, המופקרים מזה 130 יום. ממשלת אובדי העצות – כרגיל נגררת. הפעם – אחרי החמאס. חידוש עולמי. ראש הממשלה-ימני. שתי הידיים-שמאליות. ראשו טובע בחקירותיו. איבד את הערכים שמשותפים לכולנו, את דרכו ויושרתו, את האמון שלנו. מהפלונטר בעזה, לא הוא יושיענו".

ת"ת אלוף במילואים, ח"כ מוטי יוגב מ'הבית היהודי': "מחוייבות ראשונה של ממשלה וצבא היא להגן על אזרחיה. מאבני היסוד של ביטחון ישראל היא ההרתעה, שמשמעותה שהאויב נמנע מפעולה בשל חשש מפני תוצאותיה, מתוך שהוא לא יכול או לא רוצה לעמוד בתוצאותיה. בבוקר זה, ברצף הירי תלול המסלול של החמאס על יישובנו בדרום, זה לא המצב".

"על כן" אומר יוגב "חובתם ואחריותם של הממשלה וצה"ל, להגן על תושבי הדרום ולהרתיע את מנהיגי החמאס באופנים שכאלו, שהתוצאות תהיינה בלתי נסבלות מבחינתם", לטענת יוגב הפטרון חזרה לסיכולים הממוקדים "זה יקרה רק לאחר שנשמיד את ראשי החמאס ואת תשתיות הטרור ברצועת עזה. המטרה הראשונה והמיידית, היא הכרעת החמאס וניצחונו" אומר יוגב.

ח"כ מהבית היהודי גם קורא לחזור לשלוט בעוטף עזה "התכלית ברצועת עזה, לכל מי שמבין ואינו בורח מהאחריות, היא כיבוש רצועת עזה ושליטה ביטחונית והומניטרית בה. מי שבורח מטרור, הטרור רודף אחריו. רק כך נממש את אחריותינו לבטחון ישראל, חובתנו לארץ ישראל, אחריותנו להשבת נעדרינו ואף אחריות עקיפה למצבם של תושבי רצועת עזה".

ח"כ בצאל סמוטריץ אמר הבוקר כי "‏זה לא "סבב" ולא "הסלמה". זו מלחמה. ומלחמה חייבת להסתיים בניצחון חד, ברור, מרתיע, כזה שלא נדרש לפרשנות והסברים. בשנים האחרונות קצת שכחנו איך זה נראה אז כדאי להזכיר: ניצחון זה שהצד השני או נכנע או מת. לא מדבר ולא עושה טובה ומסכים להפסקת אש. אז חלאס עם מכבסות מילים. דורשים ניצחון"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לג' שקד אין מוחין דקטנות יש לה מוחין דהצתמקות. נקרא לה גברת צימוק בקרוב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו