צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

דיווח: ליברמן תמך בפעולה נרחבת בניגוד לעמדת הקבינט וצה"ל

הבוקר נחשף כי שר הביטחון דרש אתמול בישיבת הקבינט לצאת לפעולה נרחבת ברצועת עזה וזאת בניגוד לעמדת ראש הממשלה, הרמטכ"ל וחברי הקבינט. סקר: 64% מהציבור לא מרוצה מהתנהלות נתניהו בסבב הלחימה, 48% תומכים במבצע צבאי נרחב ברצועת עזה

בן כספית חושף הבוקר ב'מעריב' כי שר הביטחון אביגדור ליברמן דרש אתמול בישיבת הקבינט לצאת לפעולה נרחבת ברצועת עזה וזאת בניגוד לעמדת חבריו לקבינט כולל ראש הממשלה וגם בניגוד להמלצת הצבא ולעמדת הרמטכ"ל שהוצגה בדיון.

ליברמן מצא את עצמו מבודד בעמדתו והוחלט לאפסן בשלב הזה את הפעולה הנרחבת ולנמשיך להכות בחמאס בסולם התגובות שהציג צה"ל, שילכו ויחריפו ככל שחמאס יגיב. מה שאומר הידרדרות מבוקרת, בתקווה שלחמאס יימאס ממנה מהר ככל האפשר, אולי כבר במהלך הלילה (ישיבת הקבינט התקיימה כזכור טרם ההגעה להסדר).

על פי הדיווח, בישיבת הקבינט הוצגו לשרים מגוון האפשרויות והמחירים, וניתן היה להבין מההצגה הזו שגם סבב נרחב לא ישפר באופן מהותי את מצבה של ישראל, בהינתן הנחת העבודה שאין לחמאס תחליף בשלב הזה.

בתוך כך, בעיתון מעריב פורסם הבוקר סקר לפיו עשרים ותשעה אחוזים בלבד מהציבור הישראלי מרוצים מהאופן שבו פעל ראש הממשלה בנימין נתניהו בסבב הלחימה בדרום.

הסקר, שנערך אתמול על ידי 'פאנלס פוליטיקס' בקרב 512 משיבים יהודים וערבים מצא כי 64% מהמשיבים אינם מרוצים מהדרך שבה ראש הממשלה מנהל את המדיניות מול המתרחש ברצועה. 7% נוספים אינם מחזיקים בדעה בעניין.

הנדגמים נשאלו גם האם הם תומכים או מתנגדים ליציאה למבצע צבאי נרחב בתוך רצועת עזה. 48% מהמשיבים תומכים בפעולה כזו, 41% מתנגדים לה ול־11% אחוז אין דעה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו