דגלי אש"ף בהפגנה נגד חוק הלאום בת"א. צילום: תנועת 'אם תרצו'

חוק הלאום: הפגנה סוערת של ערביי ישראל בכיכר רבין

אלפי ערבים ישראל הפגינו אמש בכיכר רבין בתל אביב במחאה על חוק הלאום. מפגינים הניפו דגלי אש"ף וצעקו קריאות התומכות במדינה פלסטינית, נגד מדינת ישראל ובטרור. נתניהו: "אין עדות טובה יותר לנחיצותו של חוק הלאום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלפי ערביי ישראל הפגינו הערב (מוצאי שבת) בכיכר רבין במחאה על חוק הלאום שאושר לפני שבועיים במליאת הכנסת. המפגינים נשאו שלטים שבהם נכתב בין היתר: "חוק הלאום – אפרטהייד", "מדינת כל אזרחיה", "לאומנות = גזענות" ואף – "יבוטל המשטר הציוני" ורבים מהם הניפו דגלי אש"ף.

מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי, אשר יזמה את ההפגנה, אמר בנאומו כי "דגל פלסטין הוא הדגל של העם הפלסטיני המדוכא. הוא הדגל שמנסים דרך חוק הלאום להוציא אותו מההיסטוריה, אבל הוא דיגלו של עם גאה. יהודים וערבים נהרו אל הכיכר כדי להסיר את הכתם של נתניהו".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר קודם ההפגנה: "עשרות אלפי ערבים ויהודים נעים בכמויות באוטובוסים לתל אביב כי היום אנחנו מתעקשים להעביר מסר ברור – מדינה דמוקרטית חייבת להיות לכל האזרחים. אין אמירה יותר ערכית מזו מול חוק הלאום האפרטהיידי ואין תשובה הולמת יותר לממשלה מסיתה מרבבות של אנשים שיוצאים לרחובות במחאה"

מו"ל עיתון 'הארץ' עמוס שוקן, נאם גם הוא בהפגנה, הקריא חלקים ממגילת העצמאות ואמר כי "בין האנשים שנמצאים כאן הערב יש לבטח מחלוקות חשובות בנושאים חשובים, אבל מול ממשלה מפלגת ומסיתה נגד אזרחיה ועכשיו עיגנה בחוק יסוד את האפליה, אנו חייבים להתאחד".

שוקן המשיך ואמר כי "חוק הלאום מגדיר את מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ולא מזכיר שוויון. זהו שינוי שמבשר רעות שנועד להגביר את ההפרדה בין יהודים לערבים". לדבריו, "זה מאבק על הדמוקרטיה. לכן, כל אזרחי ישראל שרוצים דמוקרטיה צריכים להצטרף למאבק ולא לוותר על החוק".

ההפגנה עוררה סערה ותגובה חריפה של ראש הממשלה לאחר שפורסם תיעוד מההפגנה שבו מחזיקים המפגינים דגלי אש"ף וצועקים "ברוח, בדם נפדה את פלסטין", וגם אמירות חריפות יותר התומכות בטרור כמו "שהיד נוח במשכבך בשלום, אנחנו ממשיכים את דרכך" וגם קריאות נגד ישראל, כמו "ישראל מדינה טרור", "פלסטין ערבית מהים ועד הירדן" ו"ירושלים ערבית".

"אין עדות טובה יותר לנחיצותו של חוק הלאום", הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, אליו צירף את תיעוד הנפת דגלי אש"ף, "אנו נמשיך להניף את דגל ישראל בגאון ולשיר את התקווה בגאווה גדולה", הוסיף.

שר המדע אופיר אקוניס על הנפת דגלי פלסטין: "אם למישהו עוד היה ספק מדוע הכרחי חוק הלאום, אז התמונות מתל אביב הערב הם ההוכחה הברורה והחד משמעית שישראל חייבת את חוק הלאום".

השר זאב אלקין (הליכוד) אמר בתגובה: "כפי שאמרתי השבוע בכנסת: כשאחמד טיבי וחנין זועבי מתנגדים לחוק הלאום יחד עם המפגינים האלה עם דגלי פלסטין וקריאות ״ברוח ובדם..״ אני מבין למה הם עושים את זה. הם באמת מתנגדים בכל כוחם לציונות ולעובדה שישראל היא מדינתו של העם היהודי וכך הוקמה על ידי האו״ם. אבל יאיר לפיד וציפי לבני?! למה הם מתנגדים?".

ח"כ אורן חזן על הנפת הדגלים: "תל אביב נכבשה ודגלי האויב הפלסטינים מככבים בלבה. מי שעדיין לא הבין למה חוק הלאום חשוב, היום יותר מתמיד מספיק להעיף מבט אחד אל הכיכר שטופת השנאה כדי לקבל את התשובה. ההם שם בכיכר הם לא משלנו, הם רק מחפשים לקחת את מה ששייך רק לנו. הנפת דגלי טרור הם לא פחות מפגיעה בריבונות והסתה חריפה נגד מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד לראש הממשלה כך צריך להתנהג.אנחנו העם הנבחר צריכים להיות מובדלים מן הגוים.וזה הקדוש ברוך הוא ציוה בחוקות הגוים לא תלכו.על זה כל האסונות באים עלינו..

לא צריך שום חוק! צריכים רק את המשיח הכי מהר!!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture